مدیرعامل شرکت گاز همدان از بدهی ۶۳ میلیارد تومانی مشترکان خانگی به شرکت گاز خبر داد.
کد خبر: ۳۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴ 25 May 2015
مدیرعامل شرکت گاز همدان از طلب شرکت گاز همدان از مشترکان را ۱۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مشترکان خانگی ۶۳ میلیارد تومان به شرکت گاز همدان بدهکارند.

به گزارش تسنیم ، محمد مهدی مهدوی ، با اشاره به اینکه وصول مطالبات و بدهی‌های سال‌های قبل یکی از دغدغه‌های اصلی و اساسی در شرکت گاز همدان است، اظهار داشت: شرکت گاز همدان در زمینه وصول مطالبات خود جز استان‌های رده پایین کشور محسوب می‏شود که باید این وضعیت تغییر کند.

وی با بیان اینکه در زمینه وصول مطالبات و بدهی‌های سال‌های گذشته شرکت گاز استان همدان جدیتی صورت نگرفته است، افزود: متاسفانه بنا به ملاحظاتی از وصول بدهی‌های مشترکان به شرکت گاز صرف‌نظر شده و همین امر سبب زیاندهی شرکت شده است.

مهدوی با تاکید بر اینکه برای وصول مطالبات شرکت گاز همدان در تمامی بخش‌ها با مشکلات جدی مواجه هستیم، تصریح کرد: شرکت گاز استان همدان از مشترکان خود در بخش‌های مختلف 126 میلیارد تومان طلب دارد که متاسفانه معوقات سالهای گذشته است.

وی میزان بدهی مشترکان بخش خانگی را 63 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیشترین بدهی به شرکت گاز مربوط به مشترکان خانگی است و برخی از مشترکان نزدیک به یک و نیم تا 2 سال گازبهای خود را پرداخت نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه بدهکاران یک و 2 ساله خود نیز ازاین وضعیت ناراضی هستند، گفت: متاسفانه برخی از این مشترکان بدهکار توان مالی لازم را برای پرداخت بدهی خود به شرکت گاز را نداشته و هر سال شاهد عدم پرداخت بدهی‌ها هستیم.

وی میزان بدهی در بخش صنعتی به شرکت گاز استان همدان را 14 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: متاسفانه وقتی برای وصول مطالبات از واحدهای صنعتی اقدام به قطع گاز می‏شود با تماس مدیران و مسئولان استان مواجه میشویم.

مهدوی بدهی جایگاه‌های CNG استان به شرکت گاز استان همدان را 20 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: متاسفانه یکی از مشکلات اساسی شرکت گاز همدان این است که جایگاهداران بدهی خود را پرداخت نمیکنند و این در حالی است که این جایگاه‌ها پول نقد را از مردم دریافت میکنند.

وی با اعلام اینکه سه جایگاه در شهرستان‌های نهاوند و ملایر بدهکاران اصلی شرکت گاز همدان در این بخش محسوب میشوند، گفت: دو جایگاه CNG در شهرستان ملایر بیش از 8 میلیارد تومان و یک جایگاه در شهرستان نهاوند نزدیک به 4 میلیارد و 500 میلیون تومان به شرکت گاز استان همدان بدهکار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه این جایگاه‌ها متعلق به شهرداری‌های ملایر و نهاوند است، عنوان کرد: شرکت گاز استان همدان با جایگاه‌های خصوصی که به صورت خصوصی مدیریت می‌شوند مشکلی ندارد و مشکل اصلی شرکت گاز همدان با جایگاه‌های متعلق به شهرداری است.

وی میزان طلب شرکت گاز همدان از ادارات و سازمان‌های دولتی را 10 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: همچنین کارخانه‌های سیمان استان همدان 10 میلیارد و 600 میلیون تومان به شرکت گاز همدان بدهکار هستند.

مهدوی بدهی مساجد و اماکن مذهبی به شرکت گاز همدان را یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: براساس دستورالعمل ابلاغ شده امسال گازبهای مساجد و اماکن مذهبی رایگان است البته این دستورالعمل فقط شامل فضای اصلی شده و فضاهای جانبی را دربر نمیگیرد.

وی تاکید کرد: سال گذشته تکلیف داشتیم تا هزینه اشتراک را برای خانواده‌های بهزیستی، کمیته امداد، جانبازان 25 درصد به بالا، مساجد، حسینیهها و مراکز مذهبی برای یک بار رایگان محاسبه کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه سال 92، 2 هزار و 361 مشترک به صورت رایگان اشتراک شرکت گاز همدان را دریافت کردند که هزینه اشتراک آنها 333 میلیون تومان بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته هزار و 492 مشترک به صورت رایگان از خدمات انشعاب شرکت گاز همدان برخوردار شدند، افزود: هزینه ارائه خدمات به این مشترکان 293 میلیون تومان بود که از این تعداد تنها هزینه اجرای اشتراک 275 نفر معادل 15 درصد از مبلغ به شرکت گاز پرداخت شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار