نماینده مردم شاهرود در مجلس تأکید کرد
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بر لزوم افزایش سطح همکاری‌ها و گسترش روابط اقتصادی ایران و یونان تأکید کرد.
کد خبر: ۴۵۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 02 July 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، سیدحسن حسینی‌شاهرودی با ابراز خرسندی از دیدار با هیأت پارلمانی و نایب‌رئیس مجلس یونان اظهار داشت: یونان دروازه تمدن، فلسفه و دموکراسی غرب است و دوملت بزرگ ایران و یونان دارای سابقه تاریخی و روابط فرهنگی غنی و دیرینه‌ای هستند؛ اما در حال حاضر ارتباطات دو کشور در حوزه اقتصادی بسیار کمرنگ است.

وی با اشاره به اینکه ایران امن‌ترین کشور آسیای جنوب غربی است، گفت: برجام هسته‌ای فرصتی مناسب برای تجدید و گسترش مناسبات با ایران است.

عضو هیأت‌ رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ظرفیت بالا در حوزه‌های سرمایه‌گذاری صنعت، معدن، انرژی، کشاورزی، گردشگری و دانشگاهی کشورمان را از فرصت‌های افزایش سطح همکاری‌های دو کشور عنوان و بر استفاده از تجارب دولت و مجلس یونان در حوزه‌های بانکی و بازار سرمایه ابراز تمایل کرد.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به زمینه‌های همکاری‌های اقتصادی با ایران گفت: معادن پتاس، کرومیت، منگنز شاهرود و میامی آماده سرمایه‌گذاری است و این قابلیت وجود دارد تا محصولات کشاورزی و انواع کنسانتره میوه ازجمله انگور، سیب، انار و کیوی جهت کارخانجات کشور یونان تأمین شود.

وی بر ضرورت همکاری‌های علمی و فرهنگی دو کشور نیز تأکید کرد و گفت: دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران ازجمله دانشگاه‌های صنعتی و علوم پزشکی شاهرود آماده گسترش روابط دانشگاهی و علمی هستند.

نماینده مردم شاهرود و میامی مجلس شورای اسلامی در رأس هیأتی متشکل از اعضای کمیسیون و مدیران ارشد سازمان بورس به‌منظور گفت‌وگو و تبادل‌نظر با مقام‌ها و مسؤولان یونانی به این کشور سفر کرد.

برچسب ها: اقتصاد ، یونان ، ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار