خطیب جمعه ایلام گفت:
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اسراییل 25 سال آینده را نمی بیند، گفت: آثار این نابودی را بتدریج شاهد هستیم.
کد خبر: ۲۵۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰ 01 July 2016
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اسراییل 25 سال آینده را نمی بیند، گفت: آثار این نابودی را بتدریج شاهد هستیم.


به گزارش تابناک ایلام
؛حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام افزود: امام خمینی (ره ) به عنوان معمار و طراح روز جهانی قدس از اولین روزهای مبارزه با استبداد داخلی و رژیم پهلوی مساله آزادی بیت المقدس را مطرح و در سخنرانی کوبنده سال 42 خود نسبت به فلسطین و خیانت قدرت های جهانی در حق امت اسلامی تذکر دادند.

حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: امام خمینی (ره) یکی از مشترکات تمام امت اسلامی را با وجود اختلاف در بعضی از فروع، نگاه عمیق به آینده امت اسلامی و آزادی فلسطین بعنوان یک مساله دینی و اسلامی می دانستند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام یادآور شد: امام بعد از پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس مطرح و شعار این راهپیمایی را رهایی ملت فلسطین از دست صهیونیست ها غاصب و متحد کردن امت اسلامی برای ریشه کن کردن این غده سرطانی اعلام کرد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: امروز جهان اسلام در حالی در راهپیمایی قدس شرکت می کنند که رژیم صهیونیستی با برنامه ریزی در اتاق فکر حکومت های مستبد جریان تکفیری و وهابیت را راه انداخته اند تا اسراییل یک حاشیه امن برای خود فراهم کند و با روابط پنهانی با برخی کشورها از جمله قطر و عربستان پشتیبانی از این گروه تکفیری را مدیریت کند.

حجت الاسلام لطفی با اشاره حمایت کشورهای مرتجع و حکام فاسد برخی دولت های عربی حاشیه خلیج فارس گفت: این کشورها به طور آشکار از گروهک های تکفیری در عراق، افغانستان، یمن، سوریه و لبنان حمایت می کنند و یک جبهه واحد در مقابل جبهه مقاومت و ایران تشکیل داده اند.

وی به حضور مقتدرانه ایران در دفع حملات متجاوزان داعشی و تکفیری اشاره کرد و افزود: به لطف خدا با اقتدار و فرماندهی ایران در منطقه روز به روز شاهد شکست های مستمر حامیان اصلی این گروهک ها هستیم و ایران با ثبات سیاسی و امنیت پایدار، الگوی وحدت و اقتدار در جهان اسلام است.

امام جمعه اظهار کرد: کشورهای مرتجع به دلیل نوکری آمریکا نمی دانند در آینده ای نه چندان دور آنها نیز به همین سرگذشت مبتلا می شوند و در پایان لنگرگاه امنیت آنها ایران است چرا که دشمنان از مقابله مستقیم با ایران عاجز و ناتوان هستند.

وی افزود: این حامیان تکفیری و وهابیت با راه اندازی شبکه های نیابتی با سرمایه های مالی و معنوی کشورهای اسلامی می خواهند حاشیه امنی برای اسراییل ایجاد کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اسراییل 25 سال آینده را نمی بیند، گفت: آثار این نابودی را بتدریج شاهد هستیم.

به گفته وی، جریان تکفیری خنجری بر پیکر امت اسلامی و برای ناکام کردن بیداری اسلامی است و باید در مقابل مثلث شوم آمریکا، اسراییل رژیم آل سعود بیدار بود.

حجت الاسلام لطفی اضافه کرد: جوانان غیور ایران اسلامی با حضور در جبهه های سوریه و لبنان داعش را زمین گیر و در آینده نزدیک بساط پرونده ننگین و سیاه این گروهک برچیده می شود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام به سلب تابعیت رهبر انقلاب بحرین نیز اشاره کرد و گفت: اقلیت کم رژیم دیکتاتوری آل خلیفه با وجود مخالفت مردم بحرین بر اکثریت مردم حکومت می کنند و تابع توطئه های آمریکا، اسراییل و آل سعود هستند ولی به لطف خدا در آینده ای نزدیک با شجاعت مردم شجاع و انقلابی بحرین و با حضور پر شور خود و حمایت از این روحانی متدین طومار این رژیم برچیده و به ده ها سال حکومت استبدادی آل خلیفه پایان خواهند داد.

حجت الاسلام لطفی به حادثه مرگبار 12 تیر سال 67 اشاره کرد و آن را مرگبارترین حادثه هوایی دنیا و روز افشای حقوق بشری آمریکا اعلام کرد و افزود: در این حادثه 290 نفر زن و کودک و پیر و جوان جان خود را از دست دادند و سازمان ملل نیز آن را محکوم نکرد و دولت آمریکا به فرمانده آن رزم ناو مدال افتخار اهدا کرد.

وی غارت 2 میلیاردی از کشورمان را نیز از دیگر مفاسد آمریکا و نادیده گرفتن حقوق بشر اعلام کرد.

خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه رهبر انقلاب خواستار اقدامات تهاجمی علیه دشمنان است، تاکید کرد: اگردر مقابل آمریکا عقب نشینی کنیم گستاخ تر شده و تحریم ها را بیشتر می کند.

وی گفت: دستگاه سیاسی باید با جدیت باشد نه انفعالی و با وجود گذشتن چهار ماه از برجام نتیجه ای جز مانع تراشی و نقض قوانین و تشدید فشار تحریم ها نداشته است اعتماد به مجامع حقوقی خیالی بیش نیست.

امام جمعه ایلام با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان گفت: خوشا به حال کسانی که در مهمانی خدواند برای خود توشه معنوی کسب کردند چون از مهمترین دستاورد این ماه مبارک کسب تقوا و نهادینه کردن آن در همه شئونات زندگی فردی، اجتماعی و در تقوای اقتصادی است.

حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: یکی از مهمترین برنامه های این ماه بعد از تلاوت قرآن دعا و نیایش و دری از گناه است و عالی ترین جلوه های عرفان و اخلاق در ارتباط با خداوند است.

وی با اشاره به صحیفه سجادیه و دعاهای حضرت زین العابدین تاکید کرد: این کتاب زبور آل محمد (ص) است که اگر دعاهای این کتاب عظیم الشان را با تفکر و تدبر و فراز های آن را مورد توجه قرار داد بی شک جلوه های عرفان و اخلاق در ارتباط با خداوند آشکار می کند.

وی افزود: یکی از آموزه هایی که در این دعاها به طور کلی جلوه خاصی دارد توجه به شکر نعمت و غافل ماندن انسان های بی توجه است و ناتوانی در به جا آوردن این وظیفه از انسان ها رفع تکلیف نمی کند و هر کس بنا بر فهم و شعور خود شاکر نعمت ها باشد و باید بدانیم حمد واقعی استفاده صحیح از نعمت های الهی و ترک گناه است و پرهیز از محرمات است.

امام جمعه ایلام با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر تاکید کرد: یکی از واجبات این عید پرداخت زکات فطره است که همه باید در این امر واجب شرکت و به افراد نیازمند در این روز کمک کنند از جمله نهادی که مسئولیت جمع آوری زکات فطره را به عهده دارند کمیته امداد امام خمینی(ره) است که این کمک ها را به نحو احسن بین نیازمندان توریع می کنند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار