تيم بانوان هیأت‌ تيراندازي استان قم با پايان رقابت‌هاي ليگ دسته اول اين رشته از صعود به مسابقات ليگ برتر تيراندازي زنان باشگاه‌هاي كشور بازماند.
کد خبر: ۳۵۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 11 January 2017
به گزارش تابناک قم، در حالی که امسال دو تیم به نمایندگی از هیأت‌ تیراندازی استان قم در پیکارهای لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور حضور داشتند، یک تیم به نام نظام مهندسی ساختمان در لیگ دسته اول مردان به میدان رفت و تیم هیأت‌ قم نیز در لیگ دسته اول زنان حضور یافت.
 
تیم تیراندازی نظام‌ مهندسی ساختمان قم در مسابقات این فصل لیگ دسته اول تیراندازی مردان باشگاه‌های کشور نتایج خوب و قابل قبولی در هر دو رشته تفنگ بادی و تپانچه بادی کسب کرد و در نهایت با قرار گرفتن در رتبه دوم جدول رده‌بندی به لیگ برتر باشگاه‌های کشور راه یافت.
 
نخستین صعود تیراندازان قم به لیگ برتر مردان ایران
 
این نخستین صعود تیمی از استان قم به بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی تیراندازی ایران یعنی مسابقات لیگ برتر تیراندازی بود و بدین‌ترتیب فرصت حضور در جمع برترین‌های تیراندازی کشور در سال 1396 برای تیراندازان قم برای نخستین‌بار در قالب تیمی از قم فراهم شد.
 
البته تیراندازان ماهر و سرشناس قم در ترکیب تیم‌های مختلف لیگ برتری سابقه حضور در این رقابت‌ها را دارند اما تاریخ تیراندازی قم تا کنون حضور در لیگ برتر مردان ایران را تجربه نکرده بود که این اتفاق با نایب‌قهرمانی تیم مهندسی قم در فصل 1395 لیگ دسته اول رخ داد.
 
برآورده نشدن انتظارات از تیم تیراندازی بانوان قم
 
هر چقدر که تیم تیراندازی مردان قم در مسابقات لیگ دسته اول امسال موفق ظاهر شد اما تیم تیراندازی بانوان هیأت‌ قم نتوانست انتظارات را برآورده کند و در واقع این تیم با ضعف‌های عمده حتی در مقایسه با سال گذشته نیز نتوانست در لیگ دسته اول عملکرد خوبی داشته باشد.
 
این در حالی است که با پایان یافتن رقابت‌های لیگ دسته اول بانوان بانوان باشگاه‌های ایران در سال 1395، دو تیم هیأت‌ تیراندازی کرمانشاه و هیأت‌ قزوین با تلاش و پشتکار بالاتر خود نسبت به دیگر حریفان حاضر در این مسابقات، مجوز صعود به لیگ برتر را کسب کردند.
 
برگزاری لیگ دسته اول تیراندازی بانوان با حضور 9 تیم
 
امسال مسابقات لیگ دسته اول تیراندازی زنان ایران طبق برنامه‌ریزی فدراسیون تیراندازی با حضور تعداد ۹ تیم برگزار شد و در پایان رقابت نزدیک و جذاب تیم‌های شرکت کننده، سرانجام تیم‌های هیأت‌ قزوین و هیأت‌ کرمانشاه در مجموع رشته‌های تفنگ و تپانچه بادی به لیگ برتر راه یافتند.
 
در بخش تیمی رشته تفنگ بادی در هفته پایانی مسابقات لیگ دسته اول تیراندازی زنان ایران، تیم‌های هیأت‌ تیراندازی استان‌های قزوین، کرمانشاه و اهواز در مکان‌های اول تا سوم ایستادند و در تپانچه بادی تیم‌های هیأت‌ کرمانشاه، قزوین و اهواز موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند.
 
این در شرایطی است که در رده‌بندی انفرادی رشته تفنگ بادی، مریم سلیمی از تیم هیأت‌ تیراندازی کرمانشاه رتبه نخست را کسب کرد، حورا صدرنیا دیگر تیرانداز تیم هیأت‌ کرمانشاه و سفورا کرمانی از تیم قزوین به ترتیب در مکان‌های اول تا سوم رده‌بندی این مسابقات ایستادند.
 
همچنین در رده‌بندی نهایی رقابت‌های رشته تپانچه بادی مسابقات لیگ دسته اول تیراندازی باشگاه‌های کشور در هفته پایانی، زهرا باوندپور از تیم هیأت‌ تیراندازی کرمانشاه، سکینه باقری از تیم هیأت‌ قزوین و راضیه برخورداری دیگر عضو تیم هیأت‌ کرمانشاه جایگاه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند و خبری از قمی‌ها در جمع برترین‌ها نبود.
 
صعود نمایندگان کرمانشاه و قزوین با ناکامی بانوان تیرانداز قم
 
تکلیف دو تیم صعود کننده از مسابقات لیگ دسته اول سال 1395 تیراندازی زنان باشگاه‌های کشور به لیگ برتر سال آینده در حالی مشخص شد که لیگ امسال باشگاه‌های برتر با حضور ۶ تیم شامل پارک آبی کوثر، نزاجا، شهید شمسی پور همدان، پردیسان، هیأت‌ اصفهان و پاس ناجا برگزار شد و این هفته تکلیف قهرمان خود را خواهد شناخت و از فصل آینده کرمانشاه و قزوین نیز در لیگ برتر حضور دارند.
 
اما اینکه چرا تیم تیراندازی بانوان قم امسال ضعیف‌تر از سال گذشته بود و نتوانست در مسابقات لیگ دسته اول ایران نمایش قابل قبولی داشته باشد به دلایل مختلف بستگی دارد که هیأت‌ تیراندازی باید به موقع راجع به آن پاسخ داده و برای تحول بیشتر در این بخش تصمیم‌گیری کند.
 
لزوم بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های تیراندازی بانوان قم
 
این در حالی است که تیراندازی قم در بخش بانوان دارای چهره‌های مستعد، آینده‌دار و تیرانداز عنوان‌دار از پیکارهای تیراندازی قهرمانی آسیا است و قطعا بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های تیراندازی قم در این بخش می‌توانست تیم بانوان قم را نیز در راه صعود به لیگ برتر، موفق کند.
 
در سال قبل که خبری از تیم تیراندازی مردان قم در مسابقات لیگ دسته اول تیراندازی باشگاه‌های کشور به دلیل مشکلات مالی نبود، اما با تلاش‌های هیأت‌ تیراندازی قم، در بخش بانوان یک حامی مالی برای این تیم پیدا شد و بانوان تیرانداز قم با شرایط نسبتا مطلوب‌تری نسبت به امسال در لیگ به میدان رفتند.
 
لزوم برخورداری بخش بانوان تیراندازی قم از انسجام و وحدت
 
سال گذشته هم تیم تیراندازی بانوان قم نتوانست به رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور صعود کند اما نتایج این تیم بهتر از لیگ امسال بود و برای دوره بعدی رقابت‌های لیگ، به نظر می‌رسد که هیأت‌ تیراندازی باید انسجام بیشتر و بهتری در بخش بانوان ایجاد کند.
 
این در شرایطی است که نایب‌رئیس بخش بانوان هیأت‌ تیراندازی استان قم مدت کوتاهی بعد از انتخابات سال جاری این هیأت‌ که به ریاست دوباره حسین مهره‌ساز منجر شد، به دلایل نامعلوم از مسؤولیت خود کناره‌گیری کرد و بخش بانوان مدت زیادی بدون مسؤول بود.
 
در واقع شهریور ماه امسال و در آستانه شروع رقابت بانوان تیرانداز قم در مسابقات فصل 1395 لیگ دسته اول تیراندازی بانوان باشگاه‌های کشور بود که فهیمه زند نایب‌رئیس بخش بانوان هیأت‌ تیراندازی قم در نامه‌ای رسمی به رئیس این هیأت‌ ورزشی رسما از مسوولیت خود کناره‌گیری کرد.
 
آغاز ناکامی‌های لیگ بعد از استعفای نایب‌رئیس
 
در متن نامه هفدهم شهریور ماه سال جاری با موضوع استعفای فهیمه زند به رئیس هیأت‌ تیراندازی استان قم آمده است: احتراما لازم می‌دانم مراتب سپاس و تشکر خود را از حسن اعتمادی که به اینجانب داشته‌اید اعلام کنم، در طول دو سالی که به عنوان نایب‌رئیس این هیأت‌ مشغول خدمت‌ بودم همیشه سعی و تلاش کرده ام که به عنوان یک خدمتگزار صادق در خدمت ورزشکاران عزیزمان باشم و در بیش از هفت سال حضور در عرصه‌های مختلف ورزش، این مسئله را به اثبات رسانده‌ام.
 
اکنون با شرایط حاکم بر فضای کاری، ادامه فعالیت برایم میسر نیست و با وجود همه علاقه‌ای که به ادامه کار دارم، برایم سخت و ناگوار است که عدم همکاری و همراهی خود را اعلام کنم.
 
استدعا دارم با توجه به وضعیت جسمانی اینجانب که ممکن است خللی بر وظایف محوله وارد آورد، با استعفای اینجانب از سمت نایب‌رئیس موافقت کنید.
 
معرفی نایب‌رئیس جدید بانوان قم بعد از ناکامی در لیگ کشور
 
این در حالی است که هیأت‌ تیراندازی استان قم در روز دوازدهم دی‌ماه سال 1395 با ابلاغی رسمی، مرضیه ولاشجردی ‌فراهانی را به عنوان نایب‌رئیس جدید این هیأت‌ ورزشی برای اداره امور بانوان معرفی کرده است و این ابلاغ زمانی صادر شده که مسابقات لیگ دسته اول تیراندازی بانوان ایران به پایان رسیده و تیم بانوان این هیأت‌ در جدال با حریفان خود، عملکرد موفقی نداشته است.
 
در هر حال رشته‌ای که در بخش بانوان خود چهره‌ مدال‌آور مسابقات تیراندازی قهرمانی 2015 رده سنی نوجوانان آسیا یعنی سیده‌رویا صبح‌خیز را دارد و این تیرانداز اکنون در تیمی غیر از تیم قم فعالیت می‌کند باید نیروهای مستعد خود را جذب کند و مانع فرار آنها شود.
 
همچنین با توجه به نتایج مسابقات اخیر آزاد تیراندازی قهرمانی ایران که نفراتی همچون مینا روحیان و زهرا زارعی برای این رشته در سطح کشور درخشیدند، قطعا بهره‌گیری از این نیروهای مستعد در کنار چند با تجربه، حضوری موفق‌تر از بانوان تیرانداز قم را در لیگ ایران رقم می‌زند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار