حسین گلستانی به عنوان نخستین پارالمپیکی تاریخ والیبال‌نشسته جانبازان و معلولین استان قم برای پر کردن تنها جای خالی ویترین افتخارات خود در برزیل 2016 به میدان می‌رود.
کد خبر: ۲۸۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 31 August 2016
به گزارش تابناک قم، حسین گلستانی به عنوان والیبالیست‌ بلندقامت و شاخص ورزش جانبازان و معلولین استان قم متولد سال 1370 است و از سن 16 سالگی وارد ورزش شده و اکنون‌ موفق‌ترین نماینده قم در رشته والیبال نشسته و عضو ثابت تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان کشورمان در چند سال اخیر به شمار می‌رود.

گلستانی از 9 سال قبل وارد این رشته شده و به دلیل اینکه قد مناسبی دارد در پست اسپوکر به صورت حرفه‌ای به والیبال نشسته می‌پردازد، نخستین بار در عرصه رقابت‌های باشگاهی رشته والیبال نشسته برای تیم والیبال نشسته مردان نفت و گاز گچساران بازی کرده است.

قهرمانی باشگاه‌های ایران و آسیا در کارنامه گلستانی

ملی‌پوش والیبال نشسته استان قم بعد از بازی در تیم والیبال نشسته نفت و گاز گچساران پیشنهادی از سوی تیم ذوب آهن اصفهان داشت و برای این تیم به میدان رفت تا اینکه توانست نظر مسئولان باشگاه ثامن‌الحجج سبزوار را جلب کند و برای تیم والیبال نشسته این باشگاه در سوپر لیگ بازی کند.

این ملی‌پوش مطرح والیبال نشسته قم با فرصت‌هایی که در عضویت این تیم مطرح والیبال نشسته ایران در سوپر لیگ والیبال نشسته باشگاه‌های کشور به دست آورد، قابلیت و توانایی‌های بالای خود را به خوبی به نمایش گذاشت و به تیم ملی والیبال نشسته جوانان برای اعزام به بازی‌های پاراآسیایی و مسابقات قهرمانی جهان و سپس پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو در کشور برزیل رسید.

جای خالی والیبالیست‌های معلول قم در لیگ برتر ایران

رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم می‌گوید: نظیر گلستانی ورزشکاران پرتوان و با انگیزه‌ زیادی در والیبال نشسته قم فعالیت می‌کنند اما حیف که از نظر مالی شرایط به گونه‌ای نیست که والیبال نشسته قم تیمی متشکل از این بازیکنان مطرح در لیگ برتر کشور داشته باشد.

محمد پیروزمنش ابراز کرد: تقریبا به تعداد یک تیم کامل، بازیکنان مطرح و با سابقه والیبال نشسته داریم که هم اکنون در تیم‌های باشگاهی سایر استان‌ها بازی می‌کنند و واقعا جای خالی یک تیم از قم با حضور این عزیزان در لیگ برتر باشگاه‌های کشور خالی است و امیدوارم که مسوولان استان که توانایی کسب سهمیه پارالمپیک را در ورزشکاران توانمند والیبال نشسته می‌بینند، نگاه ویژ‌ه‌تری به این رشته داشته باشند.

نخستین تجربه ملی و کاپیتانی تیم ملی جوانان ایران در پاراآسیایی 2013

دارنده مدال طلای والیبال نشسته میادین بین‌المللی، آسیایی و جهانی، در مسابقات والیبال نشسته بازی‌های پاراآسیایی سال 2013 در کشور مالزی نخستین موفقیت برون‌مرزی خود را همراه با تیم ملی جوانان کسب کرد و با نظر کادر فنی تیم ملی بازوبند کاپیتانی را نیز به بازو بست و جام قهرمانی را بالای سر برد.

در آن مسابقات که شهریور و مهر ماه سه سال قبل در کشور مالزی برگزار شد، حسین گلستانی با تیم ملی موفق به شکست تمامی حریفان شرکت کننده در این رقابت‌ها شد و با تمام قدرت به مقام نخست و عنوان قهرمانی و نشان طلای پیکارهای والیبال نشسته بازی‌های پاراآسیایی جوانان رسید.

والیبالیست ملی‌پوش معلولین استان قم همچنین موفق شد مقام قهرمانی رقابت‌های سوپر لیگ و جام باشگاه‌های آسیا را با تیم ثامن‌الحجج سبزوار به دست بیاورد و با تیم ملی والیبال نشسته نیز در مسابقات قهرمانی آسیا که اردیبهشت ماه دو سال قبل در مشهد مقدس برگزار شد قهرمانی آسیا را کسب کرد.

حسین گلستانی یکی از شاخص‌ترین ملی پوشان والیبال نشسته استان قم به شمار می‌رود که در مسابقات والیبال نشسته قهرمانی مردان آسیا و همچنین رقابت‌های والیبال نشسته انتخابی بازی‌های پارالمپیک سال 2016 نیز عضو تیم ملی بود و در جام بین‌قاره‌ای نیز در کنار دیگر ملی‌پوش قم یعنی سیدحسین حسینی‌جد قهرمانی این بازی‌ها را کسب کرد.

ایران جزو شانس‌های اصلی کسب مقام قهرمانی پارالمپیک 2016

ملی‌پوش پارالمپیکی والیبال نشسته استان قم بعد از قهرمانی‌های متعدد در لیگ برتر ایران، قهرمانی آسیا، قهرمانی باشگاه‌های آسیا، قهرمانی جهان، قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی و قهرمانی جام بین‌قاره‌ای در جدال با قدرت‌های اول جهان، اکنون به دنبال دست‌یابی به تنها جای خالی ویترین افتخارات خود یعنی مدال بازی‌های پارالمپیک تلاش می‌کند.

حسین گلستانی در این زمینه می‌گوید: تیم ملی والیبال نشسته کشورمان همیشه جزو مدعیان به دست آوردن رتبه نخست و مقام از رقابت‌های مهم برون‌مرزی بوده و یقینا در بازی‌های پارالمپیک برزیل نیز اینگونه خواهد بود و جزو شانس‌های اصلی کسب مقام قهرمانی محسوب می‌شود.

تیم ملی والیبال نشسته ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی آسیا و جام بین‌قاره‌ای و یکی از تیم‌های پرقدرت جهان در مسابقات والیبال نشسته بازی‌های پاراالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل قطعا قدرت‌نمایی خواهد کرد تا یکی از تیم‌های مدال‌آور کاروان فرهنگی ورزشی منا برای جمهوری اسلامی ایران در این پارالمپیک باشد.

حمایت مسوولان ضامن کسب موفقیت‌ها و سهمیه‌های بیشتر در پارالمپیک‌های آتی

گلستانی که قهرمانی‌های متعددی را در رده باشگاهی و ملی تجربه کرده، تاکید کرد: تمام انگیزه‌ام قهرمانی با تیم ملی و کسب مدال طلای بازی‌های پارالمپیک ریودوژانیرو برزیل است و برای رسیدن به این مهم زحمات زیادی هم به صورت شخصی و هم در تمرینات تیم ملی کشیده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: خوشحالم که یک مرتبه دیگر مورد نظر مثبت کادر فنی تیم ملی والیبال نشسته ایران برای حضور در بازی‌های پارالمپیک برزیل قرار گرفتم و تمام تلاشم را انجام خواهم داد تا با انجام بازی‌های خوب و موثر در این بازی‌ها پاسخ‌گوی اعتماد مربیان تیم ملی باشم.

گلستانی تصریح کرد: پارالمپیک 2016 میدان بسیار بزرگی است و با اینکه به عنوان قهرمان آسیا، جهان و جام بین‌قاره‌ای به این بازی‌ها می‌رویم اما همه ما خوب می‌دانیم که هرگز نباید تیم‌های حاضر در این بازی‌ها را دست کم گرفت، چون آنهایی که به پارالمپیک رسیده‌اند، قطعا تیم‌های قدرتمندی هستند.

وی با اشاره به آیین بدرقه ملی‌پوشان پارالمپیکی ورزش قم برای اعزام به برزیل، اظهار کرد: از مسئولین ورزش استان تشکر می‌کنم که توجه خوبی به ورزش جانبازان و معلولین دارند و امیدوارم این نگاه مثبت و عنایت آنها همچنان ادامه داشته باشد تا بتوانیم به موفقیت‌های بیشتری و در بازی‌های آتی به سهمیه‌های بیشتر برسیم.

هم‌گروهی ایران با تیم‌های مطرح و نخستین مصاف با یک رقیب آسیایی

برنامه مسابقات تیم ملی والیبال نشسته مردان کشورمان در بازی‌های پارالمپیک ریو 2016 نیز مشخص شده و بر این اساس، تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران در نخستین بازی خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها روز بیستم شهریور ماه مقابل یک رقیب آسیایی یعنی چین قرار می‌گیرد.

این در حالی که هشت تیم در بازی‌های والیبال نشسته پارالمپیک برزیل حضور دارند و در گروه نخست تیم‌های ملی برزیل، مصر، آلمان و آمریکا و در گروه دوم تیم‌های ملی ایران، بوسنی و هرزگوین، چین و اوکراین با یکدیگر رقابت می‌کنند و تیم ملی کشورمان روز بیست و دوم شهریور ماه با تیم ملی بوسنی و هرزگوین و بیست و چهارم شهریور با تیم ملی اوکراین در مرحله مقدماتی مسابقه می‌دهد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار