معاون اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان تاکنون 71 درصد از روستاهای استان همدان بهسازی شده است که 30 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۴۸۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵ 27 August 2017
مرحله دوم طرح بهسازی هشت روستای ملایر با اعتبار 9 میلیارد و 150 میلیون ریال همزمان با سومین روز هفته دولت عصر شنبه با حضور معاون اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا معاون اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان در آیین بهره برداری از مرحله دوم طرح بهسازی روستای توچغاز ملایر اظهار کرد: بنیاد مسکن استان همدان یکی از موفق ترین دستگاه های اجرایی کشور است که تاکنون خدمات بسیار مهمی را در سطح روستاهای این استان انجام داده است.

رضا قیاسی گفت: تاکنون 71 درصد از روستاهای استان همدان بهسازی شده است که 30 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: بهره برداری از 754 طرح همزمان با هفته دولت امسال انجام و عملیات اجرایی 105 طرح نیز آغاز می شود که در مجموع هشت هزار و 830 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.

قیاسی با تاکید بر اینکه اولویت مهم دولت اشتغال و تولید است بیان کرد: برای ایجاد اشتغال باید شرایط را برای ورود سرمایه گذار به کشور مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه نباید تحرک هایی صورت گیرد که سرمایه گذار احساس ناامنی کند افزود: رهبر معظم انقلاب بر ایجاد اشتغال و تولید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار تاکید دارند و در سال جاری باید 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری داخلی و خارجی صورت گیرد.

معاون استاندار همدان با اشاره به عقد قرارداد پنج میلیارد دلاری با توتال فرانسه گفت: نباید در کار دولت کارشکنی کنیم و با حمایتی که مجلس و دستگاه قضایی از دولت دوازدهم دارد، باید شرایط مساعدی را برای ارایه خدمات مطلوب تر به مردم و ایجاد اشتغال و تولید مهیا کنیم.

قیاسی با بیان اینکه روستاها به ویژه روستاهای ملایر ظرفیت های خوبی برای ایجاد اشتغال دارند بیان کرد: مبل و منبت، مروار و سبد بافی و فرشبافی از جمله صنایع دستی ملایر است که جوانان می توانند با استفاده از تسهیلاتی که دولت اختصاص داده، با کمک شوراهای اسلامی و دهیاران برای ایجاد اشتغال تلاش کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز به همزمانی هفته دولت با شروع فعالیت دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: برگزاری باشکوه مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری با حضور بیش از 105 کشور، به واسطه حضور گسترده مردم در انتخابات بود که با انتخاب آگاهانه خود مهر تاییدی بر مشی و سیاست های دولت یازدهم زدند.

عبدالعظیم رضایی با بیان اینکه با وجود محدودیت های مالی دولت و کمبود بودجه نسبت به دوره های قبل، طرح های زیادی در حال افتتاح است بیان کرد: امروز شاهد گام های بلندی در بهسازی روستاها و تسهیل در امور رفت و آمد مردم به ویژه ساخت و سازهای روستایی هستیم.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم توجه ویژه ای به روستاها شد و این روند در چهار سال آینده نیز ادامه دارد که در ملایر به واسطه هماهنگی خوب بین دستگاه های اجرایی، هم افزایی بین مدیران و مشارکت خوب مردم، شوراهای اسلامی و دهیاران اتفاق های بسیار خوبی در بهسازی، مقاوم سازی و عمران روستاها رخ داده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز گفت: با وجود تمامی تنگناها و کمبودهای مالی دولت، به واسطه فضای کار و تلاش، همدلی در مجموعه استان و شهرستان، هم افزایی و تدبیر و امید، امروز شاهد افتتاح طرح های مهمی در قالب فاز دوم بهسازی روستاها هستیم.

حسن ظفری اظهار کرد: همزمان با هفته دولت مرحله دوم هشت طرح بهسازی روستایی با 9 میلیارد ریال اعتبار با 40 هزار مترمربع در روستاهای توچغاز، جوراب، قلعه جوزان، طجر سامن، آورزمان، حسین آباد ناظم، انوج و واشان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: همچنین 176 واحد مسکن روستایی در 6 ماه گذشته احداث شده و قابل واگذاری به متقاضیان است.

به گزارش ایرنا ظفری بیان کرد: با وجود همه کاستی ها و مشکلات مالی دولت، خدمت رسانی به مردم با سرعت و جدیت بیشتری در دولت دوازدهم در حال انجام است و در این مسیر همه باید به دولت کمک کنیم.

شهرستان ملایر دارای 208 روستای دارای سکنه است که تاکنون برای همه این روستاها طرح هادی روستایی تهیه و در 88 روستای ملایر با اعتبار 310 میلیارد ریال طرح هادی انجام شده است.

این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار