رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد از افزایش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از 52 به 60 کانون خبر داد.
کد خبر: ۵۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 24 June 2015
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد از افزایش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از 52 به 60 کانون خبر داد و گفت: در حال حاضر 3 هزار و 500 عضو فعال در این کانون‌ها فعالیت دارند.

به گزارش فارس ، علی صفری در گردهمایی مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان اسدآباد بهترین و امن‌ترین مکان در مقابل جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن را مسجد دانست و اظهار کرد: این مکان مقدس به عنوان یادگار پیامبر اکرم (ص) است که هر چه جوانان ما به طرف مسائل دینی در این مکان گرایش پیدا کنند، به همان اندازه از فساد و تباهی دور خواهند ماند.

وی از مسجد به عنوان یک پایگاه مقدس علم، دیانت و سیاست یاد کرد و گفت: تلاش مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر و روستا باید در راستای تقویت مسائل دینی و اسلامی باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد با اشاره به اینکه 52 کانون فرهنگی و هنری در سطح شهرستان فعال است، افزود: از این تعداد 23 کانون شهری و 29 کانون در روستا فعالیت دارند

وی از ارتقای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از 52 به 60 کانون خبر داد و گفت: سال گذشته این کانون‌ها 45 مورد بوده که هم اکنون 52 مورد است و در طی سال‌ جاری نیز آن‌ها به 60 مورد افزایش خواهیم داد.

صفری با بیان اینکه در حال حاضر 3 هزار و 500 نفر در 52 کانون به فعالیت فرهنگی و هنری می‌پردازند، ادامه داد: در حال حاضر در این کانون‌ها دارای 28 کتابخانه به صورت کتب عمومی و دو کتابخانه تخصصی فعال است.

وی در ادامه با اشاره به مهمترین فعالیت‌های کانون‌ها در سال گذشته، گفت: سال گذشته بیش از 100 مورد جشن و مراسمات مذهبی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد با بیان اینکه بیش از 100 کلاس اوقات فراغت با اولویت قرآن، احکام، کلاس‌های عقیدتی، خوشنویسی، فرهنگی و هنری برگزار شده، افزود: در طول سال گذشته یک‌هزار جلد قرآن و کتاب مذهبی و غیر مذهبی برای تجهیز کتابخانه کانون‌های فرهنگی و هنری و مؤسسات قرآنی اهدا شده است.

وی اهدای یک‌هزار جلد زیارتنامه پیامبر اعظم (ص) در سالگرد رحلت ایشان به مساجد، ادارات و کانون‌های فرهنگی و هنری، نظارت دائمی بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، بیمه فعالان قرآنی و کانون‌ها، تعمیر و تجهیز چهار کانون فرهنگی و هنری شهرستان را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد.

صفری از واریز 30 میلیون تومان به حساب کانون‌ها در سال گذشته اشاره کرد و افزود: 45 تابلوی کانون‌های فرهنگی و هنری بر سر درب مساجد نصب شده که برای این امر بالغ بر 3 میلیون تومان هزینه شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار