معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری کنگان گفت: 60 درصد صنایع پارس جنوبی در سایت 2 کنگان مستقر است.
کد خبر: ۲۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 19 April 2015
تابناک بوشهر: عباس پاریابی بعد از ظهر امروز در نشست مسوولان استان بوشهر اظهار داشت: کنگان دارای ظرفیت بسیار زیادی برای رشد و اعتلای بیشتر است و باید از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان کنگان افزود: با توجه به حضور صنعت نفت در منطقه شغل حدود 50 درصد از مردم حوزه فعالیت‌های خدماتی مربوط با شرکت‌ها، نیروی کاری شاغل در شرکت‌ها و کسبه بوده، 35 درصد به شغل سنتی صیادی و تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس، 10 درصد کشاورزی و 5 درصد نیز در حوزه امور اداری و مشاغل دولتی فعالیت دارند.

معاون فرماندار کنگان با اشاره به تفکیک شهرستان کنگان در یک دهه اخیر خاطرنشان کرد: از نظر تقسیمات کشوری شهرستان کنگان از سال 1382 تا 1390 دوبار تفکیک و دو بخش زرخیز و توسعه یافته آن به شهرستان ارتقا یافته است؛ در سال 1382 بخش جم و در سال 1390 بخش عسلویه از شهرستان کنگان، منفک و به شهرستان ارتقا یافته‌اند و کنگان توانسته پدری مهربان برای دو فرزند خوب خود باشد که فرزندان نیز همچون پدر توسعه یافته و خوش درخشیدند.

پاریابی تصریح کرد: کنگان تنها شهرستانی است که پس از مجزا شدن دو بخش از آن فاقد بخش مستقل است و تنها دارای یک بخش مرکزی است که در این راستا در دولت تدبیر و امید مطالعات و اقدامات لازم در راستای تشکیل بخش مستقل انجام و تسریع در انجام آن مورد عنایت است.

وی در ارتباط با ویژگی‌های اقتصادی شهرستان بیان کرد: کنگان میزبان صنایع عظیم نفت و گاز پتروشیمی بوده و به تعبیری به عنوان پایتخت اقتصادی ایران اسلامی از آن نام برده می‌شود که همین موضوع سبب جذب سرمایه‌های عمده‌ای در بخش‌های مختلف اقتصادی در شهرستان شده و چهره آن را به یک منطقه صنعتی و اقتصادی تبدیل کرده است.

پاریابی یادآور شد: سایت 2 سازمان منطقه ویژه که به نام پارس 2 کنگان نامگذاری شده و 60 درصد صنایع پارس جنوبی را دربر می‌گیرد که در بخش مرکزی شهرستان واقع شده است.
منبع: فارس
برچسب ها: کنگان ، پرس جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار