مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: بررسی‌های پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان نشان می‌دهد آب‌های خلیج فارس ظرفیت برداشت 80 تا 90 هزار تن از ساردین‌ماهیان را در هر سال دارد.
کد خبر: ۲۴۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 12 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید پرویز محبی در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر 6 درصد صید ساردین جهان در ایران و بالغ بر 90 درصد صید ساردین کشور در استان هرمزگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قشم، بندرلنگه و جاسک به ترتیب شهرستان‌های پیشرو در این زمینه هستند، افزود: استفاده بهینه از صید و جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی، برنامه‌ریزی برای برداشت اصولی و هدفمند، افزایش درآمد فعالین این بخش، توسعه کارخانجات فرآوری، ایجاد اشتغال، توسعه صادرات آبزیان، ارزآوری و ... از اهداف مورد نظر در توسعه کیفی این صنعت است.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان با اشاره به  بررسی های هر ساله در راستای حفظ ذخایر آبزیان عنوان کرد: بر اساس نتایج حاصل از بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان، امکان برداشت این آبزیان تا 90 هزار تن در سال بدون فشار بر ذخایر این آبزیان وجود دارد.

محبی  دراین باره ادامه داد: البته این بررسی‌ها در راستای حفظ ذخایراین آبزیان با ارزش سالانه ادامه خواهد داشت و در صورت نزدیک شدن به ناحیه خطر و کاسته شدن از ذخیره طبیعی و کوچکترین فشاری بر این ذخایر بدون شک و بلافاصله میزان صید را کاهش خواهد داد و هرگز فشاری بر ذخایر این آبزیان نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه از برگزاری دو کارگروه تخصصی ویژه ساردین‌ماهیان در راستای ارزش‌ افزوده آن تاکنون خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا سال گذشته برای اولین بار جشن ساردین‌ماهیان از سوی شیلات هرمزگان برگزار شد.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان با اشاره به مصارف ساردین ماهیان عنوان کرد: صید ساردین‌ماهیان مصارف خوبی در صنعت، غذاسازی و محصولات بهداشتی و کودهای کشاورزی دارد.

محبی همچنین اظهار داشت : در حال حاضر 85 درصد از صید ساردین ماهیان به صورت پودر ماهی نیاز کشور، را تامین می‌کند و بخشی هم به مصارفی همچون کودهای کشاورزی و باغی می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار