چمران : سران آل سعود خود را خادم الحرمین می دانند در حالیکه آنها خائن الحرمین هستند چون هم اینک مراکز فسادی در جده راه اندازی شده که نظیر آنها در کشورهای اروپایی هم پیدا نمی شود.
کد خبر: ۳۱۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ 29 October 2016
 رئیس شورای اسلامی شهر تهران: شعار ما می توانیم را باید سرلوحه قرار دهیم
 
به گزارش ایرنا؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: روحیه اتکا به درون و توانمندی های بومی و شعار 'ما می توانیم' را باید همواره سرلوحه خود قرار دهیم.

مهدی چمران در یادواره شهدای بسیج مسجد امیرالمومنین (ع) کوی صدف شهر همدان با بیان اینکه رهبری فرزانه انقلاب همواره بر موضوع اتکا به توان داخلی تاکید دارند اضافه کرد: متخصصان و رزمندگان کشور با الگو قرار دادن شعار ' ما می توانیم ' در سخت ترین شرایط سلاح هایی را که برای خیلی ها قابل باور نبود تولید کردند.

وی اظهار کرد: اگر ملت ایران چشم امید به کشورهای خارجی داشته باشند بطور حتم شکست می خورند و ناجوانمردی کشورهای غربی را ما تجربه کرده ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه آمریکا و دولتهای استکباری را دزدانی بزرگ توصیف کرد و با طرح چندین نمونه از پایمالی حقوق ملت ایران در دوران قبل از انقلاب گفت: بسیاری از اموال و دارایی های ایران در زمان شاه به سرقت رفت.

چمران تصریح کرد: در دوره پهلوی صندوقی متعلق به کشور ایران در آمریکا وجود داشت که برای خرید تجهیزات نظامی باید همواره این صندوق پر از دلار می شد.

چمران اضافه کرد: نه تنها ارشد ترین مقام نظامی ایران بلکه شاه هم از میزان پولی که در این صندوق متعلق به ایران ذخیره شده بود خبری نداشت.

وی افزود: هر موقع پول موجود در این صندوق کاهش می یافت با دستور آمریکا باید میزان کمبود این صندوق توسط دولت وقت ایران جبران می شد.

وی اظهار کرد: شهد چمران در آن دوران و در تحقیقی تخمین زد که در این صندوق 15 میلیارد دلار وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین بیان کرد: برای انجام یک کار پژوهشی 2 میلیارد دلار در زمان رژیم ستم شاهی به یکی از دانشگاه های انگلیس پرداخت شد در حالیکه این کار تحقیقی می توانست از سوی مردم ایران انجام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به همزمان شدن اتمام این کار پژوهشی با پیروزی انقلاب اسلامی، انگلیس از ارائه نتایج تحقیق های صورت گرفته به خودداری کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: فرانسه نیز در آن زمان ایران برای انجام طرح آمایش سرزمینی در ایران پول هنگفتی را دریافت کرد ولی نتایج این طرح را بخاطر پیروزی انقلاب به ایران نداد و هنوز هم ایران در زمینه آمایش سرزمینی مشکل دارد.

چمران اضافه کرد: آلمانی ها نیز از تحویل زیر دریایی به ایران با وجود پرداخت کامل هزینه آن امتناع کردند.

وی اظهار کرد: ایران اقدام به خرید لوازم هلیکوپتر و هواپیما از دولت آمریکا کرد که این وسایل از آمریکا به ایتالیا منتقل شد ولی از آنجا به ایران ارسال نشد و هم اکنون نیز در انبارهای ایتالیا قرار دارد.

چمران گفت: بنیاد پهلوی که هم اینک به بنیاد مستضعفان تغییر نام پیدا کرده در دوران رژیم پهلوی با دستور شاه اقدام به سرمایه گذاری در آمریکا برای کمک به ضعفای این کشور کرده است.

وی افزود: هر چند مدیریت این مجموعه ها به ایران واگذار شد ولی اموال آن وقفی بوده و درآمد آنرا نمی توان به ایران منتقل کرد.
 
***مطرح کردن قیام امام حسین (ع) برای اصلاح دین اشتباه است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری بیان کرد: امام حسین (ع) برای اصلاح امت جدش قیام کرد ولی برخی ها عنوان می کنند برای اصلاح دین قیام کرده است.

چمران افزود: دین مبین اسلام نیازی به اصلاح ندارد چون در واقعه غدیر دین مبین اسلام کامل شد و این دین تا قیامت تغییر ناپذیر است.

وی با ذکر اینکه تجدید نظر در دین نادرست است اظهار کرد: با توجه به اینکه دین مسیحیت دستکاری و منحرف شده است آنها باید اقدام به اصلاح کنند ولی دین اسلام تکمیل است.

وی تصریح کرد: امت اسلامی تحریف پذیر هستند همانگونه که برخی افراد خودی منحرف می شوند و در زمان امام حسین (ع) نیز به خاطر بروز انحراف در امت پیامبر (ص) این امام قیام کردند.
 
*** انقلاب ایران نشات گرفته از قیام کربلا است
چمران یادآوری کرد: 15 خرداد سال 42 ، 2 روز پس از عاشورای حسینی راهپیمایی و قیام مردم علیه رژیم ستم شاهی آغاز شد.

وی افزود: در حالیکه عوامل رژیم شاه اعلام کردند کسی حق ندارد به منبر رفته و بحث سیاسی کند ولی امام (ره) فرمودند که در منابر بحث سیاسی را بازگو کنید.

وی اضافه کرد: ملت ایران با نام و یاد امام حسین (ع) حرکت کرده و قیام را شکل دادند و در نتیجه با رهبری امام راحل (ره) به پیروزی رسیدند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی نیز با توجه به وجود جنگ سرد بین شرق و غرب ولی شوروی و چین کمونیسم با آمریکا و اروپا برای شکست ایران همدست شدند.

چمران افزود: در غنائم جنگ که به دست ایران افتاد خودروی جیپ هندی، نفربر برزیلی و توپخانه بی صدای اتریشی هم دیده شد با این وجود ایران در جنگ به پیروزی رسید.

وی اضافه کرد: آنچه منجر به پیروزی مردم ایران در جنگ هشت ساله شد حرکت در مسیر سیدالشهدا و مجهز شدن به سلاح شهادت بود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان یادآوری کرد: 30 سال ملت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی شکست خورد ولی پس از شکل گیری گروه های جهادی و مبنا قرار دادن رویکرد دفاع مقدس ایران ، در جنگ 22 و 52 روزه این رژیم منحوس را شکست دادند.
 
*** مسلمانان اتحاد ندارند
چمران گفت: مسلمانهای جهان به جز چند کشور با یکدیگر اتحاد ندارند و هم اینک عربستان سعودی با آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه بحرین ، عراق و سوریه همدست شده است.

وی اضافه کرد: با بمباران کشورهای مسلمان توسط پولهای سعودی و خلبانان استیجاری، این کشورها به خرابه تبدیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: کشورهای مسلمان باید همانند ویتنام سالها تلاش کنند تا تاوان خرابی های ناشی از جنگ را پرداخت کنند.

چمران اضافه کرد: سران آل سعود خود را خادم الحرمین می دانند در حالیکه آنها خائن الحرمین هستند چون هم اینک مراکز فسادی در جده راه اندازی شده که نظیر آنها در کشورهای اروپایی هم پیدا نمی شود.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار