مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان از فعالیت یک‌هزار و 300 واحد صنفی عرضه پوشاک در همدان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 10 May 2015
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان از فعالیت یک‌هزار و 300 واحد صنفی عرضه پوشاک در همدان خبر داد و گفت: از این تعداد کمتر از 30 مغازه به فروش پوشاک غیراسلامی می‌پردازند که البته این عرضه به صورت پنهانی و زیرزمینی انجام می‌شود.  

به گزارش فارس ،‌ حمیدرضا بابایی از بازرسی‌های روزانه و ماهانه از واحدهای صنفی پوشاک درهمدان خبر داد و اظهار کرد: بازرسی‌ اتاق اصناف بر این واحدها در زمینه مقابله با قاچاق کالا، گران‌فروشی، بررسی عکس‌ها و طرح‌های روی پوشاک، تداخل صنفی، برخورد با تقلب در معرفی اجناس و... است.  
 وی توجه به صدور فاکتور به مشتری و بررسی فاکتورهای فروش و خرید را از دیگر موارد مورد نظارت دانست و گفت: در فروش کالا از طریق فروش فوق‌العاده نیز نظارت بر قیمت‌ها انجام می‌گیرد.   سالانه یک بار بازرسی از هر واحد صنفی پوشاک

   مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان با بیان اینکه بازرسی‌ها در حوزه پوشاک هر روز انجام می‌شود افزود: بازرسی‌ از واحدهای صنفی به صورت تصادفی انجام می‌شود به طوری که حداقل یک بار بازرسی در سال را برای هر واحد صنفی داریم.  

  وی با اشاره به اینکه در شهر همدان یک‌هزار و 300 واحد صنفی پوشاک وجود دارد تصریح کرد: اکثر پوشاک واحدهای صنفی تولید داخل؛ ولی با پارچه‌های وارداتی هستند.  

 بابایی با بیان اینکه بیشتر کالاهای قاچاق موجود در همدان از عراق و چین وارد می‌شود، گفت: در راستای مقابله با پوشاک قاچاق، جریمه‌هایی برای افراد متخلف، از تذکر گرفته تا جریمه‌ مالی و پلمب اتخاذ شده است.  

 وی با بیان اینکه اتاق اصناف ابتدا با تذکر، واحدهای صنفی را به رعایت قانون تشویق می‌کند، تأکید کرد: در صورت بی‌توجهی به تذکرات داده شده، نسبت به اعمال قانون اقدام می‌شود.   *عدم درج قیمت، مادر تخلفات/عدم استفاده واحدهای صنفی پوشاک از برچسب قیمت

   مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان تأکید کرد: ما ضابط تعزیرات هستیم، وظیفه ما فقط اعلام تخلف است نه برخورد با افراد متخلف.   وی در پاسخ به این سئوال که آیا قوانین وضع شده اثرگذاری لازم را دارد؟ گفت: کارآیی این قوانین باید از سوی مجلس پیگیری شود و ما فقط مجری اجرای آن هستیم.  

 بابایی با تأکید بر اینکه بیشتر واحدهای صنفی پوشاک در همدان از برچسب قیمت استفاده نمی‌کنند گفت: عدم درج قیمت، مادر همه تخلفات است که در این راستا واحدهای نظارتی باید برخورد با این موضوع را با جدیت دنبال کنند.  

 *فعالیت کمتر از 30 واحد صنفی پوشاک غیر اسلامی/فعالیت زیرزمینی این واحدها  

 وی در جواب به این سئوال وضعیت فروش پوشاک با آرم غیر ایرانی ـ اسلامی در بازار همدان چگونه است؟ در پاسخ، تعداد آنها را کم دانست و ادامه داد: هرچند برای این تعداد نیز کار جمع‌آوری پوشاک دارای آرم شیطان‌پرستی و یا اشاعه این ناهنجاری، آرم همجنس‌بازان و... با کمک اداره اماکن آغاز شده است.

   مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان این برخورد را در کاهش عرضه این نوع پوشاک موثر دانست و افزود: در شهر همدان یک‌هزار و 300 واحد صنفی پوشاک فعال است که از این تعداد کمتر از 30 مغازه به فروش البسه با آرم‌ها و علائم خلاف فرهنگ ایرانی ـ اسلامی می‌پردازند که البته این عرضه معمولاً به صورت پنهانی و زیرزمینی انجام می‌شود.  

 وی جمع‌آوری این نوع پوشاک را یک فرهنگ‌سازی دانست که همه مردم باید در زمینه شناسایی و جمع‌آوری آن‌ کمک کنند.  
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار