ششمین نشست راه ابریشم با حضور نمایندگان ۳۳ کشور عضو برنامه راه ابریشم از سوم تا ششم اردیبهشت ماه سال جاری در هتل پنج ستاره آنا ارومیه برگزار می شود.
کد خبر: ۲۱۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 23 April 2016
با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ششمین نشست راه ابریشم در ارومیه آغاز شد.

مراسم افتتاح رسمی ششمین نشست راه ابریشم با سخنرانی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، مدیر برنامه جاده ابریشم سازمان جهانی جهانگردی سازمان ملل متحد ، استاندار آذربایجان غربی و مسئولان استانی آغاز شد.

برگزاری کارگاه تخصصی راه ابریشم ، تور یک روزه بازدید از جاذبه های تاریخی خوی، بازدید از جاذبه های تاریخی ارومیه در اوقات فراغت برای اعضای کارگروه از جمله برنامه های این نشست است.

گفتنی است ،  ۳۳ کشور جهان عضو برنامه راه ابریشم هستند و کشورهای بسیاری برای بهره گیری از فرصتهای سرمایه گذاری و انتفاع اقتصادی در تلاش برای پیوستن به این برنامه هستند.

یکی از کریدورهای راه ابریشم در سال ۲۰۱۴ به ثبت یونسکو رسیده و کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، قفقاز و کشورهای مشترک المنافع در این کریدور قرار دارند.

یونسکو از محل بودجه های بین المللی خود به این کشورها کمک مالی می کند.

انتفاع تجاری شهرهای واقع شده در مسیر این کریدورها و به ویژه جذب گردشگران بیشتر از مهمترین مزایای واقع شدن در کریدور راه ابریشم است.

مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاحییه این نشست  گفت : جاده باستانی ابریشم همواره در طول تاریخ پل ارتباطی آسیا و اروپا بوده است. این مسیر همچنان تا هزاران سال قابل بهره برداری است. ایران در مرکز این جاده باستانی قرار دارد، تاریخ ایران و تاریخ جاده ابریشم در هم تنیده شده است. توسعه همکاری ملتهای مسیر جاده ابریشم مستلزم گسترش همکاری فرهنگی میان این کشورها است.

رییس سازمان بین المللی جهانگردی هم با بیان اینکه ” به نمایندگی از wto اعلام می کنم، باعث خرسندی است در ارومیه حضور یافته ایم ” گفت : جاده ابریشم فقط برا تبادل کالا نبوده. بلکه مسیری برای تبادل فرهنگ، دین و تکنولوژی بوده است.

مدیر برنامه راه ابریشم سازمان جهانی جهانگردی نیز  گفت : ششمین برنامه اجرایی جاده ابریشم که در نمایشگاه ITB برلین ارایه شد محور این نشست است و شامل سه بخش است و ٣٣ کشور جهان عضو برنامه جاده ابریشم هستند .

وی ادامه داد : برند جاده ابریشم در حال گسترش در جهان است . راهکارهای اجرایی بازاریابی گردشگری جاده ابریشم در این نشست بررسی می شود، با سایت تریپ ادوایزر در این زمینه بررسی می شود.

 آلا پروسولووا افزود : دبیرکل UNWTO با بسیاری از کشورهای جاده ابریشم صحبت کرده که برای گردشگران تسهیلات صدور ویزا قایل شوند، همچنین تسهیلات ارتباظات هوایی در این مسیر در حال گسترش است و ترکیش ایرلاین در زمینه گسترش ارتباطات هوایی در کشورهای مسیر جاده ابریشم موفق عمل کرده است.

 زولاتان سموگی معاون اجرایی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی هم گفت : جاده ابریشم مسیری برای احیای موضوع سر است، سازمان جهانی گردشگری چهارمین نسخه برنامه اجرایی خود را برای جاده ایریشم منتشر می کند. نمایشگاه گردشگری برلین چشم انداز خوبی برای سفر در مسیر جاده ابریشم ترسیم کرد، کشورهای متعددی ، احیای برنامه گردشگری در مسیر جاده ابریشم را در دستور کار خود قرار داده اند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ” آذربایجان غربی مهد تمدن است ” گفت : در طول تاریخ، آذربایجان غربی شاهد رقابت ها و تغییر ات زیادی بوده ایم که اینها، باعث تاثیر در ادبیات، فرهنگ و شیوه زندگی مردم شده است.

سعادت افزود : همجواری با چند کشور خارجی و تاریخ ۱۰ هزارساله، سبب شده است تا آذربایجان غربی بزرگترین مرکز فرهنگی کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه ” گردشگری در همه ابعاد توجه ویژه ای بین ملت ها ایجاد نموده است ” بیان کرد : آذربایجان غربی نیز به عنوان حلقه اتصال کشور به اروپا، سهم عمده ای در گسترش صلح، تجارت، گردشگری و… خواهد داشت.

ششمین نشست راه ابریشم با حضور نمایندگان ۳۳ کشور عضو برنامه راه ابریشم از سوم تا ششم اردیبهشت ماه سال جاری در هتل پنج ستاره آنا ارومیه برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار