رئیس اتحادیه دوزندگان و تولیدکنندگان پوشاک استان قم مطرح کرد
رئیس اتحادیه دوزندگان و تولیدکنندگان پوشاک استان قم گفت:‌ یک دهه پیش در استان قم 2 هزار نفر پروانه تولید پوشاک داشتند،‌ اما به مرور تعداد پروانه‌ها کمتر شد تا اکنون به 400 پروانه رسیده است.
کد خبر: ۳۰۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷ 06 October 2016
به گزارش تابناک قم، محمد علی ضیائی با اشاره به رکود کار تولیدکنندگان پوشاک در استان قم اظهار کرد:‌ حدود 400 نفر در استان پروانه تولید پوشاک را دارند،‌ اما شاید تنها نیمی از آنها هم اکنون پوشاک تولید کنند،‌ تولیدکنندگان استان قم مانتو،‌ شلوار،‌کت و شلوار و انواع لباس را در اندازه‌های مختلف تولید می‌کنند.

رئیس اتحادیه دوزندگان و تولیدکنندگان پوشاک استان قم ادامه داد:‌ برخی از تولیدکنندگان پوشاک استان قم به دلیل افزایش مالیات و عوارض پروانه کسب خود را ابطال کردند و اکنون بدون پروانه به تولید پوشاک مشغول هستند.

وی افزود:‌ پوشاک تولیدشده در استان قم به استان‌های مختلف کشور ارسال می‌شود،‌ به عنوان مثال حدود یک سوم پوشاک تولیدشده در استان قم به سفارش فروشندگان تهرانی تولید می‌شود.

ضیائی با اشاره به پوشاک قاچاق اظهار کرد:‌ گرچه که پوشاک تولید شده در قم می‌تواند از لحاظ کیفیت با پوشاک قاچاق رقابت کند،‌ اما قیمت تمام شده تولید پوشاک در استان قم بیشتر از قیمت پوشاک قاچاق است.

رئیس اتحادیه دوزندگان و تولیدکنندگان پوشاک استان قم ادامه داد:‌ افزایش هزینه‌ها و کاهش تقاضا در بازار پوشاک منجر به این شد که تعداد زیادی از تولیدکنندگان پوشاک در استان قم کارگاه‌های خود را تعطیل کنند،‌ یک دهه پیش در استان قم دو هزار نفر پروانه تولید پوشاک را داشتند،‌ اما به مرور تعداد پروانه‌ها کمتر شد تا اینکه اکنون به 400 پروانه رسیده است.

وی در خصوص کارگاه‌های تولید پوشاک در استان قم تصریح کرد:‌ بیشتر کارگاه‌های تولید پوشاک در استان کوچک هستند،‌ اما تعدادی کارگاه متوسط و بزرگ تولید پوشاک هم در استان قم وجود دارد،‌ باید بازار پوشاک رونق پیدا کند و تقاضا برای خرید پوشاک ایجاد شود تا کارگاه‌های تولید پوشاک در استان قم به فعالیت خود ادامه بدهند.

ضیائی با اشاره به گرایش فروشندگان پوشاک به کالای خارجی اظهار کرد:‌ تقاضا برای خرید کالای ایرانی از سوی فروشندگان پوشاک کاهش پیدا کرده و آنها بیشتر به خرید کالای خارجی گرایش پیدا کردند،‌ هم اکنون پوشاک زیادی از کشورهای مختلف همچون چین و ترکیه وارد کشورمان می‌شود که برخی از این پوشاک خارجی کیفیت مناسب را ندارند.

رئیس اتحادیه دوزندگان و تولیدکنندگان پوشاک استان قم ادامه داد:‌ کشورهای خارجی از تولیدکنندگان پوشاک خود حمایت می‌کنند تا آنها کالاهایشان را به کشورهای دیگر صادر کنند،‌ هم اکنون حجم تولید پوشاک در کشورمان کاهش پیدا کرده و تولیدکنندگان در حد گذران زندگی پوشاک تولید می کنند.

وی در خصوص مشکلات مالیاتی تولیدکنندگان پوشاک تصریح کرد:‌ دارایی هر سال بدون توجه به کاهش تولید،‌ مالیات تولیدکنندگان پوشاک را افزایش می‌دهد و مالیات اعضای این صنف چند برابر شده،‌ همین افزایش مالیات منجر به تعطیلی تعدادی از واحدهای تولیدی پوشاک در سطح استان قم شده است.

ضیائی با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید پوشاک اظهار کرد:‌ حقوق کارگران در این عرصه افزایش پیدا کرده،‌ قیمت پارچه هم طی سال‌های اخیر چند برابر شده است،‌ همچنین هزینه اجاره بها،‌ آب،‌برق و گاز هم افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه دوزندگان و تولیدکنندگان پوشاک استان قم ادامه داد:‌ در نمایشگاه‌ها، غرفه‌ها به فروشندگان داده می‌شود و تولیدکنندگان در این نمایشگاه‌ها جایی ندارند،‌ تولیدکنندگان به خصوص در عرصه پوشاک از سوی هیچ جایی حمایت نمی‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ باید با کالای قاچاق به خصوص در عرصه پوشاک برخورد شود،‌ متاسفانه توان تولید پوشاک در استان طی سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است،‌ اگر از واحدهای تولید پوشاک در استان قم حمایت شود،‌ امکان ایجاد اشتغال در این عرصه وجود دارد،‌ اما به نظر نمی‌رسد که در آینده نزدیک این حمایت اتفاق بیفتد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار