شاگردان عبدالصمد مرفاوی 114 روز پس از آخرین پیروزی خود در لیگ شانزدهم، در آبادان به دنبال جبران ناکامی‌ها و کسب دومین پیروزی این فصل به میدان می‌روند.
کد خبر: ۳۵۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 29 December 2016
به گزارش تابناک قم، آخرین پیروزی تیم فوتبال صبای قم در چارچوب رقابت‌های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور روز سی ام شهریورماه و در دیدار هفته هفتم از نیم فصل نخست جام خلیج فارس برابر دیگر تیم انتهای جدولی لیگ یعنی سایپا تهران به دست آمده است.

از آن زمان تا کنون تیم فوتبال صبای قم در هیچ یک از بازی‌های بعدی خود موفق به شکست حریفان نشده و در واقع هشت هفته متوالی است که از مصاف با رقبا بدون پیروزی خارج می‌شود و در این تعداد مسابقه هفت بار شکست خورده و یک بار نیز مساوی کرده است.

تنها پیروزی صبا در دیدارهای خانگی مقابل سایپا

با توجه به اینکه صبای قم در هفته نخست از دور برگشت فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور باید روز بیست و یکم دی ماه در میهمانی تیم صنعت‌نفت آبادان به میدان برود، از آخرین برد صبا تا مصاف هفته شانزدهم این تیم با صنعت‌نفت آبادان، دقیقا 114 روز می‌گذرد و صبا در این مدت موفق به کسب پیروزی برابر هیچ‌یک از رقبای لیگ برتری نشده است.

تیم فوتبال صبای قم در هشت هفته اخیر رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به تیم‌های فولاد خوزستان، پدیده خراسان، تراکتورسازی تبریز، استقلال تهران، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، نفت تهران و استقلال‌صنعتی خوزستان باخته و تنها با گسترش‌فولاد تبریز مساوی کرده است.

شاگردان عبدالصمد مرفاوی در صورت غلبه بر تیم صنعت‌نفت آبادان در هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، ضمن کسب دومین پیروزی این  فصل، موفق به شکستن طلسم پیروز نشدن مقابل رقبای لیگ برتری خود در شانزدهمین دوره فوتبال باشگاه‌های کشور خواهند شد.

سقوط 8 پله‌ای صبا از غدیر تا تختی

صبا که فصل گذشته در نیم‌فصل نخست بازی‌های پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جزو چهار تیم بالای جدول و از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بود، در مدت مشابه در مقایسه با لیگ امسال، اکنون به وضعیت نامطلوبی دچار شده و این تیم را گزینه سقوط از لیگ شانزدهم قلمداد می‌کنند.

زمانی که صبا توانست در هفته هفتم نیم‌فصل نخست لیگ برتر تیم سایپا تهران را در ورزشگاه یادگار امام قم با گل غلامرضا عنایتی مغلوب کند، با هشت امتیاز در مکان هفتم جدول رده‌بندی بود اما ناکامی‌های این تیم بعد از دومین تعطیلی لیگ و جدال خارج از خانه با فولاد خوزستان آغاز شد.

آغاز ناکامی‌های صبا از دومین باخت لیگ شانزدهم در اهواز

صبای قم بعد از باخت خارج از خانه هفته چهارم در میهمانی تیم پرسپولیس تهران، در هفته هشتم برابر میزبان خود فولاد خوزستان تن به شکست دو بر صفر داد و با توجه به اینکه هشت هفته‌ متوالی است هرگز خوب نتیجه نمی‌گیرد، از مکان هشتم جدول تا پایان نیم‌فصل در مکان پانزدهم جدول جای دارد.

در واقع می‌توان گفت از آغاز ناکامی‌های این تیم در ورزشگاه غدیر اهواز تا دیدار هفته نخست دور برگشت در ورزشگاه تختی آبادان این تیم هشت پله نزول کرده است به طوری که صبا در 6 مسابقه از هفت دیدار برگزار شده بعد از بازی با فولاد مقابل حریفان خود شکست خورده است.

اکنون نوبت به رویارویی صبای قم با صنعت‌نفت آبادان در هفته شانزدهم از شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور رسیده است و شرایط حساس جدول رده‌بندی برای هر دو تیم، بر مهم بودن بازی صبا و صنعت‌نفت آبادان در این هفته افزوده است.

رویارویی صبا و صنعت‌نفت آبادان بعد از 171 روز

صبا و صنعت‌نفت آبادان 171 روز بعد از مصاف نیم‌فصل در قم، اکنون قرار است در چارچوب هفته نخست از دور برگشت شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور و در دیداری حساس به میزبانی شاگردان نادر دست‌نشان، در آبادان مقابل یکدیگر صف‌آرایی کنند.

تیم فوتبال صبای قم در آستانه آغاز دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور منتظر نقل و انتقالات نیم‌فصل است تا با جذب بازیکنان مورد نظر، نقاط ضعف خود را برطرف کرده و با برپایی اردو در زمین چمن مجموعه ورزشی هما، توان جسمانی و آمادگی تاکتیکی خود را برای شکست دادن صنعت‌نفت آبادان در ورزشگاه تختی این شهر افزایش بدهد.

در حالی که این روزها تمام تیم‌های لیگ برتری در قالب برنامه‌های مختلف آماده حضور موفق در دیدارهای دور برگشت لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور می‌شوند، صبای قم به دلیل وضعیت بدی که در جدول دارد منتظر تصمیم مسوولان استان قم است تا مورد حمایت قرار بگیرد و سپس آماده بازی‌های نیم‌فصل دوم شود.

مواجهه صبا با کمبود بازیکن/ نقش تدابیر فنی در ناکامی‌ها

مهمترین موضوعی که در هفته‌های رو به پایان نیم‌فصل مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از سوی کادر فنی تیم صبای قم به عنوان مشکل اصلی این تیم مرتب مورد تاکید قرار می‌گرفت، کمبود بازیکن در پست‌های مختلف این تیم بود به طوری که صبا با محدودیت‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد.

هر چند نباید فراموش کرد که بخشی از دلایل ضعیف صبای قم در نیم‌فصل نخست لیگ شانزدهم فوتبال باشگا‌ه‌های برتر ایران،‌ به تدابیر فنی مربیان این تیم باز می‌گردد و هیچ کس نمی‌تواند منکر تاثیرگذاری این موضوع در از دست رفتن امتیازات فراوان 15 بازی قبل صبا و به ویژه پنج بازی آخر این تیم در لیگ شانزدهم شود.

وضعیت مالی صبا بهتر از قهرمان لیگ پانزدهم

موضوع دیگری که مرتب در نیم‌فصل نخست در اطراف تیم صبای قم به آن پرداخته می‌شد، بحث مسائل مالی این تیم بود اما تلاش‌هایی که مدیریت باشگاه صبا برای رفع این نیاز صبا انجام داد در مقایسه با دیگر فصول لیگ برتر به مراتب موثرتر و مفیدتر بود، هر چند باشگاه صبا از حمایتی توسط مسوولان استان قم برخوردار نبود.

حداقل اینکه مشکلات مالی صبای قم به اندازه‌ تیم قهرمان فصل گذشته مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور یعنی استقلال‌صنعتی خوزستان نبود، باشگاه صبا تا آنجا که توانست اعضای خود را حمایت کرد و وضعیتی که اکنون قهرمان لیگ پانزدهم به دلیل مشکلات مالی دارد هرگز در صبای قم موجود نیست.

حمایت مدیرعامل باشگاه صبا از کادر فنی و بازیکنان

در هر حال هر زمان صحبت از نتایج و عملکرد تیم صبای قم در نیم‌فصل نخست فصل جاری لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور صحبت به میان آمده، محمدرضا کشوری‌فرد مدیرعامل باشگاه صبا همواره حامی کادر فنی و بازیکنان این تیم بوده و از تقویت صبا در نیم‌فصل دوم خبر می‌دهد.

موضوع کمبود بازیکن در پست‌های مختلف، بحثی است که مدیرعامل باشگاه صبای قم نیز بر آن تاکید می‌کند و از تلاش برای جذب چند مهره کارآمد و شاخص برای افزودن بر قدرت تیم صبا در نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور توسط این باشگاه خبر داده است.

هواداران صبا منتظر خریدهای جدید نماینده قم در نقل و انتقالات نیم‌فصل

در هر حال علاقمندان به فوتبال در قم و هواداران تیم صبا منتظر روز شانزدهم دی‌ماه و آغاز نقل و انتقالات نیم‌فصل شانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور هستند تا بازیکنان جدیدی که قرار است به تیم صبا ملحق شده و این تیم را با مدل و شکلی جدید وارد دور برگشت کنند، بشناسند.

این در شرایطی است که دور برگشت بازی‌های لیگ شانزدهم از روز بیست و سوم دی‌ماه آغاز می‌شود و تیم فوتبال صبای قم هشت دیدار خارج از خانه و هفت مسابقه خانگی برابر رقبای خود پیش‌رو دارد و نخستین بازی خارج از خانه این فصل را در میهمانی صنعت‌نفت آبادان برگزار می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار