دومین جشنواره ملی کاریکاتور در همدان با حضور امام جمعه همدان، مسعود ضیایی، کاریکاتوریست نامی کشور و جمعی از مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵ 02 February 2015
دومین جشنواره ملی کاریکاتور در همدان با حضور امام جمعه همدان، مسعود ضیایی، کاریکاتوریست نامی کشور و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش فارس، درنخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی شهید آوینی محل برگزاری دومین جشنواره ملی کاریکاتور کاسنی با عنوان «صلح و بشردوستی» با مشارکت جمعیت هلال‌احمر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن کاریکاتور استان همدان بود.

میهمان ویژه این مراسم، مسعود ضیایی، کاریکاتوریست نامی کشور بود که در سخنانی برگزاری جشنواره کاریکاتور را کاری سخت دانست و افزود: همدان نشان داده که در کارهای سخت نیز پیشتاز است.

وی کاریکاتور را نه صرفاً یک هنر تزئینی بلکه یک هنر رسانه‌ای دانست و با اشاره به جایگاه کاریکاتورست‌ها در بین هنرمندان اظهار کرد: در بین جوایز هنری نیز کاریکاتوریست‌ها بالاترین میزان جوایز هنری را از آن خود می‌کنند.

ضیایی با بیان اینکه در بین تمام موجودات، انسان تنها موجودی است که می‌تواند بخندد، در نقل قولی از «گل آقا» طنزپرداز ایرانی تصریح کرد: خدا را هزار بار شکر می‌کنم که در میان آدم‌هایی که مردم را می‌گریانند و آن‌ها که مردم را می‌خندانند، در دسته دوم قرار دارم.

پس از سخنان این کاریکاتوریست مشهور، کلیپ 90 ثانیه‌ای فریاد در سکوت اثری برگزیده از مجتبی کرم‌پور، پخش شد که علاوه بر تشویق حضار، دو سکه بهار آزادی را از سوی استاندار برای سازنده جوان عضو شاخه جوانان هلال‌ احمر همدان به ارمغان آورد.

در این مراسم آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی امام جمعه همدان نیز در سخنان کوتاهی، «دفاع» را بزرگترین سند برای اثبات بشردوستی مسلمانان دانست و با بیان اینکه اسلام هرگز آغازگر جنگ با کسی نبوده، گفت: خواست این دین آسمانی است که بشریت به همه مخلوقات از جمله گیاهان و حیوانات هم محبت کند چه رسد به همنوع خود.

مدیرکل ارشاد اسلامی همدان نیز با ابراز تأسف از اینکه دنیای امروز با جنگ، خونریزی، کج‌اندیشی و خودخواهی آکنده شده است، اظهار کرد: برخلاف شعارهای اخلاقی، هر روز حقوق انسانی از جمعیت‌های زیادی سلب می‌شود.

فاضل عبادی هنرمندان را از جمله پیشروترین کسانی دانست که نه تنها نقش هدایت‌کننده بلکه حتی نقش افشاگرانه داشته و می‌‌توانند در فرآیند انسان‌سازی سهیم شوند.

وی با بیان اینکه هنر پاسدار وجدان‌های بیدار است، خاطرنشان کرد: هنر می‌تواند بشر را به تفکر و تدبر وا داشته و یا از در ستیز با آزادگی برآید.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری این جشنواره در شهر میرسیدعلی همدانی ابراز خرسندی کرد و افزود: امروز با گرامیداشت صلح و بشردوستی، عهد خود را با هنر تجدید و استوار می‌کنیم.

حال و هوای انقلابی این روزهای کشورمان به جشنواره ملی کاسنی هم رسید و با پخش کلیپی در همین زمینه، از مهندس بازرگان تا واکنش شدید امام راحل به غرب‌زدگان یاد شد.

سپس بیانیه هیئت داوران جشنواره متشکل از آقایان نظری، ناصری و تراب‌پور قرائت شد و صاحبان سه اثر برگزیده که هیچ یک همدانی نبودند، لوح یادبود و تندیس جشنواره را دریافت کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار