با راه اندازی سامانه یاس:
مدیرکل مشارکت های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفـت: با راه اندازی سامانه 190 (یاس) خیران می توانند از نیازهای بهداشتی، درمانی در نقاط مختلف کشور مطلع شوند.
کد خبر: ۳۳۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 22 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، مصطفی جمالی در نشست با نمایندگان سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در دولت های گذشته انجمن های غیرانتفاعی و سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت چندان مورد توجه نبود و مردم از فعالیت این مراکز آنگونه که باید مطلع نشدند.
وی بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رفع این کاستی، اوایل امسال اقدام به راه اندازی معاونت اجتماعی با هدف تسهیل گری در امور سازمان های مردم نهاد و طراحی سامانه های مشارکت مردمی و خیران حوزه سلامت کرد.
جمالی، ساماندهی سمن ها و ثبت مشخصات آنان برای معرفی به مردم را از مزایای راه اندازی سامانه های این وزارتخانه برشمرد.
به گفته جمالی هم اکنون هفت هزار خیر و 80 سازمان ملی و 600 سازمان استانی و شهرستانی مردم نهاد در حوزه سلامت کشور شناسایی شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری نیز اهدای بیش از 70 هزار مترمربع زمین به ارزش بیش از هزار میلیارد ریال از سوی خیران برای ساخت واحدهای بهداشتی و درمانی در طول یک دهه فعالیت مجمع خیران سلامت استان را یادآور شد و گفت: این درحالی است که جذب این میزان اعتبار از ردیف های دولتی در شرایط کنونی اقتصاد کشورغیر ممکن به نظر می رسید.
مرتضی هاشم زاده اقدامات این مجمع در سطح کشور را کم نظیر خواند و بیان کرد: مردم این استان با وجود درآمدهای نسبتا کم در زمینه کمک مالی به حوزه سلامت در ردیف استان های پیشرو قرار دارند.
وی در ادامه برهمکاری دیگر دستگاه ها برای ارتقای سطح سلامت جامعه تاکید کرد و افزود: حوزه سلامت، صحت روان، سلامت روحی و معنوی را نیز شامل می شود و تحقق این هدف تنها به میزان 20 درصد توسط دانشگاه های علوم پزشکی امکان پذیر است.
در این نشست نمایندگان و تشکل های مردم نهاد و خیران حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری به بیان مشکلات و مطالبات خود پرداختند.
هم اکنون 12 سمن در حوزه سلامت در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار