مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه بررسی‌های پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان نشان می‌دهد آب‌های خلیج فارس ظرفیت برداشت 80 تا90 هزارتن ساردین ماهیان را دارد، گفت: در حال حاضر شش درصد صید ساردین جهان و بالغ بر 90 درصد صید ساردین کشور در استان انجام می شود که قشم، بندرلنگه و جاسک شهرستان‌های پیشرو در این زمینه هستند.
کد خبر: ۲۴۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 11 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید پرویز محبی در جمع خبرنگاران با شاره به اینکه  طبق بررسی های صورت پذیرفته توسط کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس ودریای عمان امکان برداشت این آبزیان تا 90هزارتن در سال بدون فشار بر ذخایر این آبزیان خواهد بود گفت: البته این بررسی ها در راستای حفظ ذخایر این آبزیان با ارزش سالانه ادامه خواهد داشت و در صورت نزدیک شدن به ناحیه خطر و کاسته شدن از ذخیره طبیعی و کوچکترین فشاری بر این ذخایر بدون شک و بلافاصله میزان صید را کاهش خواهد داد و هرگز فشاری بر ذخایر این آبزیان نخواهد آمد.
 
وی استفاده بهینه ازصید و جلوگیری ازهدر رفت سرمایه ملی، برنامه ریزی برای برداشت اصولی و هدفمند، افزایش در آمد فعالین این بخش، توسعه کارخانجات فراوری، ایجاداشتغال، توسعه صادرات آبزیان، ارزآوری و ... را از اهداف مورد نظر در توسعه کیفی این صنعت خواند.
 
محبی خاطر نشان کرد: صید ساردین ماهیان مصارف متعددی در صنعت غذاسازی و محصولات بهداشتی و کودهای کشاورزی دارد به صورتی که در حال حاضر 85 درصد از صید ساردین ماهیان به صورت پودر ماهی نیاز کشور به این مهم را تامین می کند و بخشی هم به مصارفی همچون کودهای کشاورزی و باغی می رسد.
 
مدیر کل شیلات هرمزگان در ادامه از برگزاری دو کارگروه تخصصی ویژه ساردین ماهیان در راستای ارزش افزوده آن تاکنون خبر داد و گفت: در همین راستا هم سال گذشته برای اولین بار جشن ساردین ماهیان از سوی شیلات هرمزگان برگزار شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار