فرماندار تویسرکان با بیان اینکه هشدارهای لازم از طریق بخشداری‌ها و دهیاران در زمینه حفر چاه‌های غیرقانونی داده شده است، تاکید کرد: قانون بدون هیچ‌گونه اغماض با متخلفان برخورد می‌کند.
کد خبر: ۵۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 28 June 2015
فرماندار تویسرکان گفت: خط لوله انتقال آب از سد سرابی برای تأمین آب شرب در حال انجام است که یک شاخه از این خط لوله هم‌اکنون به پشت مخزن آب سرابی رسیده است.

به گزارش فارس؛ مهرداد موسوی اظهار کرد: آب شرب تولیدی در تویسرکان بیش از نیاز مشترکان است و در صورت رعایت الگوی مصرف پاسخگوی همه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مصرف بی‌رویه آب منجر به جیره‌بندی آن خواهد شد، افزود: متأسفانه برخی از مشترکان بدون ملاحظه وضعیت کنونی، از آب برای مصارف غیر ضروری استفاده کرده و به جامعه و خود صدمه می‌زنند.

فرماندار تویسرکان با اشاره به انجام اقدامات ارشادی و ترویجی در راستای رعایت الگوی مصرف آب در سطح شهرستان، تاکید کرد: با مشترکان پرمصرف‌ برخورد قانونی می‌کنیم.

وی از انتقال آب از سد مخزنی سرابی به مرکز شهرستان خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه سفر استاندار در سال گذشته، خط لوله انتقال آب از سد سرابی برای تأمین آب شرب شهرستان در حال انجام بوده و یک شاخه از این خط لوله هم‌اکنون به پشت مخزن آب سرابی رسیده است.

موسوی با اشاره به انجام مناقصه تصفیه‌خانه سد مخزنی سرابی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون عملیات نصب پکیج تصفیه آب در ورودی مخزن سد سرابی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه امیدواریم آب تا دو هفته آینده به مرکز شهرستان تزریق شود، گفت: خط انتقال آب از سد مخزنی سرابی کمک قابل ملاحظه‌ای به تأمین آب شرب خواهد کرد.

فرماندار تویسرکان با اشاره به تصمیمات گرفته شده در شورای تأمین برای برخورد با چاه‌های غیرمجاز، بیان کرد: با هماهنگی دستگاه‌های قضایی و انتظامی تعدادی از چاه‌های غیرمجاز مسدود و برای تعدادی دیگر هم حکم قضایی صادر شده که به زودی مسدود می‌شوند.

وی با بیان اینکه هشدارهای لازم از طریق بخشداری‌ها و دهیاران در زمینه حفر چاه‌های غیرقانونی داده شده است، تاکید کرد: قانون بدون هیچ‌گونه اغماض با متخلفان برخورد می‌کند.

موسوی با اشاره به برخورد قانونی با چاه‌های غیر مجازی که از سال 85 حفر شده است، گفت: دهیاران و بخشداری‌ها در این خصوص موظفند حفر چاه‌های غیر مجاز را اطلاع‌رسانی کنند، در صورت مشاهده حفر چاه دستگاه حفاری ضبط می‌شود.

وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی از طریق دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و روستاییان رعایت الگوی مصرف آب اطلاع‌رسانی شده است، تصریح کرد: آب تصفیه شده‌ تنها برای شرب و استفاده بهداشتی است.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه آب مصرفی در روستاهای تویسرکان از میزان استاندارد بسیار بالاتر است، تاکید کرد: در برخی از روستاهای ما آب تولیدی دو برابر مورد نیاز است؛ اما به خاطر استفاده بی‌رویه در روستاها آب کم می‌آید.

وی با تاکید بر قطع انشعاب مشترکان پرمصرف در روستاهای تویسرکان افزود: سال گذشته با کمبود آب مواجه بودیم، اما امسال با مدیریت و اقدامات صورت گرفته وضعیت آب و ارتفاع آب مخازن شهرستان خوب است.

موسوی با تاکید بر اینکه آب هست، به شرط مصرف بهینه؛ تصریح کرد: موظفیم آب را طبق استاندارد کشور به ازای هر نفر 180 لیتر تأمین کنیم، اما مردم برای جلوگیری از کم‌آبی باید از بی‌مبالاتی در مصرف آب پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل مصرف بی‌رویه آب در روستاها، پایین بودن قیمت آن است، افزود: قیمت تمام شده برای هر متر مکعب آب 900 تا 1000 تومان است در حالی که آب به ارزش 150 تومان در دسترس مردم روستا قرار می‌گیرد.

فرماندار تویسرکان با تاکید بر اینکه در ایران به ویژه در شهرهای کوچک و روستاها ارزش قبض صادر شده برای آب مصرفی بیشتر از آب‌بها است، متذکر شد: دولت هم فعلاً برنامه‌ای برای افزایش قیمت آب در روستاها ندارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار