امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه قدرت دفاعی ایران بازدارنده است، گفت: قدرت دفاعی ایران آمریکا و اسرائیل را میخ‌کوب کرده است.
کد خبر: ۳۰۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 09 October 2016
امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه قدرت دفاعی ایران بازدارنده است، گفت: قدرت دفاعی ایران آمریکا و اسرائیل را میخ‌کوب کرده است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و همچنین سالروز شهادت سردار همدانی و بازگشت پیکر شهید قوام کیانی به زادگاهش و همچنین توصیه به تقوای الهی، گفت: امام حسین (ع) در روایتی خطاب به مردم می‌فرمایند شما را به تقوای الهی توصیه می‌کنم زیرا خداوند ضمانت کرده فرد عمل‌کننده به تقوا را از وضعیت ناگوار به گوارا و دادن رزق و روزی از جایی که به‌حساب نمی‌آید و فکرش را نمی‌کند، می رساند.

وی بابیان اینکه اگر انسان باتقوا باشد خداوند او را دوست دارد، گفت: انسان باتقوا در برابر توطئه‌ها در حمایت خداوند قرار دارد.

قیام امام حسین (ع) موجب حفظ و نشر اسلام شده است

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) امر به بزرگ‌ترین معروف بود، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) موجب حفظ و نشر اسلام شده است و شجره ملعونه بنی‌امیه را تا ابد مورد لعن قرار داده است.

وی با اشاره به آیه ۱۷۱ سوره توبه نشانه های مؤمنین و منافقین را بیان کرد و گفت: امربه‌معروف، نهی از منکر، اقامه نماز، دادن زکات و واجبات مالی و اطاعت از خداوند و رسولش ۵ ویژگی مهم مؤمنین است که در مقابل آن نیز امر به منکر و ترویج مظاهر منکر همچون بدحجابی، فساد، جلوگیری از انجام کارهای خیر همچون نماز و نپرداختن واجبات مالی و از این‌ دست نشانه‌های منافقین است.

حجت‌الاسلام مغیثی بابیان اینکه امروز اولویت کار مسئولین فرهنگی، ذاکرین، مداحان و روحانیون ترویج و نشر مفاهیم دینی و آنچه خداوند امر و اهل‌بیت سفارش کرده‌اند، است، گفت: آمریکا و اسرائیل و دشمنان نظام و اسلام می‌خواهند مردم را انجام واجبات و سفارش‌های معصومین بازدارند.

جنگ فرهنگی برجامعه حاکم است

وی بابیان اینکه امروز میدان جنگ است و جنگ فرهنگی حاکم است، گفت: جنگی که سلاح آن بی‌حجابی، فسادهای اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی اعتیاد و غیره است و ما آن‌ها را خطر میدانیم اما عده‌ای به آن‌ها دامن می‌زنند.

امام‌جمعه نهاوند گفت: عده‌ای مسئول و غیر مسئول حقوق نجومی می‌گیرند که خطر و منکر است چراکه می‌خواهند باارزش‌ها مقابله کنند.

وی بابیان اینکه باید ویژگی‌های خوب و اعمال پسندیده را نصب العین قرار دهیم، گفت: خیلی‌ها بودند که ظاهر خوب داشتند و خدمات بسیار ارائه دادند اما در بین راه چپ کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بابیان اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) تنها سیاه پوشیدن و گریه کردن نیست، عنوان کرد: امام حسین (ع) شهید شد تا اسلام بماند و برای ظهور زمینه‌سازی کند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه نهاوند بابیان روایتی از امام حسین(ع) و توصیه مردم به تقوای الهی، گفت: حریم امامان معصوم(ع) باید حفظ شود.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به رهنمودهای امام راحل، گفت: ایشان در بیاناتی فرمودند که چه جنگ باشد و چه نباشد جنبه دفاعی کشور باید در بهترین وضعیت باشد چراکه دستور خداوند است.

اگر ایران در بحث توان دفاعی ضعیف بود آمریکا امانمان نمی‌داد

وی افزود: امروز از روز روشن‌تر است که اگر ایران در بحث توان دفاعی ضعیف بود آمریکا امانمان نمی‌داد اما به حمدالله و تلاش متخصصان داخلی توان دفاعی در حدی است که بازدارنده باشد.

حجت‌الاسلام مغیثی بابیان اینکه امام توصیه داشتند که باید به سلاح‌هایی دسترسی پیدا کنیم که اسرائیل و آمریکا حتی خواب آن را هم نبینند، گفت: قدرت دفاعی ایران آمریکا و اسرائیل را میخ‌کوب کرده است.

وی در ادامه با اشاره به بیانات دیدارهای اخیر مقام معظم رهبری با اقشار مختلف کشور، گفت: ایشان در بیانی اظهار کردند که باید جهت‌گیری عزاداری‌ها به حفظ ایمان مردم بینجامد.

امام جمعه نهاوند بابیان اینکه نباید برخی مسائل به نحوی مطرح شود که جوانان فکر کنند تا قبل از عاشورا و تاسوعا می توانند هر عملی انجام دهند و عاشورا و تاسوعا با سینه زدن بخشیده می‌شوند، گفت: این‌ها بی‌اعتنایی به اهداف امام حسین (ع) است حال آنکه امام حسین(ع) شهید شد تا دین اسلام زنده بماند.

رکن پیشرفت جامعه امنیت پایدار و همه‌جانبه است

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به توصیه‌های اکید رهبر معظم انقلاب در خصوص امنیت جامعه و لزوم امنیت اخلاقی و دینی، گفت: رکن پیشرفت جامعه امنیت پایدار و همه‌جانبه است.

وی گفت: بعضی آقایان نمی‌خواهند بدعهدی  و قابل‌اعتماد نبودن امریکا را بپذیرند حال آنکه آمریکایی ها۶۰ سال به ایران خیانت کرده اند.

امام‌جمعه نهاوند گفت: امریکا روزی به‌وسیله طاغوت، گروهک‌ها، صدام، ترور و غیره به ایران خیانت کرد و امروز هم در منطقه در حال خیانت به عراق، سوریه و فلسطین به‌وسیله داعش و اسرائیل غاصب است.

حجت‌الاسلام مغیثی بابیان اینکه نامزدهای انتخابات آمریکا قسمتی از خباثت آمریکا علیه ایران را در مناظرات خود در حال بیان کردن هستند، گفت: وقتی آن‌ها از درون حاکمیت فاسد خبر می‌دهند چرا ما باید با آن‌ها به دنبال مذاکره باشیم.

هدف جنگ نرم دور کردن مردم از آرمان‌های انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی است

امام‌جمعه نهاوند با تأکید بر اینکه هدف جنگ نرم دور کردن مردم از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی است، عنوان کرد: ایران در دفاع مقدس ۲۰۰ هزار شهید و در جریان ترورها ۱۷ هزار شهید نداده است که امروز ما بخوابیم و بخوریم و در این وادی سازش با آمریکا و دست برداشتن از شهدا خیانت است.

وی با طرح این سئوال که در بحث حقوق‌های نجومی جابجایی مدیران متخلف چه دردی را دوا می‌کند؟ گفت: این مسئولین هرکجا بروند فساد به بار خواهند آورد.

امام‌جمعه نهاوند علت اصلی وقوع این اتفاقات چون حقوق های نجومی را انتخاب مدیران بر اساس حزب‌بازی و سیاست‌ها به‌جای شایستگی‌ها و غیره عنوان کرد و گفت: چرا اسامی مسئولین خائن را اعلام نمی‌کنند؟ چرا محاکمه نمی‌شوند؟ و چرا از کار برکنار نمی‌شوند؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی در پایان بابیان اینکه دنیا و آخرت کودکان و فرزندان و نسل نوجوان جامعه به دست پدران و مادران است، عنوان کرد: بهشت زیر پای مادران است و جهنم هم زیر پای مادران است چراکه اگر فرزندی صالح تحویل جامعه ندهند باید پاسخگو باشند.

وی بابیان اینکه آیا مادر بی‌حیا می‌تواند فرزند صالح تربیت کند، گفت: باید به بی‌حجابان جامعه که شنوا ندارند لعنت فرستاد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار