ارومیه؛
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: اردیبهشت امسال، تشکل های برتر استان آذربایجان غربی مشخص شدند.
کد خبر: ۲۴۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 13 June 2016

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمد دهقان با اشاره به اهم اقدامات اردیبهشت سال 1395 اظهار داشت: در این بازه زمانی مراحل ارزیابی عملکرد سال گذشته اتحادیه های صنفی بر اساس دستورالعمل های مربوطه به منظور انتخاب تشکلهای برتر در سطح شهرستان انجام شد.

وی افزود: در این راستا اتحادیه های مشاورین املاک و فروشندگان و تعمیرکاران عینک به عنوان اتحادیه های برتر، اتاق اصناف خوی به عنوان اتاق برتر و کمیسیون نظارت ارومیه به عنوان کمیسیون برتر و به عنوان تشکلهای برتر استان آذربایجان غربی انتخاب شدند.

دهقان از انجام مراحل برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی بارفروشان میوه و تره بار در این بازه زمانی خبر داد و گفت: علاوه بر آن انتخابات اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت نیز برگزار شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: صدور اعتبار نامه های اعضای هیأت مدیره منتخب و پروانه فعالیت به نام اتحادیه ها زرگران،بررسی و تطبیق مدارک موجود در سامانه تجارت آسان، رسیدگی به مشکلات سایت ایرانیان اصناف و تجهیز واحدهای صنفی به ترازوی دیجیتال، کارتخوان و صندوق مکانیزه از سایر اقدامات این معاونت در اردیبهشت ماه بود.

وی با اشاره به عملکرد اداره بازرگانی خارجی گفت: در این رابطه ثبت سفارشات به تعداد 293 فقره،صدور کارت بازرگانی 18، صدور کارت پیله وری 55 و نیز صدور کارت مرزنشینی به تعداد 305 فقره انجام شد.

دهقان اظهار داشت: امسال طرح ها و پروژه های اجرایی و تحقیقاتی در راستای توسعه صادرات غیر نفتی استان و اقتصاد مقاومتی تدوین شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به بازدید از بازارچه های موقت و دائمی سردشت و پیرانشهر و تهیه گزارش مربوطه افزود: علاوه بر آن از منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو و گمرک سرو نیز بازدید به عمل آمد.

وی با بیان عملکرد اداره توسعه زیرساخت های تجاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در این باره به منظور بررسی مسائل و مشکلات موجود در احداث مجتمع های صنفی، بیش از 10 مورد جلسه درشهرستانهای خوی، پیرانشهر، نقده و ارومیه تشکیل و راهکارهای لازم اجرایی ارائه شد.

دهقان بیان کرد: تهیه و جمع بندی اطلاعات رسته های نمایشگاه داران و تعمیر کاران کامیون و ماشین آلات سنگین از اتحادیه های تعمیر کاران، نمایشگاه داران اتومبیل، صنعتگران و فروشندگان لوازم یدکی جهت آنالیز واحدها و استخراج متراژ مورد نیاز برای احداث مجتمع صنفی نیز در اردیبهشت امسال انجام شد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر برنامه ریزی جهت برگزاری تعداد هفت مورد نمایشگاه تخصصی از جمله نمایشگاه محصولات کشاورزی – مبل و دکوراسیون منزل، صنعت ساختمان و صنایع وابسته از اقدامات اداره بازرگانی داخلی سازمان بود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی به اقدامات اداره فرش نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری مراحل راه اندازی انجمن تولید کنندگان فرش دستباف و بازرسی مشترک با تامین اجتماعی به تعداد یک هزار و 675 مورد و علاوه بر آن صدور 93 فقره کارت شناسایی و 631 فقره کارت شناسایی تمدیدی از سایر اقدامات این معاونت بوده است.

انتهای پیام/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار