آن وقت از همه چیز دست می شویی و تنها برای رسیدن به مراد دل با همه وجود در تلاش و تکاپو گام برمی داری تا دلت کمی آرام گیرد.
کد خبر: ۳۳۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 22 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ از وقتی که این عزیز دل زهرا(س) همه را دیوانه و واله خود کرده، دیگر دلی آرام و قرار ندارد ، شوری در جان ها به راه انداخته که آرامشش را جز در پای منبر و روضه خود و برادرش نمی توان یافت، تنها با دستی که به سینه کوفته می شود و یا حسین یا حسین سر می دهی کمی مرغک دلت آرام می گیرد و قفس سینه ات از تپش می افتد.

این شور و حال و این نوا ، این عشق و این دیوانگی و این دلدادگی چیزی زمینی نیست که رسوایت کند، هرچه هست فرا زمینی و عشقی آسمانی است که هر چه بیشتر در لهیب سوزانش دلت داغتر می شود، اشکت روانتر می شود تازه دلت صیقل می خورد و گوشه گوشه اش همچون ضریحی شش گوشه مثل الماس می درخشد.

این عاشقی و این مهجوری سالهای رژیم بعث و در سر داشتن آرزوی کربلا این روزها به مدد حق و بازگشایی مرز مهران پایانی به غم دوری و سالها آرزوی دیرینه ایرانیان مبدل شده و هرکسی با کمترین بضاعت در ایام اربعین به خدمت آقا می رسد تا به مراد دلش دست یابد.

این عاشقی و این مهجوری این دیوانگی و این شیدایی جز کام گرفتن چشمی سیر با روئیت ضریحی شش گوشه و قرار گرفتن در بین الحرمین درمانی نیست.

حال با وجود همه دلدادگانی که این چنین پای در راه دراز و پر مخاطره ای می گذارند تا به کام دل برسند، شماری هم هستند که عاشقانه در تلاش و تکاپویند تا به این عاشقان یار خدمت کنند و خود به گونه ای دیگر کام دل گیرند از عشق عاشقانه دیگران.

بسیاری از زنان و مردان مهرانی و ایلامی اکنون بیش از دو هفته است که آرامش و آسایش و راحتی منازل خود را ترک کرده اند و با جان دل پذیرای خیل عاشقان هستند.

بسیاری از این افراد از راه های دور و نزدیک در قالب گروه های خیریه و هیات های مذهبی روانه شده اند تا غبار خستگی از چهره زائران حسینی بزدایند و با لیوانی شیر، چایی داغ و یک کاسه آش داغ خستگی و تشنگی و گرسنگی زائران را فرونشانند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: حضور فعال زنان ایلامی پا به پای مردان در خدمتگزاری به زائران حسینی(ع) ستودنی و قابل توجه بود.

کلثوم خلیلوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر زنان و دختران ایلامی که مشغول پذیرایی و پخت و پز در موکب ها هستند شمار زیادی از بانوان ایلامی عهده دار نظارت بر امنیت و آرامش تردد زوار در قسمت بانوان می باشند.

وی افزود: همچنین بسیاری از زنان شاغل در بخش های درمان، هلال احمر، درمانگاه های سلامت و موکب ها نیز پابه پای برادران در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

وی با تشکر از حضور فعال و خستگی ناپذیر همه بانوان ایلامی که زمینه مناسبی برای پذیرایی از زائران حسینی را فراهم کرده اند گفت: مردم استان از همه اقشار به خوبی در پذیرایی و استقبال از زائران سنگ تمام گذاشته اند.

خلیلوند گفت: تلاش شبانه روزی همه افرادی بی ادعا در موکب ها، پایگاههای سلامت، مراکز امدادی، درمانی، فوریت ها، نیروهای نظامی و انتظامی ، بسیج و ارتش و سپاه موجب شد که اربعین امسال نیز به خوبی با شور و حالی وصف ناشدنی برگزار شود.

وی اظهار کرد: این تلاش ها و این زحمات همه جز به مدد عشق الهی و دوست داشتن اهل بیت میسر نبود، زیرا رها کردن خانه و کاشانه و تلاش شبانه روزی و طاقت فرسای کار و کوشش و کمترین ساعت آرامش جز به مدد عشق به خاندان اهل بیت (ع) و گرفتن مدد و توان از این عزیزان ممکن نبود.

وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان کشوری با فراهم کردن زمینه های مناسب بیشتری در راستای تسهیل تردد زوار از مرز بین المللی مهران زمینه را برای برآورده شدن آرزوی هزاران عاشق مشتاق کربلا فراهم کنند./م




منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار