رئیس اداره شیلات شهرستان میناب از آغاز فصل صید میگو از دهم مهرماه به‌صورت رسمی در آب‌های ساحلی مکران خبر داد.
کد خبر: ۳۰۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 29 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، خلیل حیدری افزود: بنا بر اعلام پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان فصل جدید صید میگو در سال جاری در سواحل مکران از دهم مهرماه به مدت تقریبی 40 روز مفید آغاز خواهد شد.
 
رئیس اداره شیلات میناب میزان صید میگو امسال را بر اساس برآورد پژوهشکده‌ی اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان یک هزار و180 تن دانست و عنوان کرد: بالغ‌بر 830 تن میگوی درشت و نزدیک به 350 تن میگوی ریز از طریق صیدگاه‌های استان برداشت خواهد شد.
 
وی قسمت اعظم میگوی صیدشده درشت را از گونه موزی و ببری سبز معرفی کرد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان صید میگو نسبت به سال قبل افزایش یابد.
 
حیدری بیان کرد: دوره زمانی صید با بررسی آیتم‌های مختلف و از سوی پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان تعیین خواهد شد که احتمالاً کمتر از 40 روز خواهد بود.
 
این مقام مسئول بابیان اینکه در فصل صید میگو تنها شناورهای کلاس لنج صیادی میگو گیر مجاز به فعالیت صید میگو هستند، گفت: البته تعدادی از شناورهای کلاس قایق را نیز به‌عنوان شناورهای جمع کننده صید در این فصل در کنار شناورهای لنج استفاده خواهیم کرد.
 
حیدری یکی از مشکلاتی را که هر سال گریبان گیر میگو شده است را صید غیرمجاز برشمرد و افزود: صدمات جبران‌ناپذیری بر ذخایر این آبزی ارزشمند و اقتصاد صیادان مجاز از خود برجا می‌گذارد، ازاین‌رو باید همه شناورهای مجاز صیادی نسبت به رعایت نظم و انضباط و توجه به هشدارهای یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات استان کمک کنند تا توان این یگان در راستای رفتار قانونی با شناورهای غیرمجاز صرف شود.
 
وی هم‌چنین بازدید از شناورهای صیادی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای صیادان میگو گیر، توجیه صیادان در ارتباط با آئین‌نامه‌ی صید میگو امسال، سم‌پاشی کل شناورهای صیادی با ارائه‌ی گواهی سم‌پاشی معتبر از سوی صیادان، تجهیز شناورهای صیادی به ادوات و تجهیزات استاندارد و موردنیاز صید میگو و هم‌چنین سبدهای پلاستیکی بهداشتی برای حمل و نگهداری میگو صیدشده و بیش از چند مرحله گشت تحقیقاتی برای تعیین فصل صید را از اقدامات مهم شیلات در رابطه با فصل صید میگو خواند.
 
هرمزگان با 1400 کیلومتر نوار ساحلی جایگاه نخست صید آبزیان را در بین استان‌های کشور داراست.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار