رئیس سازمان انتقال خون استان همدان گفت: در مقایسه آمار سه ماهه سال گذشته با سه ماهه سال‌جاری 12 درصد میزان اهداء خون افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 24 June 2015

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان گفت: طی سه ماهه اول سال‌جاری 14 هزار و 66 نفر مراجعه‌کننده برای اهداء خون داشتیم که از این تعداد مراجعه‌کننده 11 هزار و 646 نفر موفق به اهداء خون شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر "افشین محمدی" اظهار کرد: از تعداد اهداءکنندگان خون در سه ماهه سال‌جاری 11 هزار و 94 نفر آقا و تنها 552 نفر خانم بودند که این آمار نشان می‌دهد میزان مشارکت خانم‌ها در امر اهداء خون بسیار پایین است.

وی افزود: در صوتی‌که در سه ماهه سال گذشته آمار مراجعه‌کنندگان 12 هزار و 838 نفر بوده و از این تعداد 10 هزار و 484 نفر خون اهداء کردند که از این تعداد نیز 9 هزار و 929 نفر آقا و 555 نفر خانم بودند.

دکتر محمدی خاطرنشان کرد: در مقایسه آمار سه ماهه سال گذشته با سه ماهه سال‌جاری 12 درصد میزان اهداء خون افزایش یافته است.

رئیس انتقال خون همدان به وضعیت اهداء خون در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در ماه رمضان هیچ مشکلی برای اهداء خون وجود نداشته و شهروندان می‌توانند در ساعات صبح برای اهداء خون مراجعه کنند.

وی ادامه داد: افرادی که به هر علت توانایی روزه‌داری را نداشته باشند می‌توانند در ساعات اولیه صبح برای اهداء خون مراجعه کنند اما روزه‌داران باید عصرها بعد از صرف افطار برای اهداء خون مراجعه کنند.

دکتر محمدی تاکید کرد: در روزهای تعطیل نیز مجموعه انتقال خون پذیرای اهداءکنندگان خون بوده و در ایام شب‌های قدر نیز مدت زمان حضور پرسنل مجموعه انتقال خون بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد در شب‌های قدر نذر اهداء خون دارند، گفت: بهتر است این افراد زودتر از شب‌های قدر اقدام به اهداء خون کنند تا خون اهدایی آن‌ها به دست افراد نیازمند برسد چرا که در ایام شب‌های قدر میزان و حجم اهداء بسیار بالا بوده و ممکن است خون‌های اهدایی هدر رود.

دکتر محمدی خاطرنشان کرد: گلبول‌های قرمز خون و پلاسمای خون ماندگاری بسیار بالایی دارد اما پلاکت خون عمر کوتاهی داشته همچنین نیاز به اهداء خون برای گروه‌های منفی بیشتر است که توصیه می‌شود شهروندان در یک روز مشخص از جمله شب قدر برای اهداء خون مراجعه نکنند و نیت خود را زودتر به جا بیاورند.

وی در بخش دیگری گفت: سردخانه های موجود در مرکز انتقال خون به اندازه کافی بوده و مشکلی برای مکان ذخیره خون نداریم و تنها مشکل عمر کوتاه خون است که باید هر چه سریعتر مورد استفاده قرار گیرد و به دست نیازمندان برسد و در طول سال تعادل مناسبی از اهداء خون وجود داشته باشد.

رئیس سازمان انتقال خون همدان تصریح کرد: حداکثر عمر متوسط خون‌های اهداء شده 35 روز بوده و در صورتی‌که مازاد باشد به استان‌های هم‌جوار از جمله خوزستان ارسال می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار