معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه فضای مجازی بستر مناسبی برای پیشبرد اهداف دینی و اسلامی است، گفت: مدیریت این فضا دارای اهمیت ویژه‌ای است.
کد خبر: ۴۲۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 08 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد در جلسه کارگروه تولید محتوای رسانه با رویکرد دینی که صبح دوشنبه به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه امروز فضای مجازی بزرگ‌ترین فضایی است که جوانان در آن حضور دارند، تأکید کرد: فضای مجازی بستر مناسبی برای پیشبرد اهداف دینی محسوب می‌شود اما از آن مهم‌تر مدیریت این فضا است که باید به نحو احسن شکل گیرد.

حسین روحانی نژاد

وی افزود: در صورتی می‌توانیم از ظرفیت‌های فضای مجازی در راستای ترویج دین مبین اسلام بهره گیریم که بتوانیم آن را به‌خوبی مدیریت کنیم و برای نیل به این منظور باید ابتدا نگاهمان به فضای مجازی را تغییر داده و برای آن برنامه‌ریزی مدون داشته باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنانبابیان اینکه مدیریت فضای مجازی نیازمند استراتژی مدون است، گفت: بارها شنیده‌ایم که صاحب‌نظران معتقد هستند فضای مجازی هم تهدید است و هم فرصت، اما باید دانست که تفاوت این دو، دقیقاً بر همین محور داشتن برنامه‌ریزی مدون برای مدیریت فضای مجازی است لیکن اگر این امر شکل گیرد، قطعاً فضای مجازی می‌تواند بهترین ابزار در راستای ترویج مقدسات دین اسلام باشد.

روحانی نژاد تأکید کرد: ارتباطات در همه جوامع و به‌خصوص جامعه امروز ما، مهم‌ترین بنای تغییرات در رفتارهای فردی و اجتماعی محسوب می‌شود بنابراین باید شبکه تبلیغ را به‌سوی رسانه‌ها سوق دهیم.

وی افزود: مبلغان باید به فضای مجازی آشنا باشند لذا مسئولان دفاتر وابسته به اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنانوظیفه‌دارند که شبکه تبلیغی و روحانیان را بیشتر با فضای مجازی ارتباط دهند تا بتوانیم در مدیریت این فضاباهدف تولید محتوای فاخر فرهنگی و دست‌یابی به اهداف عالیه انقلاب اسلامی و نظام، موفق عمل کنیم.

در این نشست بر چگونگی آموزش مبلغان دینی برای تولید محتوای فاخر در سطح استان سمنان بحث و تبادل‌نظر شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار