رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از مسمومیت 5 نفر از اعضای یک خانواده با ذغال چوب خبر داد.
کد خبر: ۳۴۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵ 17 December 2016
به گزارش تابناک قم، محمد رضا حسنی با اعلام این خبر عنوان کرد: مسمومیت یک خانواده ۵ نفره با ذغال چوب دریکی ازبخشهای استان نیز ازجمله حوادث شاخص امروز استان قم بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم افزود: خوشبختانه  با تماس به موقع این خانواده با ۱۱۵ و همچنین حضور به موقع پرسنل اورژانس افراد مسموم درمحل بصورت سرپایی درمان شدند.

وی خاطرنشان کرد: آمار مسمومیت با گازمونو اکسیدکربن تا روز جمعه 26 آذر ماه دراستان قم به ۸نفر فوتی و ۴۷ نفر مسمومیت بادرجات مختلف کاهش سطح هوشیاری رسیده است.

حسنی بیان کرد: امروز بالگرد اورژانس در جهت انجام ماموریت های خود در حوادث جاده ای 2 بار از زمین برخواست و مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کرد.

وی در مورد شاخص ترین تصادفات در روز جمعه و تعداد مجروحان اظهار کرد: در حدود ساعت ۰۸:۰۰صبح امروز بر اثر برخوردشدید کامیون و پراید در جاده قدیم قم-اراک،3 نفر مجروح شدند که همزمان بااعزام ۱ امبولانس زمینی، اورژانس بالگرد نیزبه محل اعزام شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم تصریح کرد: علت اعزام بالگرد نیز وخیم بودن حال یکی ازمجروحان و نیز بارداربودن این مادر بود.

وی گفت: در ساعت ۱۰:۱۵ امروز نیز درجاده گرمسار بر اثر واژگونی یکدستگاه امبولانس که مربوط به بخش خصوصی بود ۳ مجروح بجای گذاشت که ۲امبولانس اورژانس ۱۱۵ نیز جهت انتقال مجروحان این حادثه به محل اعزام شدند.

حسنی با اشاره به دیگر سوانح جاده ای امروز بیان کرد: ساعت ۱۱:۱۵ در محورسلفچگان-نیزار بر اثر واژگونی پراید ۵ مجروح برجای ماند که علاوه براعزام اورژانس زمینی اورژانس هوایی(بالگرد)نیزبه محل اعزام شد.

وی ادامه داد: حال ۲ تن از مجروحان وخیم و بدحال گزارش شد که علت اعزام بالگرد رساندن سریعتر مجروحان بدحال به بیمارستان بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم عنوان کرد: در ساعت۱۲:۱ امروز نیزبه دلیل ۰برخورد شدید تریلی-خاور محورقدیم قم-سلفچگان ۲ مجروح گزارش شد که حال ۱نفرازمجروحان وخیم می باشد.

وی گفت: در ساعت ۱۲:۰۰ نیز تصادف موتورسوار در بخش کهک ج.خاوه نیز ۱ مجروح بسیاربدحال بر جای گذاشت ضمن اینکه در ساعت ۱۴:۰۰ نیز به دلیل واژگونی پژو درجاده تاج خاتون ۲ مجروح بر جای ماند.

حسنی خاطرنشان کرد: پرسنل اورژانس ۱۱۵ پس ازانجام اقدامات اولیه درمانی مجروحان این واژگونی را نیز به مرکزدرمانی قم منتقل کردند.

وی بیان کرد: همچنین امروز چندین مورد تصادف شهری وجاده ای دیگر به ویژه تصادف موتور سوارها گزارش شد که مجروحان که درمحل توسط پرسنل فوریتهای پزشکی بصورت  سرپایی ودرمحل درمان شده اند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار