فرماندار تویسرکان سرمازدگی گسترده باغها را عامل رکود بازار این شهرستان دانست.
کد خبر: ۵۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 29 June 2015

فرماندار تویسرکان تصریح کرد: سرمازدگی گسترده و بیش از 80 درصدی باغ های گردوی تویسرکان و کاهش قدرت خرید مردم به دلیل کمبود منابع مالی، مهمترین عامل رکود بازار این شهرستان است.

به گزارش ایرنا؛ مهرداد موسوی در حاشیه بازدید از بازار و فعالان اصناف مختلف تویسرکان به خبرنگار ایرنا گفت: آنچه که فعالان اصناف در حوزه های مختلف برآن اذعان دارند این است که قیمت اجناس به صورت افسار گسیخته و غیر معقول افزایش نیافته است.

وی تاکید کرد: در حقیقت دلیل اصلی کاهش قدرت خرید مردم تویسرکان و رکود در بازار به منبع درآمدزایی مردم یعنی باغ های گردو و کشاورزی مربوط می شود که در چهار سال اخیر سرمازدگی و خشکسالی خسارات زیادی را به این بخش وارد کرده است.

موسوی بیان کرد: اقتصاد تویسرکان که مبتنی بر پرورش تک محصول باغی حرکت می کند به دلیل خسارات چند ساله اخیر دچار مشکل شده و راه خروج از این مشکل، حرکت به سوی اقتصاد چند وجهی و تغییر الگوی کشت در این شهرستان است.

وی با تاکید بر اینکه بی شک وضعیت عمومی بازار و قدرت خرید عمومی بر سطح رضایتمندی مردم اثر گذار است اذعان کرد: از مسوولان مرتبط مدیریتی و اجرایی می خواهیم تا برطرف شدن وضعیت بحرانی تویسرکان، مالیات اصناف مختلف این شهرستان با ملاک های مالی سال قبل محاسبه شود.

فرماندار تویسرکان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اصناف تویسرکان از همخوان نبودن میزان درآمد عمومی و میزان مالیات مشخص شده برای خود انتقاد دارند.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که اقتصاد آن مبتنی بر تولید باغ های گردوی پنج هزار و 400 هکتاری آن است و اوایل اردیبهشت ماه سال جاری بر اثر افت شدید و ناگهانی دمای هوا، بیش از 80 درصد از این باغ ها دچار سرمازدگی و خسارت شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار