مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: چنانچه حمایت های لازم از اوقاف قم صورت بگیرد ظرفیت اجرای طرح نشاط معنوی برای 20 هزار نفر وجود دارد.
کد خبر: ۵۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸ 02 July 2015
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به اجرای برنامه‌های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 6 هزار نفر زیرپوشش برنامه‌های قرآنی اوقاف بوده و 200 مربی قرآنی نیز با این اداره کل همکاری می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مراسم ترتیل خوانی در هفت بقعه متبرکه استان در ماه رمضان امسال جزء دیگر فعالیت های قرآنی به شمار می آید گفت: تاکنون هفت محفل قرآنی هم با حضور قاریان بین المللی ایرانی و مصری برگزار در آستان مقدس امامزادگان استان قم برگزار شده است.

وی ادامه داد: در بحث وقف نیز باید گفت قم مدیون موقوفات است؛ وقف در طول تاریخ و در میان مردم قم دارای جایگاه ویژه ای بوده و هست و مدارس، بیمارستان ها و درمانگاه های زیادی در این استان از این نعمت بهره مند شده اند و حدود 7 هزار رقبه وقفی هم تاکنون در قم به ثبت رسیده است.

حسینی مقدم با اشاره به مدفون بودن 400 امامزاده در قم عنوان داشت: این بزرگواران در 100 بقعه متبرکه مدفون هستند و نزدیک به 14 امامزاده شاخص نیز در قم داریم که برنامه های اداره کل اوقاف عموما در آنها برگزار می شود.

وی رویه کنونی اداره اوقاف را برنامه ریزی هدفمند به منظور انجام فعالیت های قرآنی و فرهنگ وقف دانست و افزود: اقداماتی که در این راستا پیش بینی شده است همگی با هدف گذاری کامل و بر اساس شرایط موجود و آینده در راستای ارتقاء کمی و کیفی امور می باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده با آنچه مورد توقع است فاصله دارند بیان کرد: محلات مختلفی در شهر قم نیاز جدی به زیر ساخت های فرهنگی دارند و بقاع متبرکه می توانند این نقش را به خوبی ایفا کنند.

حسینی مقدم خاطرنشان کرد: زیرساخت های کنونی بقاع متبرکه، پاسخگوی مردمی که در محلات مختلف زندگی می کنند نیست بنابراین توجه به این اماکن از ضروریات شهر قم به شمار می آید تا این اماکن مقدس بتوانند نقش فرهنگی خود را به خوبی ایفا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان داشت: امسال همزمان با سراسر کشور، طرح های نشاط معنوی و ضیافت الهی هم به مناسبت فرا رسیدن فصل تابستان و ماه مبارک رمضان در قم اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 700 دانش آموز زیر پوشش این طرح قرار گرفتند گفت: این تعداد در سال جاری به دو هزار و 200 نفر رسیده در حالی که اگر توجه بیشتری به این امر صورت بگیرد ظرفیت پوشش گسترده 20 هزار نفری را هم داریم.

حسینی مقدم اضافه کرد: طی سه ماه گذشته، درآمدها و فعالیت های فرهنگی اوقاف قم نسبت به سال گذشته 100 درصد یا بیشتر رشد داشته است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار