مدیر امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر از اجرای طرح فرهنگی "لبیک یا حسین" در ایام ماه محرم با مشارکت قاریان استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۵۱۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 25 October 2017
عبدالحسین ناصری ظهر امروز در جمع قاریان بوشهری با تاکید بر نقش مهم این عزیزان در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه اظهار داشت: قاریان در لایه‌های مختلف اجتماع برای ترویج فرهنگ قرآنی به ویژه در قشر کودک، نوجوان و جوان نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

وی با اشاره به اینکه قاریان استان بوشهر در برنامه‌های ماه محرم مشارکت جدی داشتند خاطر نشان کرد: در ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) 73 ویژه برنامه قرآنی با مشارکت جدی قاریان استان بوشهر برگزار شد.

ناصری با بیان اینکه در سنوات گذشته طرح لبیک یا حسین با مشارکت سازمان دارالقرآن الکریم در کشور انجام می‌شد افزود: این طرح فرهنگی قرآنی در دو سال گذشته با محوریت اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی برگزار شده است.

مدیر امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در محرم امسال در استان بوشهر و در قالب طرح لبیک یا حسین، تعداد 46 ختم دسته جمعی و 27 محفل قرآنی با همکاری دفاتر تبلیغات اسلامی، تشکل‌های قرآنی و هیئت مذهبی محوری به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه در ماه محرم در آغاز برگزاری مراسم این ایام بیش از  324 تلاوت برگزار شد تصریح کرد: آغاز مراسم عزاداری با قرائت قرآن نیز از جمله برنامه‌هایی بود که با فرهنگ سازی و برنامه‌ریزی مناسب، بیش از  324 تلاوت آغازین قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز استانی و شهرستانی اجرا شد.

رئیس اداره امور قرآنی  بیان کرد: این طرح به صورت خودگردان در بین موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی، هیئت مذهبی، مراکز فرهنگی و قرآنی و مساجد شاخص استان به صورت ویژه در شب‌های تاسوعا و عاشورا برگزار شد.

ناصری با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی انعقاد تفاهم نامه همکاری در امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و دبیرستان معارف اسلامی صدرای دلوار خاطر نشان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی برای توسعه فعالیتهای قرآنی ویژه کارکنان و محصلان این دبیرستان  اعلام آمادگی می‌کند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان، سطح بندی و ارزیابی اولیه دانش آموزان و کارکنان دبیرستان صدرای دلوار را اساس و مبنای برنامه‌ریزی فعالیت های آموزشی قرآنی در دبیرستان ذکر و ابراز امیدواری کرد با تفاهم و تعامل مشترک بتوان تا پایان  امسال بخشی از برنامه‌های آموزش قرآن را در سطح دبیرستان معارف اسلامی صدرای دلوار عملیاتی کرد.

زینب چمانی مدیر دبیرستان معارف اسلامی صدرای دلوار گفت: تعداد 14 نفر به عنوان کادر اجرائی دبیرستان و 78 نفر دانش آموز در پایه‌های دهم و یازدهم این مدرسه مشغول تحصیل هستند که باید با برنامه‌ای منسجم و قوی طی چند سال فعالیت‌های قرآنی این مدرسه در استان و سایر مراکز شهرستانی ارتقاء یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار