مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: از شروع خدمات رسانی بیمه سلامت تا کنون بیش از پنج هزار نفر از خدمات ویزیت، داروخانه، تزریقات و پانسمان بهره مند شده
کد خبر: ۳۳۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 20 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛نورالدین رحیمی اظهار کرد: با ایجاد ایستگاه مشترک سلامت و پذیرایی با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در میدان ارغوان شهر ایلام اقدام به ارائه خدمات پذیرایی و درمانی به زائران اربعین کرده ایم.
 
وی با بیان اینکه در این ایستگاه علاوه بر توزیع مواد غذایی، داروی رایگان نیز در اختیار زائران قرار می گیرد، افزود: داروخانه های طرف قرارداد بدون هیچ محدودیتی اقلام دارویی مورد نیاز را در اختیار زائران معرفی شده از این ایستگاه قرار می دهند.
 
رحیمی تاکید کرد: این ایستگاه دارای یک پزشک، 2 پرستار و یک کارشناس دارویی است که خدمات درمانی به زائران ارائه می دهد.
 
رحیمی یادآور شد: با توجه به بازگشت زائران از عتبات عالیات پیش بینی می شود بدلیل تغییرات آب و هوایی دچار بیماری شوند و به همین خاطر افراد بیشتری تحت درمان قرار گیرند بنابراین برای کمک رسانی بیشتر یک گروه کمکی در ایستگاه میدان ارغوان اضافه می شود.
 
وی با بیان اینکه اکثر زائران فقط با گذرنامه مسافرت می کنند و معمولا دفترچه بیمه خود را همراه ندارند، گفت: زائران زیر پوشش این بیمه با ارائه کد ملی خود و شناسایی آنها در سامانه در صورت نیاز برای آنها دفترچه صادر و تمام خدمات درمانی نیز بصورت رایگان به ایشان ارائه می شود.
 
رحیمی اضافه کرد: زائرانی که فاقد هر نوع بیمه ای هستند یا دارای دفترچه بیمه سلامت هستند ولی دفترچه خود را همراه ندارند و یا اینکه اعتبار آن تمام شده و نیاز به تعویض دارد در این ایستگاه برای آنها دفترچه جدید صادر می شود.
 
وی افزود: تاکنون اتباع بیگانه برای بهره مندی از خدمات این بیمه مراجعه نکرده است.
 
رحیمی یادآور شد: افراد متقاضی برای نام نویسی و دریافت دفترچه بیمه سلامت باید به بیمارستان دولتی طرف قرارداد شهر مهران مراجعه کنند تا پس از استعلام مشخصات آنان از سوی سامانه سازمان، بتوانند دفترچه بیمه دریافت کنند.
 
مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: سال گذشته این خدمات در بخش بستری ارائه شد اما امسال خدمات سرپایی و در صورت نیاز عمل جراحی نیز در پوشش بیمه سلامت برای افراد زیر پوشش صورت می گیرد.
 
وی تاکید کرد: کارشناسان ناظر و مقیم بیمه سلامت در بیمارستان های دولتی و خصوصی طرف قرارداد شهر مهران و دیگر شهرهای استان ایلام همه خدمات مربوط به پوشش بیمه را در کمترین زمان به زائران ایرانی و اتباع خارجی ارائه می دهند.
 
مدیر کل بیمه سلامت ایلام یادآور شد: در این مدت برای 10 نفر از زائرانی که پوشش بیمه ای نداشتند کارت بستری صادر شده است.
 
وی اضافه کرد: به منظور رعایت نکات ایمنی و جلوگیری از بیماری ها هنگام خروج و ورود به کشور 100 هزار ماسک بین زائران توزیع شد که این تعداد در روزهای آینده افزایش می یابد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار