دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان ایلام گفت: سال گذشته بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات از طرف بانک های این استان به خسارت دیدگان سیل پرداخت شد.
کد خبر: ۳۷۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸ 07 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی اشرف یوسفی غیاثی اظهار کرد: علاوه بر این مجموعه بانک های این استان یک هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات به زلزله زدگان مورموری و تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی یک هزار و 200 واحد مسکونی بافت فرسوده استان را پرداخت کرده اند.
 
وی یادآور شد: همچنین یک هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات مسکن ایثارگران، 350 میلیارد تسهیلات اشتغالزایی و 283 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج از طرف بانک های استان به متقاضیان پرداخت شده است.
 
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان ایلام منابع بانک های استان را 35 هزار میلیارد ریال و مصارف آنها را 42 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در زمینه نبود تعادل منابع و مصارف بانک های استان با چالش مواجه هستیم و میزان تسهیلات پرداخت شده توسط بانک های استان 9 هزار میلیارد ریال بیشتر از منابع موجود است که از منابع مرکز و یا سایر استان های کشور تامین شده است.
 
یوسفی غیاثی تاکید کرد: بانک های استان باید حداکثر 80 درصد منابع خود را به صورت تسهیلات پرداخت کنند اما با توجه به وضعیت خاص استان و به منظور کمک به رونق تولید و تعطیل نشدن واحدهای صنعتی اکنون 120 درصد منابع بانک های استان به صورت تسهیلات پرداخت شده است.
 
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان ایلام گفت: نشت منابع از طریق بانک های خصوصی و موسسات غیرمجاز و انتقال وجوه مردم به استان های برخوردار باعث کمبود منابع بانک های دولتی در این استان و همچنین کمبود حساب جاری در بانک های استان شده است.
 
یوسفی غیاثی افزود: هم اکنون 42 درصد حساب های استان بلند مدت با نرخ بالا، 32 درصد کوتاه مدت، 11 درصد قرض الحسنه پس انداز، 11 درصد جاری و چهار درصد نیز سایر حساب های بانکی است.
 
وی تاکید کرد: قدرت پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها منوط به وصول مطالبات است و بانک ها تنها از این محل، می توانند تسهیلات لازم برای حمایت از تولید در استان را به کار آفرینان و صاحبان واحدهای تولیدی پرداخت کنند.
 
یوسفی غیاثی با اشاره به اینکه با وجود نبود تعادل منابع و مصارف، حمایت از اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی استان در دستور کار قرار دارد، افزود: تسهیلات گیرندگان باید خود را ملزم به بازپرداخت بدانند و در حمایت از تولید، بانک ها را همراهی کنند.
 
هشت بانک دولتی، چهار بانک نیمه دولتی، 16 بانک خصوصی و چهار موسسه در استان 540 هزار نفری ایلام فعال است و 2 هزار و 200 نفر در 258 شعبه و 50 باجه بانکی این استان شاغل هستند. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار