مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 استان همدان گفت: برای اولین بار این شركت آمادگی خرید كلزای تولیدی كشاورزان استان همدان را دارد.
کد خبر: ۲۱۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 25 April 2016
 مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 استان همدان گفت: برای اولین بار این شركت آمادگی خرید كلزای تولیدی كشاورزان استان همدان را دارد.

به گزارش ایرنا،محمد مهدی فرشچی موحد افزود: كلزای تولیدی در استان با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت به قیمت هر كیلو گرم 23 هزار و 500 ریال توسط شركت غله خریداری می شود.

وی اضافه كرد: برای انجام این كار 9 مركز خرید اصلی در استان فعال خواهد بود و بر اساس پیش بینی سازمان جهاد كشاورزی مقدار دو هزار تن كلزا در استان تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: در هر مركز خرید دو نفر به عنوان عامل تشخیص و عامل ذیحساب به عنوان نمایندگان شركت بازرگانی دولتی ایران و به تبع آن شركت غله مستقر می گردد.

وی تصریح كرد: برآورد تولید این محصول با حدود 900 هكتار سطح زیر كشت نزدیك به دو هزار تن می باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد كشاورزی همدان نیز گفت: كشت كلزا در 10 هزار هكتار با تولید 26 هزار تن توسط وزارت جهاد كشاورزی برای استان همدان اجرایی شده است.

محمد‌شهرام پرورش افزود: اكنون كشت محصولات پر‌آب‌بر كاربرد ندارد و باید كشت این محصولات را كاهش دهیم.

وی یاد‌آور شد: باید روی میانگین عملكرد‌ها كار كنیم و ضمن كشت برخی محصولات مانند سیب‌زمینی و چغندر‌قند، كشت محصولات كم‌آب‌بر را نیز داشته باشیم.

وی خاطر‌نشان كرد: جهاد كشاورزی و مسئولان فعال در این حوزه باید به عنوان متولیان بخش كشاورزی به كشاورزان ایده دهند كه با درك وضعیت موجود به سمت كشت محصولات كم‌آب‌بر روی آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار