دبیر شورای عالی بسیج ورزش استان همدان از اعزام 250 ورزشکار و مدال آور همدانی به مناطق عملیاتی غرب کشور به منظور تجدید میثاق با آرمان شهدای عملیات "بازی دراز" خبر داد.
کد خبر: ۲۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 26 April 2015

دبیر شورای عالی بسیج ورزش استان همدان گفت: همزمان با گرامیداشت عملیات آزاد سازی منطقه جنگی ˈبازی درازˈ و شهدای والامقام این عملیات، 250 ورزشکار و مدال آور همدانی طی دو روز گذشته از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید کردند.

به گزارش ایرنا؛ علیرضا شمسی پوراظهار کرد: همه ساله به منظور گرامیداشت عملیات غرور آفرین 'بازی دراز' و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر این عملیات، ورزشکاران و مدال آوران همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: در این سفر معنوی ورزشکاران همدانی طی دیروز و امروز از مناطق عملیاتی ثلاث باباجانی، دره شهدا، سر پل ذهاب، یادمان شهید چمران در پاوه، ازکله، قصر شیرین، پادگان ابوذر و یادمان مرصاد بازدید و به ارتفاعات بازی دراز کرمانشاه نیز صعود کردند.

شمسی پور در تشریح عملیات موفقیت آمیز رزمندگان دفاع مقدس کشورمان در منطقه بازی دراز افزود: در سال 60 پنج قله منطقه کوهستانی بازی دراز در دست نیروهای عراقی بود و دیده بانی آنها برای رصد کردن شهرستان های گیلان غرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب بر فراز این قله ها جا داشت.

وی افزود: این قله برای نیروهای بعثی از اهمیت بالایی برخوردار بود اما سرانجام در عملیاتی نیمه گسترده توسط نیروهای ارتش و سپاه به تصرف رزمندگان ایرانی درآمد.

شمسی پور خاطرنشان کرد: باید هرآنچه در توان داریم در برگزاری باشکوه سالگرد این عملیات غرورآفرین بکار بگیریم و بتوانیم این دلاورمردی رزمندگان اسلام را به جوانان و ورزشکاران معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: شهدا عزت و افتخار انقلاب اسلامی هستند و امروزه ارزش های دوران دفاع مقدس باید توسط فرزندان و خانواده های شهدا بازسازی شود.

دبیر شورای عالی بسیج ورزش همدان با قدردانی از متولیان اعزام ورزشکاران به مناطق جنگی گفت: اداره ورزش و جوانان و فرماندهی سپاه انصارالحسین (ع) امکانات این سفر معنوی را فراهم ساختند.

عملیات غرورآفرین'بازی دراز' در اردیبهشت ماه 1360 از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات 'بازی دراز' از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Dinesh
|
Russian Federation
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
Thanks for helping me to see things in a difeerfnt light.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار