رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: بودجه سال 96 این استان در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس پنج هزار و 60 میلیارد و 700 میلیون ریال است که از نطر سرانه جمعیتی رتبه دوم در میان استانهای کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۳۴۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 25 December 2016
رضا عوض پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان بودجه پیشنهادی استان در لایحه بودجه سال 96 شامل تملک دارایی، 2درصد نفت و گاز و قانون استفاده متوازن است که نسبت به بودجه امسال 9.5 درصد رشد نشان می دهد.
وی اضافه کرد: از نظر سرانه اعتبارات عمرانی استان بوشهر نسبت به جمعیت، در سال 96، در میان 31 استان کشور در رتبه دوم قرار دارد و این در حالی است که این استان از حیث جمعیت رتبه 24 کشور را داراست.
عوض پور ادامه داد: از لحاظ سرانه اعتبارات عمرانی استان نسبت به مساحت، در سال 96 در رتبه پنجم قرار گرفته در حالیکه استان از نظر مساحت در جایگاه 19 کشور قرار دارد.
وی افزود: در مجموع مقایسه رتبه کلی استان بر حسب مبلغ نشان می دهد که رتبه استان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و همچنان در رتبه 10 کشور در میان 31 استان قرار داریم.
عوض پور گفت: بودجه اختصاصی استان بوشهر نسبت به سایر استانها که هم از حیث جمعیت و هم وسعت، بالاتر از استان بوشهر قرار دارند، در جایگاه مناسبی است. 
وی بیان کرد: استان بوشهر در بخش اعتبارات 2 درصد نفت و گاز هم در بودجه سال 95و هم در لایحه سال 96در رتبه دوم کشور قرار گرفته است. 
عوض پور بیان کرد: از سال 85 با تصویب برنامه چهارم توسعه توسط دولت وقت، اعتبارات 2 درصد نفت و گاز در قالب بودجه سنواتی (لوایح بودجه) گنجانیده شده است و به عبارتی اعتبارات استانی مندرج در قوانین بودجه از سال 1385 تاکنون از سه بخش شامل تملک داریی استانی، 2 درصد نفت و گاز و اعتباراتی که برای برطرف کردن نامتوازن بودن، اختصاص می یابد، تشکیل شده است.
وی یادآور شد: با توجه به پیگیری های کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، نظر مساعد و حمایتی سازمان برنامه و بودجه کشور، و تأکید دکتر روحانی همانطور که رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در خوزستان اعلام کرد، امیدواریم در لایحه احکام دایمی برنامه ششم و لایحه بودجه 96، شاهد افزایش 2 درصد نفت و گاز به 3 درصد باشیم.
عوض پور اظهارکرد: در صورت تحقق این مهم حدود یکهزار و 500 میلیارد ریال به بودجه 96 استان بوشهر افزوده خواهد شد.
وی یادآورشد: بطور قطع این ارتقا مختص استان خوزستان نخواهد بود و شامل همه استانهای نفت و گازخیز و از جمله استان بوشهر خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار