سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با الکترونیکی کردن طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان دراین استان اطلاعات آنان در سامانه هوشمند ثبت می شود.
کد خبر: ۳۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 25 May 2015
تابناک بوشهر: علیمراد کرمی روزدوشنبه درنشست ستاد استانی سنجش سلامت جسمانی نو آموزان بدو ورود به دبستان افزود: ثبت الکترونیکی اطلاعات نوآموزان به منظور جلوگیری از ورود نوآموزان دارای مشکل دیر آموزی به مدارس عادی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: دراین طرح اطلاعات نوآموزان از زمان گرفتن نوبت تا اعلام نتایج از طریق سامانه tashkhis.iehs.ir با استفاده از جست وجو گر گوگل کروم قابل دریافت است.

کرمی ادامه داد: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان امسال از 9خرداد در مرکز استان و 16 خرداد در سایر شهرستان ها و مناطق به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی بیان کرد: اجرای برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از اقدامات مشترک آموزش و پرورش عادی و استثنایی است.

کرمی، وجود تفاوت های فردی را از زیبایی ها و ویژگی های خلقت انسان دانست و اظهارکرد: براساس تحقیقات به عمل آمده، در یک جامعه 13 درصد افراد به صورت طبیعی دیر آموز، 13 درصد باهوش، 2.5 درصد عقب مانده و کم توان ذهنی، 5.2 درصد نیز تیزهوش و مابقی افراد عادی هستند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: آموزش حق همه کودکان است و برای پوشش مخاطبان نیاز به برنامه ریزی همه جانبه، شناسایی و ارایه بموقع محتوا داریم.

کرمی گفت: با توجه به حساسیت موضوع و لزوم سنجش 20هزار نوآموز باید ضمن دقت و سرعت عمل، تمهیدات لازم برای رفاه اولیا و انجام مطلوب این طرح در نظر گرفته شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر بیان کرد: یکی از اهداف طرح سنجش سلامت جسمانی کودکان بدو ورود به دبستان شناسایی بموقع دانش آموزان دیر آموز است که در سال جاری با همکاری معاونت آموزش ابتدایی درصدد تهیه محتوای خود آموز برای این دانش آموزان هستیم.

غلامحسین حسینی رویکرد آموزش و پرورش استثنایی را عادی سازی عنوان کرد و افزود: طرح سنجش سلامت جسمانی تنها معیار پایش برای سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان است.

حسینی اظهارکرد: سنجش سلامت جسمانی و میزان آمادگی تحصیلی دو شاخص اصلی برای سنجش نوآموزان در پایگاههای سنجش خواهد بود و برای کسب نتیجه بهتر، به مشارکت مربیان بهداشت حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت نیاز داریم.

وی بیان کرد: امسال طرح سنجش با استفاده از ارزیابان متخصص در حوزه مشاوره و روان شناسی انجام می شود.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پیشگیری اولویت نخست فعالیت های مجموعه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

محمد مهدی خواجه ییان افزود: طرح سنجش از شاخص های اساسی در سلامت جامعه است و می کوشیم ضمن همکاری با آموزش و پرورش استان، رضایت مندی اولیای دانش آموزان را تامین کنیم.

وی از استقرار سه پزشک در پایگاههای طرح سنجش در مرکز شهرستان های دشتستان، تنگستان و دیر خبر داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار