سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فامنین بیان کرد: به از نظر کشت سنتی زعفران امکان کشت آن در قطعات کوچک می‌تواند در افزایش اشتغال و درآمد کشاورزان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها موثر باشد.
کد خبر: ۵۴۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 24 December 2017
سرپرست جهاد كشاورزي شهرستان فامنين گفت: در راستاي اجرای سياست‌های اقتصاد مقاومتي و توليد ملي کشت زعفران، سطح زیر کشت این محصول در فامنين از 1.5 هکتار در سال گذشته به بیش از هفت هکتار در سال‌جاری رسیده است.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، جعفر کاویانی‌جاوید با بیان اینکه کشت زعفران در سال‌های اخیر در شهرستان فامنین ترویج شده و در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده است، اظهار کرد: مهمترین هدف کشت زعفران تغییر و اصلاح الگوی کشت به دلیل محدودیت منابع آبی شهرستان است.

وی با بیان اینکه زعفران به علت کم آب‌بر بودن می‌تواند جایگزین خوبی برای محصولات پرآب‌بر شود، ادامه داد: کشت زعفران می‌تواند جایگزین کشت محصولاتی مانند هندوانه و چغندر قند شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فامنین بیان کرد: به از نظر کشت سنتی زعفران امکان کشت آن در قطعات کوچک می‌تواند در افزایش اشتغال و درآمد کشاورزان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تولید ملی کشت زعفران، سطح زیر کشت این محصول در شهرستان فامنین از 1.5 هکتار در سال گذشته به بیش از هفت هکتار در سال‌جاری رسیده است، ادامه داد: کشت زعفران اقدام مهمی در راستای افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از آب محسوب می‌شود.

کاویانی‌دلشاد با توجه به افت آب‌های زیر زمینی و کاهش منابع آبی باید در راستای اصلاح الگوی کشت و نیز استفاده چندمنظوره از آب اقدام شود، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم برای استفاده بهینه از آب پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی و استفاده بعدی آن در مزارع کشاورزی است.

وی با بیان اینکه اینکه امسال کشت بی‌رویه چغندر قند موجب استفاده نامناسب از آب شده است، ادامه داد: در سال آینده برنامه ریزی مناسبی برای کشت چغندر قند صورت خواهد گرفت.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه کشت نشائی چغندر قند به همراه آبیاری نوار تیپ، افزایش در سطح زیر کشت محصولاتی مثل کلزا و ساخت گلخانه در راستای اصلاح الگوی کشت انجام خواهد شد، افزود: در سال جاری کشت نشائی چغندر قند در سطح 3.1 هکتار انجام شده است.

وی تأکید کرد: کشت به تعداد پنج یا 6 نوبت در سال نوبت باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار