دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان ایلام مجموع منابع بانک های خصوصی و دولتی در استان ایلام را 33 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مطالبات بانک ها در قالب ارایه تسهیلات به بخش خصوصی، شرکت ها و یا اشخاص حقیقی است که هنوز باز پرداخت نشده اند.
کد خبر: ۳۲۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲ 14 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علی اشرف یوسفی غیاثی با بیان اینکه مجموع مصارف و تسهیلات بانک های استان 42 هزار میلیارد ریال است، اظهار کرد: حدود 10 درصد کل مصارف و تسهیلات بانک های استان به صورت معوقه باز پرداخت نشده است.
 
وی مجموع منابع بانک های خصوصی و دولتی در استان ایلام را 33 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مطالبات بانک ها در قالب ارایه تسهیلات به بخش خصوصی، شرکت ها و یا اشخاص حقیقی است که هنوز باز پرداخت نشده اند.
 
یوسفی غیاثی یادآور شد: میزان تسهیلات پرداخت شده توسط بانک های استان 9 هزار میلیارد ریال بیشتر از منابع موجود است که از منابع مرکز و یا سایر استان های کشور تامین شده است.
 
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان ایلام گفت: بانک های استان باید حداکثر 80 درصد منابع خود را به صورت تسهیلات به متقاضیان پرداخت کنند اما به منظور کمک به واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال در استان اکنون حدود 120 درصد منابع بانک های استان به صورت تسهیلات پرداخت شده است.
 
وی اضافه کرد: برای وصول مطالبات معوقه، کار گروه هایی در تمامی بانک های استان تشکیل شده است ضمن اینکه از همراهی دستگاه قضایی و دیگر دستگاه های ذیربط نیز برای باز پرداخت دیون خود از مشتریان استفاده می کنیم.
 
یوسفی غیاثی یادآور شد: مبالغ کلان معوقات بانکی مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی نیز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح شده و برای وصول آنها و رفع مشکلات واحدها تصمیم گیری می شود.
 
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان ایلام تاکید کرد: قدرت پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها منوط به وصول مطالبات است و بانک ها تنها از این محل، می توانند تسهیلات لازم برای حمایت از تولید در استان را به کار آفرینان و صاحبان واحدهای تولیدی پرداخت کنند.
 
یوسفی غیاثی با اشاره به اینکه با وجود نبود تعادل منابع و مصارف، حمایت از اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی استان در دستور کار قرار دارد، افزود: تسهیلات گیرندگان باید خود را ملزم به بازپرداخت بدانند و در حمایت از تولید، بانک ها را همراهی کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار