مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از ورود 27 هزار نوآموز به چرخه آموزشی آموزش و پرورش در سالتحصیلی جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۵۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹ 29 June 2016
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از ورود 27 هزار نوآموز به چرخه آموزشی آموزش و پرورش در سالتحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا فولادوند چهارشنبه 9 تیر جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در سالتحصیلی جاری 12 هزار کلاس درس در قالب 2800 آموزشگاه آغاز به‌کار می‌کند، افزود: 27 هزار نوآموز در سالتحصیلی 96-95 وارد سیستم آموزشی این نهاد خواهند شد.

 وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان مدعی انجام تمامی اقدامات به صورت 100 درصد قانونی نیست اما با پاسخگویی به آنها سعی در تکریم ارباب‌رجوع و توجیه آنها دارد.

بازنشستگی 2000 نفر فرهنگی در دو سال گذشته

فولادوند با بیان اینکه طی دو سال گذشته 2000 نفر فرهنگی در استان بازنشسته شده‌اند، افزود: طی سال‌های اخیر به جمعیت دانش‌آموزی استان نیز 25 هزار نفر اضافه شده است.

 وی از کاهش ساعات حق‌التدریس در همدان خبر داد و عنوان کرد: میزان ساعات حق‌التدریس از 23 تا 24 هزار ساعت در سال 92 به 12 هزار ساعت در سال‌جاری کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان 350 هزار تومان به حقوق فرهنگیان اضافه شده است، ادامه داد: گرچه محدودیت‌های مالی مانع از برداشتن گام‌های بلند رفاهی برای فرهنگیان شده اما طی سال‌های اخیر سعی در تکریم این عزیران داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌های 5گانه آموزش و پرورش برای بازگشایی بهنگام مدارس فعال شده‌اند، اظهار کرد: در مدارس روستایی به لحاظ وضعیت فیزیکی کلاس‌های درس مشکلی نداریم اما در شهرستان‌هایی همچون همدان و ملایر با مشکل کمبود فضای آموزشی استاندارد مواجه هستیم.

فولادوند با بیان اینکه تخریبی بودن برخی از مدارس و عدم پیش‌بینی فضاهای آموزشی برای مساکن مهر موجب دو شیفته شدن برخی از مدارس استان شده است، تصریح کرد: متاسفانه در مقطع ابتدایی این مشکل ملموس‌تر است که در صورت همکاری والدین در سال‌جاری برخی از مدارسی که کد تخریبی خورده‌اند، تخریب و بازسازی خواهد شد.

وی از تجمیع برخی از مدارس نمونه دولتی در همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برخی از مدارس نمونه دولتی که ظرفیت پذیرش دانش‌آموز را داشتند، تجمیع کرده‌ایم.

اضافه شدن 700 فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان در سال‌جاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه با بیان اینکه امسال نخستین فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان وارد چرخه آموزش و پرورش می‌شوند، گفت: 350 نفر از ابتدای مهرماه در مقطع ابتدایی و 350 نفر نیز در بهمن‌ماه وارد چرخه آموزش و پرورش خواهند شد.

تجمع بیش از حد معلمان در نواحی یک و دو مشکل‌ساز شده است

فولادوند با اشاره به اینکه تجمع بیش از حد بانوان فرهنگی در نواحی یک و دو مشکل‌ساز شده است، افزود: متاسفانه وجود برخی از مشکلاتی همچون بیماری معلمان و انتقال آنها به شهرهای دیگر آموزش و پرورش را با مشکل کمبود نیرو در نواحی جنوبی به ویژه شهرستان نهاوند مواجه کرده است که با انتقال برخی از فرهنگیان از مناطق شمالی استان به مناطق جنوبی سعی در حل این معضل داشته‌ایم.

به ازای هر 10 دانش‌آموز یک فرهنگی وجود دارد

وی با بیان اینکه در استان همدان نیز مشابه کشور به ازای هر 10 دانش‌آموز یک فرهنگی وجود دارد، در خصوص استقرار نظام آموزش جدید و نحوی تامین نیروی انسانی برای پایه ششم ابتدایی گفت: با توجه به اینکه به مقطع ابتدایی یک پایه اضافه و از مقطع متوسطه یک پایه حذف شده است بنابراین ضمن انتقال نیروهای مازاد متوسطه به ششم ابتدایی دروس تخصصی توسط این فرهنگیان تدریس می‌شود و کلاس‌های آموزشی برای آنها نیز برگزار می‌شود تا بر کیفیت تدریس اثربخش باشد.

فولادوند به ارزیابی اهداف آموزش و پرورش در برنامه پنجم توسعه پرداخت و گفت: متاسفانه شاخص‌های عملیاتی آموزش و پرورش در برنامه پنجم به صورت کارشناسی تدوین نشده بود به طوریکه طی دو سال پایانی برنامه مجبور به ارزیابی فعالیت‌های آموزش و پرورش با شاخصه‌های اصلی برنامه چهارم شدیم که سعی می‌شود تدوین برنامه ششم توسعه مبتنی بر سند تحول بنیادین بوده و به شاخصه‌های استاندارد جهانی نزدیک باشد.

وی درخصوص استقرار پایه دهم و هدایت‌تحصیلی دانش‌اموزان اظهار کرد: علاقه دانش‌آموز تنها ملاک برای تعیین رشته تحصیلی نبوده و اولیا باید بازار کار آینده، امکانات آموزش و پرورش و فضای آموزش عالی را نیز درنظر بگیرند.

وی از آمادگی کامل این نهاد برای ارائه کتب درسی در اول مهر خبر داد و تصریح کرد: آموزش همکاران فرهنگی نیز از اولویت این نهاد برای بازگشایی مدارس است.

فولادوند با بیان اینکه در دولت حاضر بیشترین اعتبارات به تخریب و بازسازی مدارس اختصاص داده شده است، ادامه داد: متاسفانه در استان همدان با کمبود فضای آموزش استاندارد مواجه هستیم.

افزایش ظرفیت اسکان مسافران تابستانی در همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در بخش دیگری از افزایش ظرفیت اسکان مسافران تابستانی در همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: ظرفیت اسکان در سال‌جاری از 500 نفر به 8000 نفر افزایش یافته است.

معضل اعتیاد در میان فرهنگیان جدی نیست

وی همچنین با بیان اینکه معضل اعتیاد در میان فرهنگیان استان جدی نیست، عنوان کرد: گرچه آمار دقیقی از اعتیاد فرهنگیان در دست نیست اما وجود چند مورد در میان جمعیتی انبوه طبیعی است.

وی ادامه داد: در صورت شناسایی، این افراد هیئت رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شده و به وضعیت آنها رسیدگی می‌شود.

فولادوند با بیان اینکه آموزش و پرورش استان تا کنون در آموزش و پیشگیری از اعتیاد گام‌های موثری برداشته است، تصریح کرد: آموزش و پرورش یکی از اعضای ستاد مبارزه با موادمخدر است اما وظیفه اصلی مبارزه در این حوزه متوجه آموزش و پرورش نیست.

عزل یک مدیر به علت دریافت شهریه غیرقانونی از والدین

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه از عزل یک مدیر و اخطار به مدیری دیگر در آموزش و پرورش به علت دریافت شهریه غیرقانونی از والدین خبر داد و تصریح کرد: والدین در صورت پرداخت هر گونه وجهی به غیر از پول کتاب و بیمه، مراتب را به آموزش و پرورش اطلاع دهند.

وی عدول از شهریه مصوب قانونی برای مدارس غیردولتی را تخلف خواند و یادآور شد: مدیران مدارس غیردولتی نباید شهریه‌های زیادی از اولیا دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سقف شهریه مدارس غیردولتی دو میلیون و 500 هزار تومان است، افزود: در مدارس دولتی نیز والدین فقط 30 هزار تومان وجه بیمه و کتاب پرداخت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار