سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: سیاست گذاری دولت مبنی بر ایجاد سفر امن برای گردشگران است که ایجاد تمهیدات و زیرساخت ها برای تحقق این مهم از وظائف دولت است.
کد خبر: ۴۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ 31 May 2015
تابناک فارس:موید محسن نژاد بیان کرد: دولت به دنبال نشان دادن چهره واقعی و ملموس از کشور ایران به گردشگران خارجی است که در این زمینه بخش خصوصی سهم مهم و موثری دارد.

وی افزود: بخش خصوصی به عنوان بازوان اجرای دولت، اجرا کننده سیاست گذاری ها در این بخش است که با تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب می تواند در افزایش حضور گردشگران تاثیر بسزایی داشته باشد.

محسن نژاد با بیان اینکه با حضور گردشگران به دنبال ارائه فرهنگ اسلامی ایرانی به جهان هستیم اظهارداشت: با توجه به امنیت مناسب کشور ایران برای حضور گردشگران، استفاده از قطارگردشگری و خطوط ریلی برای سفر یکی از راه های مناسب برای شناساندن چهره واقعی کشور ایران در خارج از مرزهاست.

وی اضافه کرد: در پی حضور گردشگران در استان فارس برنامه های مختلفی از جمله آشنایی با فرهنگ اقوام مختلف از جمله عشایر، بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی، دیدن از کارگاه های صنایع دستی و معماری ایرانی اسلامی با هدف آشنا کردن گردشگران با فرهنگ و هنر و آداب و سنت استان فارس انجام می شود.

او ادامه داد: ملموس بودن فرهنگ و رسوم مردم استان فارس و شهر شیراز ازجمله مهمان نوازی، ادب و هنر برای گردشگران خارجی بسیار جذاب است.

محسن نژاد عنوان داشت: با اجرای برنامه های فرهنگی گردشگران خارجی با هویت، تاریخ و فرهنگ و هنر فارس آشنا می شوند که تفکر بسیاری از این گردشگران خارجی درباره ایران و فارس تغییر کرده و مثبت شده است.

به گزارش ایرنا روز گذشته استان فارس و شهر شیراز میزبان پنجمین قطار گردشگری بین المللی در سال جاری با عنوان هزار و یک شب بود.

حدود 70 گردشگر اروپایی و آمریکایی از کشورهایی از جمله آلمان، آمریکا، هلند، سوئیس و اتریش با این قطار از مرز رازی وارد کشور ایران شده بود که به مدت دو روز در فارس و شیراز اقامت داشتند.

این گردشگران که بعد از استان های زنجان، یزد و اصفهان وارد استان فارس و شهر شیراز شدند، از اماکن تاریخی و فرهنگی از جمله تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، باغ ارم، مسجد نصیرالملک، حافظیه و مجموعه زندیه دیدن کردند.

در سال جاری تاکنون چهار قطار گردشگری بین المللی به استان فارس سفر کردند.

ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار