بلاغی نیاز اصلی رشته سنگنوردی راحمایت بخش خصوصی دانست و گفت: فدراسیون در این زمینه قدم هایی برداشته و آیین نامه تخصصی باشگاه را به تصویب رسانده و از طریق کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش نیز درحال پیگیری است تا بتواند زمینه فعالیت چشمگیر بخش خصوصی را مهیا سازد.
کد خبر: ۳۴۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 16 December 2016
مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور گفت: موفقیت سنگنوردان رده های سنی پایه در رقابت های آسیایی امسال نتیجه سرمایه گذاری مناسب بود و این رویه باید تا بازی های آسیایی 2018 و المپیک 2020 تداوم یابد.

به گزارش ایرنا؛ علیرضا بلاغی در حاشیه برگزاری رقابت های سنگنوردی جام فجر درهمدان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فدراسیون از سال قبل در تیم های ملی نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری بسیار خوبی انجام داد تا اینکه امسال در بازی های آسیایی نتایج مطلوب کسب شد و حتی نفرات برتر به رقابت های جهانی نیز اعزام شدند.

وی اضافه کرد: افتخارآفرینان رقابت های آسیایی محصول پرورش استعدادهایی است که در پروسه زمانی مشخص توانستند به جایگاه قهرمانی دست یابند و به طور حتم استمرار این برنامه هدفمند می تواند تا بازی های آسیایی 2018 و المپیک 2020 نتایج لازم را به همراه داشته باشد.

بلاغی بیان کرد: از یکسال و نیم گذشته با برنامه ریزی مدون در بخش استعدادیابی فعالیت خود را آغاز کرده ایم و با بررسی عملکرد نفرات تیم ملی و نیز استعدادها، به طور مستمر در کارگره تیم های ملی نسبت به تشکیل پرونده و تست گیری اقدام شده است منتهی استمرار اردوهای بلند مدت باتوجه به بازی های مهم پیش رو لازم است. 

وی اضافه کرد: همچنین از دو سال قبل فدراسیون رویکرد آموزشی را در پیش گرفته و کلاس های تخصصی سنگنوردی برای مربیانی که در رده های پایه کار می کنند را برگزار کرده است.

وی افزود: این کلاس ها با تمرکز بر محتوای آموزشی و نحوه هدایت سنگنورد در مسابقه تشکیل شده و در این راستا نیز مربیان استان ها در حال حاضر به طور منظم از سنگنوردان خود تست می گیرند و نتایج آنر برای بررسی بیشتر و معرفی استعداد شناسایی شده به فدراسیون ارسال می کنند.

وی خاطرنشان کرد: استعدادیابی با برگزاری یک مسابقه نمی تواند انجام شود بلکه نیاز به برنامه بلند مدت دارد و باید با برگزای اردوهای تمرینی مستقل فقط برای پرروش استعدادها و کار کردن در کنار کسانی که جزو مقام آوران و قهرمانان ما هستند، هدفگذاری شود.

بلاغی درپاسخ به این سووال که آیا تیم های ملی سنگنوردی نیاز به مربی خارجی دارند، گفت: مربی خارجی هم می تواند تاثیر گذار باشد اما اینکه اردوهای منظم داشته باشیم و به صورت دائمی تحت نظارت باشند خیلی می تواند موثرتر باشد.

وی افزود: تجربه حضور مربیان خارجی درکشور راچند دوره داشته ایم امامحدودیت امکانات خیلی کوتاه مدت بوده و می طلبد برنامه ها طولانی مدت باشند.

وی برگزاری اردوهای تمرینی درکشورهای مختلف و مطرح سنگنوردی جهان رامفید دانست و افزود: اگر شرایط مالی مساعد باشید انجام اردوهای با کیفیت برای سنگنوردان می تواند موثر باشدچرا که آنها مسیرهای متغیر و مختلف دیواره سنگنوری سایر کشور را نیز تجربه می کنند.

عضو کمیته تیم های ملی فدارسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور در ادامه با اشاره به نامشخص بودن نحوه برگزاری رقابت های سنگنوردی المپیک 2020 گفت: هنوز چگونگی برگزاری رقابت های 2018 جاکارتا و المپیک 2020 توکیو مشخص نشده وتغییرات فقط در حد گمانه زنی است.

وی افزود: انتظار داریم فدارسیون جهانی نحوه برگزاری رقابت های سنگنوردی را اعلام کند تا مشخص شود سهمیه بندی برای کسب سهمیه به چه شکل است و بتوانیم براساس تغییرات بین المللی در نحوه برگزاری مسابقه برنامه ریزی کنیم.

بلاغی نیاز اصلی رشته سنگنوردی راحمایت بخش خصوصی دانست و گفت: فدراسیون در این زمینه قدم هایی برداشته و آیین نامه تخصصی باشگاه را به تصویب رسانده و از طریق کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش نیز درحال پیگیری است تا بتواند زمینه فعالیت چشمگیر بخش خصوصی را مهیا سازد.

وی تاکید کرد: حضور و حمایت بخش خصوصی می تواند به پیشرفت رشته سنگنوردی کمک شایانی داشته باشد و امروزه در کشورهای پیشرفته این بار اصلی بر دوش بخش خصوصی است و فدراسیون ها نقش هماهنگ کننده دارد.

وی پیرامون برگزاری رقابت های سنگنوردی جام فجر در همدان گفت: استقبال چشمگیر سنگنوردان و حضور قهرمانان و ملی پوشان در این دوره از رقابت ها قابل توجه است و عملکرد تمامی نفرات را تحت نظارت داریم.

وی افزود: پس از این رقابت ها نسبت به بررسی عملکرد سنگنوردان اقدام می کنیم تا نفرات منتخب پس از دو هفته برای شرکت در آزمون های مختلف به آکادمی ملی المپیک در تهران دعوت شوند.

*هزینه 570 میلیون ریالی و قدردانی مسوولان فدراسیون از میزبانی همدان 

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان گفت: تاکنون 570میلیون ریال برای برگزاری رقابت های سنگنوردی جام فجر در همدان هزینه شده است. 

علیرضا گوهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قبل از برگزاری رقابت ها برآورد هزینه های ما 300 میلیون ریال بود اما طبق بررسی انجام شده با مدیر برگزاری بازی ها، این میزبانی تاکنون 570 میلیون ریال هزینه به دنبال داشته است. 

وی اضافه کرد: هر چند این رقابت ها توجیه اقتصادی برای هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان ندارد و تنها نزدیک به 20 میلیون تومان بابت هزینه خوابگاه و ثبت نام از شرکت کنندگان درآمد داشته ایم منتهی ازاینکه احمدرضا سلگی سنگنورد همدانی توانست در رشته سرطناب که معتبرترین مسابقه سنگنوردی به شمار می رود مدال طلا را کسب کند، بسیار خرسندیم. 

وی با تمجید از عملکرد احمدرضا سلگی قهرمان رقابت های سرطناب جام فجر گفت: سلگی سال قبل هم قهرمان جام فجر شده بود و امسال از مدال طلای خود نیز دفاع کرد. 

وی افزود: سلگی دو مسابقه مهم در چهار سال آینده پیش رو دارد و امیدوارم با حمایت لازم به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اعزام شود ضمن اینکه بازی های المپیک 2020 را پیش رو دارد که باید خیلی تلاش کند. 

به گزارش ایرنا وی بیان کرد: سلگی باید آمادگی خود را در این چهار سال به خوبی حفظ و ارتقا بخشد و باتوجه به سن سلگی و چهار سال پیش رو کار سختی پیش رو دارد ضمن اینکه برای بازی های المپیک حریفان سرسختی هستند. 

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان با تمجید از جایگاه مطلوب بانوان سنگنورد استان همدان گفت: ما در بخش بانوان جایگاه خوبی داریم و قهرمانان ارزنده در رشته های مختلف هستند که شانس بالایی برای قهرمانی درند. 

گوهری افزود: در بخش بانوان قطعا سهمیه المپیک 2020 را خواهیم داشت به شرط اینکه مورد حمایت لازم قرار بگیریم. 

وی اضافه کرد: حمایت ها در حال حاضر کم است و خیلی باید بیشتر شود ضمن اینکه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان در تامین خوابگاه و سانس های متوالی تمرین تیم قهرمانان صعودهای ورزشی استان در حد توان حمایت لازم را دارد منتهی در تلاش برای تهیه برخی وسایل و تجهیزات با جذب اسپانسر نیز هستیم. 

وی شانس بانوان برای کسب مدال های رنگارنگ در مسابقات جام فجر را بالا دانست. 

** تمجید مسئولان برگزاری از میزبانی همدان 

رئیس کارگروه صعودهای ورزشی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور از میزبانی همدان در برگزاری رقابت های سنگنوردی جام فجر قدردانی کرد. 

مهدی داورپور افزود: همدان در میزبانی و تامین نیازهای اجرایی رقابت ها همکاری بسیار خوبی داشته است و سالن مسابقه سنگنوردان نیز در حد توان مهیا شده بود. 

وی اضافه کرد: این رقابت ها از استقبال چشمگیر شرکت کنندگان برخوردار است ضمن اینکه تماشاگران نیز حضوری پرشور در سالن دارند. 

داور پور با تاکید بر اینکه رقابت های جام فجر زیر نظر کمیته استعدادیابی رصد می شود، گفت: علیرضا بلاغی مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور عملکرد سنگنوردان را زیر نظر دارد. 

هفدهمین دوره رقابت های سنگنوردی جام فجر گرامیداشت میلاد مسعود حضرت محمد (ص)، هفته وحدت و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سه شنبه گذشته به میزبانی همدان آغاز شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار