به اعتقاد اعضای شورای شهر وضع تالار قرآن داستانی تازه نیست و از عدم اجرای درست این سازه‌ها حکایت دارد.
کد خبر: ۵۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 01 July 2015
اعضای شورای شهر همدان بار ديگر در آخرين نشست خود بر عدم موافقت با استعفای رضا ميرزايی تاكيد كرد و وی در شورای شهر باقی ماند.

به گزارش مهر، شورای شهر همدان تشکیل جلسه داد و در ابتدای این جلسه یکی از اعضا شورای شهر همدان که استعفای وی در نشست قبلی رد شده بود از خبرنگاران و تعداد دیگری از حاضران خواست صحن شورا را به دلیل غیر علنی بودن ترک کنند.

پس از علنی شدن ادامه نشست سخنگوی شورای شهر همدان در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به تأیید مصوبه دوباره شورای شهر در نشست گذشته مبنی بر عدم موافقت با استعفای رضا میرزایی عضو شورای شهر همدان گفت: با استعفای این عضو شورای شهر همدان از ابتدا مخالفت شده بود و وی نیز دیگر علاقه ای به استعفا ندارد.

در ادامه این جلسه اعضا با طرح موضوع نامه شهرداری همدان در خصوص لزوم جمع آوری سازه های گنبد تالار ناتمام قرآن همدان، مباحث مختلفی را مطرح کردند.

یکی از اعضا شورای شهر همدان در این نشست با اشاره به اینکه نمی‌توان به موضوع تفاوت بود چرا که بیت المال برای ساخت آن هزینه شده، بیان داشت: پس از نظرات مشاور به شهرداری در خصوص مستهلک شدن سازه گنبد، استنباط بر این شده که گنبد جمع آوری شود که البته پس جمع آوری دیگر توجیه دوباره اجرای آن وجود ندارد و همه مردم شهر منتظرند تا به نتیجه ای برسیم.

حمید طبی مسرور ادامه داد: گفته می‌شود شرکت سازنده از اشکالات سازه با اطلاع بوده و نباید تصمیم عجولانه ای گرفت، بلکه می‌توان با دیگر صاحب نظران نیز مشورت کرد.

علی رحیمی فر یکی دیگر از اعضای شورای شهر همدان نیز در این نشست با تاکید براینکه اعضا شورای شهر صلاحیت اظهارنظر فنی در خصوص سازه گنبد تالار قرآن را ندارند، گفت: نباید مشاور انتخابی برای بررسی وضع سازه ذی نفع باشد و باید طبعات اجتماعی اجرای این طرح را نیز در نظر گرفت.

همه تقصیرها را بر گردن یکدیگر می‌اندازد ولی فردی پاسخگو نیست یکی دیگر از اعضا شورای شهر همدان نیز در این نشست گفت: وضع تالار قرآن داستانی تازه نیست و از عدم اجرای درست این سازه‌ها حکایت دارد.

حسین قرباغی ادامه داد: همه تقصیرها را بر گردن یکدیگر می‌اندازد ولی فردی پاسخگو نیست اما به راستی با کدامیک از مقصران تاکنون برخورد شده است؟

وی تاکید کرد: مدیریت شهری باید پاسخگو باشد و نباید با حذف اصل موضوع صورت مسئله را پاک کرد.

اما این انتقادات باعث شد معاون فنی عمرانی شهرداری همدان علاوه بر مخالفت با نظر اعضای شورا مبنی غیر کارشناسی بودن سازه، اقدام به روشنگری در خصوص درخواست شهرداری برای جمع آوری سازه تالار قرآن کند.

موسی رسولی با اشاره به اینکه طراح سازه باید پاسخگوی انتقادات در خصوص محاسبه بار برف و برق باشد، بیان داشت: وی عنوان می‌کند با فرض پوشش دار کردن این سازه گنبدی طراحی شده ولی اکنون در دمای زیر صفر همدان چهار سال است که سازه را قرارداده ایم.

وی که همه مشکلات را متوجه مشاور طرح، مهندس تاجر می دانست، ادامه داد: مشاور طرح تاکنون هفت پوشش برای این سازه معرفی کرده اما به نتیجه ای نرسیده و این مشاور به پروژه تحمیل شد.

معاون فنی عمرانی شهرداری همدان که اجرای طرح تالار قرآن را اشتباه عنوان می‌کرد، اذعان داشت: سازنده این گنبد عنوان می‌کند سازه پس از چهار سال دچار فرسودگی شده و باید دوباره مورد بررسی قرار گیرد و شاید لازم باشد نیمی از آن برچیده و قطعات معیوب عوض شود اما برای دوباره بستن آن باید سازه باز و دوباره چیده شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار