رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان همدان با بیان اینکه هیچ باشگاهی حق فروش مواد نیروزا ندارد، گفت: با تجویز مکمل‌ها و داروهای نیروزا در باشگاه‌های همدان برخورد می‌شود.
کد خبر: ۲۴۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 14 June 2016
رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان همدان با بیان اینکه هیچ باشگاهی حق فروش مواد نیروزا ندارد، گفت: با تجویز مکمل‌ها و داروهای نیروزا در باشگاه‌های همدان برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرتضی خدابنده‌لو ، اظهار کرد: در استان همدان حدود پنج هزار نفر ورزشکار سازمان‌یافته در رشته بدنسازی و پرورش اندام وجود دارد اما اگر بدون بیمه ورزشی حساب کنیم تعداد آنها افزون بر ۱۰ هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه همدان قهرمانان زیادی در این رشته در خود جای داده است، افزود: وحید رفتار همدانی از جمله این قهرمانان است که مقام‌های دوم جهان و سوم آسیا را در کارنامه خود دارد همچنین مجتبی نوترکی دو مقام اولی جهان، پنجمی جهان، چهارمی آسیا، یک قهرمانی مستر المپیک آماتور روسیه و یک سومی آماتور روسیه را دارد.

وی با بیان اینکه سامان یاری در پرس سینه سه دوره قهرمان جهان شده است، عنوان کرد: امین‌محمد حسن‌زاده و یونس نادری قهرمان آسیا شدند و محمدرضا احمدی نیز نایب‌قهرمان آسیا در پرس سینه است.

فعالیت 170 باشگاه بدنسازی در همدان

خدابنده‌لو با اشاره به تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام در همدان گفت: در استان ۱۷۰ و در شهر همدان ۷۰ باشگاه وجود دارد و تمامی شهرستان‌های استان از جمله کبودراهنگ، اسداباد، بهار، رزن، نهاوند، ملایر و فامنین در این رشته به خوبی فعالیت می‌کنند و ورزشکاران زیادی را در خود پرورش داده‌اند.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان همدان در رابطه با این رشته تصریح کرد: رشته ورزشی پرورش اندام و بدنسازی را‌ می‌توان از دو بُعد همگانی و قهرمانی مطرح کرد چرا که این رشته از بُعد قهرمانی جزء رشته‌های مدال‌آور در سطح‌های آسیایی و جهان است و از بُعد همگانی نیز به سطح سلامت جامعه کمک می‌کند.

فعالیت در رشته بدنسازی از 16 تا 80 سالگی

وی تصریح کرد: افراد می‌توانند در این رشته از سن ۱۶ تا ۸۰ سالگی فعالیت داشته باشند چرا که این رشته محدودیت سنی ندارد و همواره مشاهده می‌شود که در مسابقات پیشکسوتان افراد با ۸۰ سال سن نیز شرکت می‌کنند و به رقابت با شرکت‌کنندگان می‌پردازند.

خدابنده‌لو با بیان اینکه استان همدان از نظر مربی و داور با مشکلی مواجه نیست و از وضعیت خوبی در کشور برخوردار است به طوریکه در هر باشگاه تعداد 6 مربی می‌تواند فعالیت کند، اضافه کرد: تعداد داوران درجه سه افزون بر ۱۲۰ نفر، درجه دو ۴۰ نفر و درجه یک، سه نفر و بین‌المللی دو نفر همچنین مربی درجه سه افزون بر یک هزار نفر، درجه دو ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر و درجه یک دو نفر در استان همدان وجود دارد.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان همدان اظهار کرد: هر سال حدود یک یا دو کلاس در همدان برای آموزش مربیان و داوران برگزار می‌شود و هیئت استان از این لحاظ در سطح کشور بسیار فعال بوده و همیشه جزء سه هیئت برتر کشور در برگزارس کلاس‌های آموزشی است.

وی افزود: کلاس‌های آموزشی در تمامی شهرستان‌های همدان بنا به درخواست هیئت‌ها برگزار می‌شود و سعی شده به تمامی شهرستان‌ها امکاناتی که در مرکز استان است، داده شود.

خدابنده‌لو همچنین با اشاره به نظارت بر باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام، بیان کرد: نظارت بر باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام به عهده اداره‌کل ورزش و جوانان است و از طرف هیئت نظارتی بر روری باشگاه‌ها وجود ندارد؛ چنانچه زمانی ورزشکاران با مشکلی مواجه شوند و از باشگاه‌ها شکایتی داشته باشند می‌توانند به اداره‌کل مراجعه کنند تا به مشکل آنها به راحتی رسیدگی شود.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان همدان عنوان کرد: همچنین مبالغ دریافتی باشگاه‌ها از ورزشکاران نیز توسط اداره‌کل ورزش و جوانان و تعزیرات مشخص می‌شود.پ

برخورد با تجویز داروهای نیروزا

وی ادامه داد: هیچ مربی در هیچ باشگاهی حق تجویز مکمل و داروهای نیروزا را ندارد و اگر موردی در این زمینه دیده شود برخورد صورت می‌گیرد.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان همدان با بیان اینکه هیچ باشگاهی حق فروش مواد نیروزا را ندارد، یادآور شد: در رابطه با دوپینگ، ۲۱ اردیبهشت‌ماه امسال برای باشگاه‌ها کارگاهی برگزار شد که از آن استقبال خوبی به عمل آمد.

خدابنده‌لو تصریح کرد: یکی از بهترین راه‌های مبارزه با این اتفاق برگزاری کارگاه‌ها و آگاه کردن خانواده‌ها و ورزشکاران از مضرات این داروها است همچنین سازمان غذا و دارو می‌تواند مکمل‌های غذایی را بین ورزشکاران و مربیان معرفی کند تا آنها بتوانند از مکمل‌های دارویی استاندارد استفاده کنند.

شرکت در مسابقات کشوری و هزینه 30 میلیونی

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام در استان همدان خاطرنشان کرد: رشته بدنسازی و پرورش اندام ورزش پر هزینه‌ای است و هر ورزشکار که قصد شرکت در مسابقات کشوری را دارد باید حداقل ۳۰ میلیون تومان هزینه کند بنابراین رشته نیاز به اسپانسر دارد.

خدابنده‌لو اظهار کرد: استعدادیابی بدنسازی و پرورش اندام در دستور کار آموزش و پرورش قرار ندارد و جوانانی که در مسابقات استانی دارای رکوردهای خوبی هستند گزینش و به مربیان و باشگاه‌های مورد نظر هیئت معرفی می‌شوند.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استام همدان افزود: این هیئت در رشته‌های پرورش، پاورلیفتینگ، مچ‌اندازی و قوی‌ترین مردان در کشور جایگاه بسیار خوبی دارد و همدان از استان‌های صاحب‌نام در این رشته است.

وی در رابطه با برنامه‌های امسال این هیئت ورزشی، گفت: به لحاظ آموزشی کلاس مربیگری درجه سه آقایان و کلاس مربیگری درجه سه بانوان را در برنامه خود داریم همچنین با همکاری فدارسیون یک کلاس درجه یک مربیگری خواهیم داشت و در بحث مسابقات نیز تمامی مسابقاتی که از طرف فدراسیون ابلاغ شود، همگی برگزار می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار