به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی و طرح تحول سلامت دهان و دندان برای نخستین بار به صورت الکترونیکی در کشور برای 28 هزار و 500 نوآموزان همدانی در بدو ورود به دبستان انجام می‌شود.
کد خبر: ۴۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 10 June 2015

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی و طرح تحول سلامت دهان و دندان برای نخستین بار به صورت الکترونیکی در کشور برای 28 هزار و 500 نوآموزان همدانی در بدو ورود به دبستان انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، "پروین قربانیان" در آئین افتتاح طرح سنجش سلامت و طرح تحول سلامت دهان و دندان نوآموزان بدو ورود به دبستان استان، اظهار کرد: این طرح با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در 20 پایگاه ثابت و سیار و با حضور 191 نیروی آموزش دیده انجام خواهد شد.

قربانیان هدف این طرح را پوشش 100درصدی نوآموزان دانست و گفت: بر این اساس نه تنها نوآموزان امسال تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و کارت سلامت برای آنها صادر می‌شود بلکه دانش‌آموزان جا مانده از طرح سال گذشته نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اهداف دیگر اجرای این طرح اظهار کرد: آگاهی والدین از وضعیت جسمانی فرزند خود، شناسایی نیازهای نوآموزان و مداخله بهنگام، پیشگیری از افت تحصیلی، ایجاد زمینه مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به نیازهای فردی کودکان و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به نوآموزان نیازمند از دیگر اهداف این طرح است.

قربانیان در ادامه با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار به صورت الکترونیکی در کشور و استان همدان انجام می‌شود، گفت: تمام اطلاعات و نتایج حاصل از ارزیابی‌ها و سنجش‌ها به صورت الکترونیکی در سامانه مورد نظر ثبت شده و برای نوآموزان کارت سلامت صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح وضعیت بینایی، شنوایی، جسمانی، گفتاری و آمادگی تحصیلی نوآموزان مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از پایان ارزیابی در صورت نیاز برای انجام معاینات پزشکی به مراکز بهداشت درمانی محل سکونت خود مراجعه می‌کنند.

قربانیان در پایان گفت: نوآموزانی که نیاز به ارزیابی تخصصی ندارند، کارت سلامت ممهور به مهر پایگاه سنجش و مرکز بهداشتی درمانی برای ثبت نام به دبستان مورد نظر معرفی می‌شوند اما کودکانی که در مرحله مقدماتی مشکوک ارزیابی شوند پس از اجرای آزمون‌های تخصصی مورد نیاز و تعیین جایگاه آموزشی آن‌ها به مراکز مربوطه معرفی خواهند شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار