نظری با اشاره به اینکه تعداد افراد مراجعه‌کننده به قصد ترکاعتیاد بسیار است، اعلام کرد: هزینه ترک اعتیاد در کمپ 640 هزار تومان است که با ارائه معرفی‌نامه از سپاه تنها 240 هزار تومان هزینه از آنها گرفته می‌شود.
کد خبر: ۵۱۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 25 October 2017
معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) شهرستان همدان از پاکسازی هفت کوچه در حصار علی‌آبادهمدان از موادمخدر خبر داد و گفت: در برخی محله‌های همدان درگیری با موادمخدر بسیار زیاد است.

به گزارش ایسنا،سعید نظری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان، افزود: برای پاکسازی این‌گونه محلات از دام اعتیاد وارد عمل شدیم و تلاش‌هایمان را  از حصارهای علی‌آباد، مطهری و امام شروع کردیم به طوریکه در این مناطق بنر نصب کردیم و از مردم خواستیم تا هر کس قصد ترک اعتیاد به موادمخدر را دارد، به ما مراجعه کند.

وی ادامه داد: در طرح پاکسازی محلات در حصار علی‌آباد تا هفت کوچه پیش رفتیم به طوریکه اینک در این هفت کوچه در هیچ خانواده‌ای عضو معتاد و یا خُرده‌فروش موادمخدر وجود ندارد و در صورتی‌که بتوانیم 10 کوچه دیگر از این منطقه را از آلودگی موادمخدر پاک کنیم، جشن محله پاک را خواهیم گرفت.

نظری با اشاره به اینکه تعداد افراد مراجعه‌کننده به قصد ترکاعتیاد بسیار است، اعلام کرد: هزینه ترک اعتیاد در کمپ 640 هزار تومان است که با ارائه معرفی‌نامه از سپاه تنها 240 هزار تومان هزینه از آنها گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان زیادی از شروع این طرح نمی‌گذرد اما تا کنون 10 معتاد از طریق این طرح اعتیادشان را ترک کرده‌اند، یادآور شد: برای موفقیت در این راه و رسیدن به اهدافمان نیاز به کمک مردم داریم و می‌خواهیم به جایی برسیم که با خود مردم پیش رویم و معتمد محله خود نقش پلیس مبارزه با موادمخدر را ایفا کند.

معاون فرهنگی سپاه همدان خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های جدی جامعه اعتباد است چرا که به تنهایی آسیبی است که با خود چند آسیب و معضل را هم می‌آورد.

وی عدم حمایت از معتادان پس از ترک اعتیاد را مسأله‌ای مهم دانست و گفت: پس از ترک اعتیاد مهمترین مشکل آنها بیکاری است، باید آنها را در کاری قرار دهیم که دیگر فرصتی برای گرایش مجدد به موادمخدر را نداشته باشند.

نظری در ادامه از تپه پیسا یاد کرد و با بیان اینکه در این منطقه هم باید با نصب بنر از معتادانی که قصد ترک اعتیاد دارند، حمایت کنیم، خاطرنشان کرد: 145 نفر توزیع‌کننده جدی موادمخدر را شناسایی کرده‌ایم و امادگی داریم با آنها صحبت کرده و برایشان همایشی برگزار کنیم تا به آنهایی که قصد ترک دارند، کمک کنیم.

وی از برگزاری طرح کرامت خبر داد و گفت: ملایر به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده تا در آن این شهرستان از نظر اعتیاد شهر پاک شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار