نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: مومن باید آگاه باشد که هرگاه انسانی فاسق خبری آورد باید درباره آن خبر تحقیق کند و نباید بدون تحقیق آن را قبول کند چون امکان دارد از روی جهالت آسیبی به مومنی برسد و آبروی شخصی دیگر آسیب ببیند.
کد خبر: ۳۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 16 May 2015

نماز جمعه استان اذربایجان غربی به روایت تابناک اذربایجان غربی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار داشت: مومن باید آگاه باشد که هرگاه انسانی فاسق خبری آورد باید درباره آن خبر تحقیق کند و نباید بدون تحقیق آن را قبول کند چون امکان دارد از روی جهالت آسیبی به مومنی برسد و آبروی شخصی دیگر آسیب ببیند.

نماز‌جمعه شاهین‌دژ:

حجت‌الاسلام نقی باقری در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه این هفته شاهین‌دژ اظهار داشت: عراق به تحریک اسرائیل 8 سال جنگ را با خسارت‌های فراوان مالی و جانی به ایران اسلامی تحمیل کرد ولی امروز سفر رئیس جمهور عراق به ایران نشان دهنده بی‌اثری توطئه‌های اسرائیل علیه ایران بوده است.

امام‌جمعه شاهین‌دژ با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به رئیس جمهور عراق بیان کرد: اینکه رهبر انقلاب اسلامی بیان کرده است که جوانان عراق قادر هستند کشور خود را حفظ کنندو مانع ازتجزیه شدن آن شوند یعنی لازم است که جوان‌ها خویش را باور داشته باشند و با استفاده از تفکرات بسیجی آنان را تربیت کرده و وارد عرصه‌های اجتماعی بکنیم.

وی تصریح کرد: آمریکا و متحدان آن سعی دارند که کشتی‌ حامل کمک‌های دارویی ایران به یمن را مورد بازرسی قرار دهند ولی متوجه نسیتند که هدف ایران اسلامی حمایت در مقابل دشمن نیست بلکه حمایت از مظلومین و امت پیامبر(ص) است که ندای یاری سر داده‌اند.

باقری با اشاره به احادیثی از پیامبر(ص) گفت: امروزه انسان تعجب می‌کند و تاسف می‌خورد چراکه آنانی که خود را خادمین حرمین و مسلمان می‌دانند آنانی را که لا اله الا الله می‌گویند را می‌کشند و حتی مانع از رسیدن کمک به آنان می‌شوند، این نشان می‌دهدکه اسلام این افراد اسلام آمریکایی است و قدرت الهی و اسلام را نادیده گرفته‌اند.

باقری ضمن تبریک عید مبعث به تمام مسلمانان جهان بیان کرد: لازم است که مسلمانان اتحاد و همدلی را بر مبنای دستورات الهی و سخنان پیامبر(ص) رعایت کنند و اخلاق خویش را نیکو بدارند چراکه پیامبر(ص) زمانی که مبعوث شد فرمود من مبعوث شده‌ام تا اخلاق نیکو را کامل کنم.

امام‌جمعه شاهین‌دژ تصریح کرد: تمام مسلمانان جهان باید اخلاق، رفتار و کرامت انسانی را از پیامبر خویش الگو بگیرند، راه او را ادامه دهند و اجازه ندهند که دشمنان تخم تفرقه را در میان مسلمانان بکارند.

نماز جمعه پیرانشهر:

ملا ماموستا مصطفی محمودی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک مبعث حضرت محمد(ص) اظهار داشت: مبعث پیامبر(ص) و معراج او وسیله‌ای بود که خداوند به طریق آن ظلم، کفر و بی‌عدالتی را از بین برد و لازم است که همه ما مسلمانان نیز ادامه دهنده راه آن بزرگوار در زندگی خویش باشیم.

امام‌جمعه پیرانشهر با اشاره به آیات و روایات قرآنی گفت: پیامبر(ص) شرک و بت‌پرستی را نه تنها در مکه بلکه در تمام جهان از بین برد و مردم را به تفکر و تدبر در دستورات خداوند دعوت کرد.

محمودی بیان کرد: شب معراج پیامبر(ص) نیز یکی از حوادثی است که نشانگر شایستگی بسیار بالای پیامبر(ص) است که در آن زمان به صورت شبانه از مسجد الحرام به مسجدالقصی و از آنجا به بالاترین نقطه آسمان عروج کرد وکه در آنجا نشانه‌های خداوند متعال را مشاهده کرد.

امام‌جمعه پیرانشهر با اعلام محکومیت حکم اعدام شیخ‌نمر و حملات به یمن تصریح کرد: حملات وحشیانه عربستان سعودی به یمن نشان دهنده بی رحمی این کشور نسبت به سایر مسلمانان و نبود شایستگی این افراد برای خادم بودن برای حرمین شریفین است.

نماز جمعه خوی:

حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه اول نماز جمعه با توصیه به نمازگزاران برای رعایت کردن معیارهای پرهیزکاری اظهار داشت: امیرمؤمنان (ع) در یکی از سخنرانی های خود خطاب به مسلمانان عصر خود فرمود، یاد مرگ از دل‌هایتان پنهان شده، دنیا بر شما مسلط گشته و یاد آخرت را از دل شما بیرون برده است. شما همه برادران دینی هستید و ریشه اختلافاتتان آلودگی باطن است لذا اختلاف نموده و در اثر تفرقه به همدیگر کمک نمی‌کنید، به یکدیگر یاری نمی‌رسانید، مهرورزی نمی‌کنید و همدیگر را از بذل و بخشش محروم می‌کنید.

خطیب جمعه خوی با اشاره به نامه 41 نهج البلاغه امیرمؤمنان (ع) که خطاب به عبدالله بن عباس والی خود در بصره نوشته گفت: مورد وثوق و محرم اسرار بودن، همکاری و کمک رسانی به حاکم، خوش سابقه بودن در کار‌ها، امانت داربودن و حراست از بیت المال را از جمله ویژگیهای ضروری کارگزاران حکومت علوی شمرده‌اند.

وی تصریح کرد: نظارت بر عملکرد کارگزاران، تبیین دقیق وظایف آنان، تشویق، موعظه و نصیحت آنان در جهت انجام هر چه بهتر وظایف، توبیخ، سرزنش، تنبیه و حتی اخراج آنان در صورت تخلف و خیانت از جمله سیره امیرمؤمنان (ع) در حکومت اداری بوده است.

شکوری با اشاره به جنایات عربستان در یمن و حمایت نوع کشورهای غربی، اروپایی، عربی و شورای امنیت از این تجاوزات و جنایات اظهار داشت برای شناسایی حاکمان کشور‌ها، سازمانهای مدافع حقوق بشر، سازمان ملل حمایت آنان از تجاوزات عربستان به یک کشور عضو سازمان ملل بهترین محک است.

وی افزود: چرا سازمانهای اسلامی بویژه سازمان کنفرانس اسلامی، رجال سیاسی و مفتیان کشورهای عربی در برابر این قتل عام و جنایات قرون وسطایی سکوت کرده‌اند.

شکوری اظهار داشت: تمامی این اتفاقات نشان می‌دهد اصول و ارزشهای انسانی به مرحله سقوط و انحطاط رسیده و هیچکدام از حاکمان غربی، اروپایی و عربی قابل اعتماد نمی‌باشند و تمامی سازمان‌ها و مجامع بین المللی و سازمان ملل استقلال و هویت خود را از دست داده‌اند لذا تنها راه نجات مسلمانان بیداری اسلامی است.

نماز جمعه شهرستان شوط:

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به 27 رجب و فرا ‌رسیدن مبعث پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: احترام به شخصیت زن در جامعه و آزادی وی در اجتماع از دیگر برکات مبعوث شدن پیامبر اسلام است.

هاشمی در بخشی از سخنان خود به حملات و جنایات عربستان سعودی علیه کشور یمن اشاره کرد و گفت: اکنون ما شاهد هستیم که رژیم جنایتکار آل‌سعود با چراغ سبزی که آمریکا به آنان نشان می‌دهد، در یمن به جنایتی دست می‌زند که رژیم صهیونیستی در فلسطین مرتکب آن می‌شود.

امام جمعه شهرستان شوط ادامه داد: آل‌سعود با حملات هوایی و دریایی در یمن نسل‌کشی کرده و کودکان بی‌گناه را قتل عام می‌کند، زیرساخت‌های کشور یمن همچون مدارس، بیمارستان‌ها و مجامع عمومی را مورد هدف قرار می‌دهد و خود را پیروز این جنگ نابرابر می‌داند.

هاشمی افزود: اگر چه عربستان سعودی شمار بسیاری از مردم مظلوم یمن را قتل‌عام کرده است ولی این رژیم جنایتکار از آیه شریفه قرآن کریم غافل شده که در آن می‌فرماید؛ « آن‌ها که کافر شده‌اند و راه طغیان پیش گرفتند تصور نکنند اگر به آنان مهلت می‌دهیم به سودشان است، ما به آنان مهلت می‌دهیم تا به گناهان خویش بیفزایند و برای آنان عذاب خوارکننده آماده کرده‌ایم

امام جمعه شهرستان شوط به اعدام شیخ نمر اشاره کرد و گفت: امروز رژیم آل‌سعود علاوه بر جنایتی که در یمن مرتکب می‌شود با اعلام اعدام عالم نورانی مجاهد شیعه عربستانی روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است.

وی با محکوم کردن اعلام اعدام شیخ نمر توسط رژیم جنایتکار آل‌سعود، خاطرنشان کرد: اعدام این عالم نورانی توهین به امت اسلام و وجدان بشری است.

نماز‌جمعه سلماس:

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در دین اسلام و نقش معلمین اظهار داشت: 25 رجب روز جهانی خانواده است و خانواده در دین اسلام از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی وظیفه تربیت فرزندان را برعهدا دارند.

وی افزود: خانواده‌ها وظیفه دارند که به تربیت اسلامی فرزندان خود توجه کنند که البته در این میان نمی‌توان از نقش تاثیرگذار آموزش و پرورش و معلمین غافل شد چرا که معلمین تاثیر بسزایی بر روی دانش‌آموزان خود دارند.

موسوی بیان کرد: جای دارد که آموزش و پرورش به‌ویژه معلمان فقط به مسئله تعلیم اکتفا نکرده و به مسئله تربیت قبل از تعلیم توجه کنند و کودکان را با تعالیم دین مبین اسلام آشنا کنند چرا که در دین اسلام تربیت قبل از تعلیم اهمیت دارد.

امام‌جمعه سلماس ضمن تبریک سال‌روز مبعث پیامبر(ص) اظهار داشت: مبعوث شدن پیامبر(ص) به پیامبری یکی از اعیاد و اتفاقات بسیار مهم مسلمانان است که آیات و روایات قرآنی نیز نشانگر آن است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: اتحاد و پایداری اسلام فقط با زنده و جاودان کردن فرهنگ ایثار و فداکاری ممکن است و لازم است که دولت‌های اسلامی اتحاد خود را در مقابل دشمنان داخلی و خارجی حفظ کنند.

موسوی تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی بر استفاده از سلاح نفت در مقابل دشمنان تاکید کرده است که لازم است مردم و مسئولین به این امر مهم توجهات لازم را داشته باشند چرا که می‌توانندبه این طریق به دشمنان ظفر یابند.

وی افزود: امروزه جوانان در معرض خطر انواع تهاجمات فرهنگی قرار دارند که مهم‌ترین ابزار این شبیه‌خوان فرهنگی که از سوی غرب در حال انجام است از بین بردن روحیه و فرهنگ شهادت‌طلبی در جامعه اسلامی است.

امام‌‌جمعه سلماس ضمن محکوم کردن جنایت آل‌سعود در یمن بیان کرد: این ظالمان که در حال نسل‌کشی مردم مظلوم یمن هستند آگاه باشند که کیفر جنایات خویش را می‌بینند چراکه خداوند اراده است که کیفر ظالمان را در این دنیا بدهد.

نماز جمعه ارومیه:

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار داشت: دوری از لجاجت و توجه به تحقیق مود تاکید آموزه‌های دینی ماست بنابراین بدون تحقیق نباید مسلمین کاری انجام دهند.

وی تصریح کرد: اگر بدون تحقیق اقدامی انجام شود امکان دارد در آینده سبب انجام عمل اشتباهی شود که پشیمانی بدنبال بیاورد بنابراین باید در هر گونه برنامه ریزی و تصمیم گیری تحقیقات لازم به عمل آید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار داشت: مومن باید آگاه باشد که هرگاه انسانی فاسق خبری آورد باید درباره آن خبر تحقیق کند و نباید بدون تحقیق آن را قبول کند چون امکان دارد از روی جهالت آسیبی به مومنی برسد و آبروی شخصی دیگر آسیب ببیند.

قریشی با تاکید بر اهمیت حفظ وحدت و همدلی افزود: تاکنون در آذربایجان غربی وحدت و یکپارچگی مطلوبی وجود داشته و بعد از این نیز باید وحدت کلمه و اتحادمان را حفظ کنیم چرا که فقط با وحدت کلمه می‌توان مقابل دشمن ایستاد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تبریک سالروز مبعث نبی مکرم اسلام اظهار داشت: یک مسلمان باید در تمامی امورات خود به قرآن و راهکارهای برآمده از قرآن رجوع کند چرا که قرآن کریم حاوی دستورات خداوند برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.

امام جمعه ارومیه گفت: تمسک به قرآن با قرائت روزانه آیاتی از آن میسر می‌شود و در این میان باید مدیران دولتی و مسئولین نهادهای عمومی بیش از پیش به قرائت قران و بهره‌مند شدن از انوار الهی مقید باشند.

نماز‌جمعه میاندوآب:

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان با بیای اینکه سیاست جزئی از حکومت است اظهار داست: در جامعه اسلامی سیاست جزو جداناپذیر حکومت است و در نهایت لازم است که آحاد مردم به ویژه مسئولان عدالت را محور سیاست خود قرار دهند.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به 15 سوره شورا افزود: جدایی دین و سیاست موضوعی است که از گذشتگاه وجود داشته است که آیات و روایات قرآنی موجود نشان دهنده آن است که سیاست و دیانت از یکدیگر تفکیک‌ناپذیر هستند.

حسن‌زاده تصریح کرد: همان‌طور که لازم است در انقلاب اسلامی حکومت داشته باشیم به همان اندازه نیز لازم است که حکومت موجود دارای عدالت باشد چراکه حکومت بدون سیاست و سیاست بدون عدالت ناممکن است.

وی اظهار داشت: مسئولان هرگز نباید خسته شوند و با تمام قدرت سعی در برقراری اتحاد و انسجام در بین مسلمانان به خصوص ایرانیان را داشته باشند چرا که اتحاد رمز پیروزی مسلمانان در برابر کفر است.

امام‌جمعه میاندوآب بیان کرد: حکومت‌های پیامبران الهی برگرفته از دستورات خداوند متعال بوده است و امروزه نیز باید قرآن محور حکومت‌ و تمام تصمیم‌گیری‌ها در جامعه باشد زیرا اگر این‌گونه باشد دیگر هیچ جنگ، تجاوز و خون‌ریزی اتفاق نمی‌افتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار