حجت‌الاسلام ارتقایی با اشاره به اینکه 90 درصد از مدارس ناحیه یک و 80 درصد از مدارس ناحیه دو همدان، با عنوان «زنگ محرم» تحت پوشش شبکه تبلیغی قرار خواهند گرفت اضافه کرد: همزمان با هفته اول محرم، 121 مبلغ در 130 مدرسه همدان به امر تبلیغ خواهند پرداخت.
کد خبر: ۴۹۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 25 September 2017
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان همدان از برگزاری هزار و 815 گفتمان دینی توسط 121 مبلغ در 130 مدرسه شهر همدان خبر داد.
 
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام و‌ المسلمین مهدی ارتقایی، اظهار کرد: محرم و صفر یکی از بهترین مناسبت‌های تبلیغی است.
 
وی با بیان اینکه همزمان با دهه اول محرم 120 مبلغ در استان فعال خواهند بود افزود: 60 مبلغ بومی و 60 مبلغ اعزامی از قم در این ایام برنامه‌های مختلفی خواهند داشت.
 
حجت‌الاسلام ارتقایی با اشاره به اینکه 90 درصد از مدارس ناحیه یک و 80 درصد از مدارس ناحیه دو همدان، با عنوان «زنگ محرم» تحت پوشش شبکه تبلیغی قرار خواهند گرفت اضافه کرد: همزمان با هفته اول محرم، 121 مبلغ در 130 مدرسه همدان به امر تبلیغ خواهند پرداخت.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان با بیان اینکه هزار و 815 گفتمان دینی در مدارس  شهر همدان برگزار خواهد شد ادامه داد: در برنامه 5 روزه «زنگ محرم»، هر مبلغ در طول روز حداقل 3 گفتمان دینی برگزار خواهد کرد که این عدد در مدارس ابتدایی به 5 گفتمان قابل تغییر است.
 
وی گفت: این جلسات در سطح مدارس با بیان فلسفه عاشورا و احکام، رفع شبهات، پاسخ به سوالات دانش آموزان و ... درقالب کلاس‌های 45  الی یک ساعته خواهد بود، 10 مدرسه شهر نیز در مراسم صبحگاهی خود شاهد قرائت همگانی زیارت عاشورا و سخنرانی مبلغین خواهند بود.
 
حجت‌الاسلام ارتقایی عنوان کرد: در هفته اول محرم، به صورت نمادین تعدادی از مبلغین همزمان با یکدیگر به یکی از مدارس تیز هوشان شهر ، وارد شده و طی یک ساعت، از 12 الی 13 ظهر به طور کامل مدرسه را پوشش می‌دهند.
 
مدیر مؤسسه فرهنگی تبلیغی سراج یادآور شد: 7 مبلغ دینی در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی استان و 2 مبلغ در دانشگاه علوم پزشکی در دهه اول محرم به تبلیغ خواهند پرداخت همچنین 180 هیئت مذهبی، 40 مسجد و 12 مرکز دولتی و اجرایی از ظرفیت 120 مبلغ تعیین شده در این ایام بهره مند خواهند شد.
 
وی ابراز کرد:‌ کانون تربیتی افسران فرهنگی عمار و کانون آفتابگردان با زیر مجموعه یاس با حضور بیش از 300 دانش آموز، همزمان با دهه اول محرم ویژه برنامه ای در حسینیه ثارالله سپاه برگزار خواهند کرد.
 
حجت‌الاسلام ارتقایی اظهار کرد: از صبح روز گذشته، یکم مهر ماه، نمایشگاه آثار پژوهشی متفکر متأخر حجت‌الاسلام و المسلمین سید منیرالدین حسینی هاشمی، بنیان گذار فرهنگستان علوم اسلامی قم در حسینیه آیت الله خامنه ای واقع در دفتر امام جمعه همدان به نمایش درآمده است.
 
معاون تهذیب حوزه علیمه استان افزود: این نمایشگاه حاصل پژوهش های 48 ساله فرهنگستان علوم اسلامی قم است که به همت سید محمد مهدی میرباقری، رئیس کنونی این مرکز در قالب 300 عنوان کتاب به معرض نمایش درآمده است، گفتنی است این آثار پژوهشی در قالب محور‌های اجتماعی و سیاسی به مبانی دینی و اسلامی پرداخته است.
 
وی عنوان کرد: این نمایشگاه ویژه، مدیران، اساتید و نخبه‌های حوزه‌های علمیه و دانشگاه و همچنین مسئولین نهاد‌های فرهنگی است که می توانند به مدت یک هفته از ساعت 8 صبح الی 13 و 15 الی 19 از آن بازدید کنند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار