اقتصاد
نشست تخصصي نقش روابط عمومي و رسانه در تحقق اقتصاد مقاومتي در آذربايجان غربي برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 02 August 2016

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، ناصر حضرتی رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان در اين نشست كه با همكاري شوراي هماهنگي روابط عمومي آذربايجان غربي و حضور مسئولان و كارشناسان روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي و رسانه هاي استان در سالن جلسات استانداري برگزار شد، با تاكيد بر نقش بي بديل رسانه و روابط عمومي ها در تحقق دموكراسي و توسعه، گفت: اقتصاد مقاومتي نسخه روز اقتصاد كشور است و قابليت تعميم به همه سالهاي اقتصاد ايران را دارد.

ناصر حضرتي با اشاره به مخاطرات پيش روي همه نظام هاي اقتصادي دنيا، اظهار كرد: اتفاقاتي كه اقتصاد ايران در سالهاي گذشته با آن مواجه بود، باعث شد چالش هايي در مسير رشد اقتصادي و پويايي آن ايجاد شود و بر همين اساس دولت تدبير و اميد با تكيه بر رويكرد اقتصاد مقاومتي به دنبال رفع اين چالش ها و بهبود وضعيت بوده است.

وي با اشاره به رويكردهاي اقتصاد مقاومتي، گفتمان سازي و فرهنگ سازي را از جمله وظايفي عنوان كرد كه رسانه بر عهده دارد و ادامه داد: مطابق سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري، تأمين رشد پويا، بهبود شاخص‌هاي مقاومت اقتصادي و دستيابي به اهداف سند چشم‌انداز بيست‌ساله از اهداف و برنامه هاي پيش روي اقتصاد مقاومتي است و رسانه ها در گفتمان سازي اين اهداف نقش اساسي بر عهده دارند.

حضرتي به بيان برنامه هاي اقتصاد مقاومتي در سطح ملي و استاني پرداخت و افزود: اصلاح مسير حركت اقتصاد ايران از شرايط فعلي به سمت رويكردهاي اقتصاد مقاومتي، نيازمند تغييرات جدي در سياست‌ها و برنامه‌هاي اقتصادي است كه بخش عمده‌اي از آن در قالب بندهاي مختلف سياست‌هاي كلّي اقتصاد مقاومتي تبيين شده است.

وي با اعلام اينكه برنامه ششم توسعه كاملاً با اهداف اقتصاد مقاومتي منطبق است، اظهار كرد: تحليل شاخص هاي اقتصادي و اجتماعي آذربايجان غربي گوياي اين موضوع است كه رويكرد اقتصاد مقاومتي به ويژه وجوه عدالت بنيان بودن آن به منظور رفع عدم تعادل ها و نابرابري ها در استان تا چه حد مي تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام/ب

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار