مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: یک‌کاسه شدن خدمات بیمه‌ای از صدور دو دفترچه و بیشتر برای یک نفر جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۲۱۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 23 April 2016
مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: یک‌کاسه شدن خدمات بیمه‌ای از صدور دو دفترچه و بیشتر برای یک نفر جلوگیری می‌کند.

به گزارش تابناک ایلام،دکتر «فالح کوهن»در مورد وضعیت بیمه سلامت استان، اظهار کرد: هدف اصلی بیمه‌ها ارائه خدمات بهتر به مردم و درنتیجه رضایت‌مندی مردم  و سلامت بهداشتی جامعه است و  با توجه نام‌گذاری امسال به‌عنوان اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، هدف بیمه سلامت بهره‌وری بیشتر و تحقق عدالت بهداشتی و استفاده صحیح از سرمایه‌های دولت در این حوزه است.

وی بابیان اینکه این سازمان سیاست‌های ابلاغی خود را از سال 1393 و اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت یک سری فعالیت‌های تازه برای همسو کردن خود با این طرح و  کمک به بهبود وضع بهداشت و مردم شروع کرد، افزود: تلاش بیمه سلامت کم کردن پرداخت هزینه درمانی از جیب بیمار است و به نحوی  که مریض فقط دغدغه  بیماری داشته باشد نه هزینه درمان.

کوهن ادامه داد: هدف اصلی اجرای طرح بیمه ایرانیان تحت پوشش قرار دادن همه افراد بود و از اجرای طرح نظام سلامت تاکنون 51 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان در استان قرارگرفته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام، دسترسی آسان به خدمات پزشکی و بیمه‌ای، ارتقاء بسته خدمت، ارتقاء هتلینگ در بیمارستان‌ها، ایجاد کلینیک ویژه، افزایش تخصص‌ها در تمام بیمارستان‌های استان و کاهش پرداخت هزینه از جیب بیمار را از مزایای این طرح عنوان کرد.

کوهن با اشاره به اینکه تعرفه پزشکی این بیمه بیش از 3 درصد افزایش‌یافته است، خاطرنشان کرد:در سطح روستاهای استان قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت و بیمه ایرانیان 51 کلینیک وجود داشت که الآن به97 عدد افزایش‌یافته است و هزینه حق سرانه در روستاها 21 هزار تومان بود که الآن به 97 هزار تومان افزایش‌یافته و به‌نوعی  حمایت بیمه‌ای 4 برابر شده است.    

کوهن بابیان اینکه مراکز درمانی روستایی تجهیز شدند و امکانات آن‌ها با اجرای طرح تحول سلامت افزایش پیداکرده است،  تصریح کرد: روند ارجاع بیمار از روستاها بر اساس طبقه‌بندی و پرونده سلامت صورت می‌گیرد. اگر بیمار اورژانسی از روستاها به شهر انتقال پیدا کند نیازی به مهر دفترچه توسط مرکز بهداشت روستایی ندارد و بیمارستان موظف به پذیرش وی و ارائه خدمات کامل پزشکی است و چنانچه پزشکی از بیمارستان درخواست مهر دفترچه از بیمار بکند تخلف است.


386 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت ایلام، افزود: بیش از 386 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که 245 نفر از آن‌ها روستایی هستند.

کوهن گفت: معاودین استان ایلام با هماهنگی مدیریت اتباع استانداری استان طبق قرارداد و تقسیم‌بندی آن‌ها به دو قشر آسیب‌پذیر و غیر آسیب‌پذیر با صدور کارت سلامت به آن‌ها خدمات بیمه‌ای حمایتی داده می‌شود.

کوهن بابیان اینکه به‌صورت غیر حضوری و اینترنتی دفترچه تعویض و خدمات دارویی در استان توسط 18 دفتر پیشخوان قابل انجام است، تصریح کرد: در راستای اصل 44 قانون اساسی بخشی از اداره بیمه سلامت استان به بخش خصوصی واگذارشده است.

وی با  اشاره به اینکه بعد از اجرا طرح تحول نظام سلامت پرداختی بیمه دونیم برابر شده است، گفت: متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی در پرداخت هزینه به بیمه سلامت با تأخیر عمل می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام، با تأکید بر اینکه دولت باید بیشتر به حمایت بیمه‌ای برای سلامت توجه کند، تصریح کرد: در حال حاضر 280 قلم دارو تحت حمایت بیمه است و این مهم به 300 قلم افزایش پیدا می‌کند.

کوهن ادامه داد: از شروع اجرای طرح بیمه سلامت ایرانیان پیش‌بینی می‌شد 45 هزار نفر در استان بیمه شوند اما در حال حاضر51 هزار نفر دفترچه بیمه سلامت دارند و این نشانه  دو دفترچه‌ای بودن برخی افراد است. 

وی بابیان اینکه  به‌عنوان‌مثال یک روستایی که دفترچه بیمه گرفته اما در شهر زندگی می‌کند و دفترچه بیمه شهری و یا دیگر بیمه‌ها هم دارد، خاطرنشان کرد: جمعیت استان 570 هزار نفر است اما حدود 600 هزار دفترچه بیمه صادرشده است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام، راه‌حل  اصلی یک دفترچه‌ای شدن بیمه را ساماندهی و یکی شدن بیمه دانست و  گفت: به‌هیچ‌وجه دو دفترچه از بیمه سلامت ایرانیان برای یک نفر صادر نمی‌شود اما دیگر بیمه به دلیل عدم هماهنگی بین بیمه‌ها افراد هستند که دو دفترچه دارند.

کوهن با اشاره به اینکه قرار شد همه صندوق‌های بیمه در بیمه سلامت ادغام و یک‌کاسه شوند اما تاکنون این مهم اتفاق نیفتاده است، تصریح کرد: اگر بیمه‌ها ساماندهی شوند دیگر دو دفترچه برای یک شخص صادر نخواهد شد./م


منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار