مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: طی سال گذشته 8 میلیون و 500 هزار نفر از دفترچه بیمه سلامت برخوردار شدند.
کد خبر: ۲۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 11 April 2015
مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: طی سال گذشته 8 میلیون و 500 هزار نفر از دفترچه بیمه سلامت برخوردار شدند.

به گزارش فارس؛انوشیروان محسنی بندپی در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه حفظ و تأمین سلامتی یکی از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار است، افزود: به برکت انقلاب اسلامی تاکنون دستاوردهای زیادی در حوزه سلامت نصیب مردم شده، هر چند در مدت زمانی مسائل و مشکلاتی حوزه نظام سلامت را با چالش مواجه کرده بود.

وی با اشاره به رویکرد دولت یازدهم بر تلاش در حوزه سلامت اجتماعی اظهار کرد: بر این اساس وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر در این زمینه وارد عمل شدند تا بتوانند اقداماتی را داشته باشند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران بیان داشت: سازمان بیمه سلامت در این مأموریت جدید سه راهبرد را در دستور کار خود دارد که از جمله آنها می‌توان به پوشش همگانی دفترچه‌های نظام سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم و ارتقای خدمات بسته حمایتی اشاره کرد.

وی با اشاره به سامانه‌ای که از ابتدای سال 93 تا پایان 94 راه‌اندازی شده بود، افزود: 9 میلیون و 500 هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند که در نهایت 8 میلیون و 500 هزار نفر از دفترچه بیمه سلامت برخوردار شدند.

محسنی بندپی با بیان اینکه این اقدام موجب بیمه شدن مردم مناطق محروم و حاشیه‌نشین شد، افزود: 60 درصد افراد دارای زیر 500 هزار تومان حقوق و 70 درصد افراد فاقد مسکن زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه کاهش پرداختی بیماران در این طرح از فاکتورهای مهم است، افزود: در سال‌های گذشته قیمت خرید خدمات سازمان‌های بیمه‌گر طوری بود که مردم ناچار بودند وسایل مورد نیاز پزشکان را از خارج از بیمارستان تهیه کنند، اما اکنون سیستم هتلینگ اجرا می‌شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در قالب اجرای طرح نظام سلامت 65 درصد افزایش تعرفه پزشکی و 85 درصد افزایش هتلینگ ایجاد شده است، افزود: با اجرای طرح نظام سلامت بیماران تنها سه درصد پرداختی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در استان‌هایی نظیر همدان 78 درصد هزینه بستری را بیمه سلامت را پرداخت می‌کنند، میانگین 7 درصد توسط بیماران و مابقی با برخورداری از طرح هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

محسنی‌ بندپی بیان داشت: در سال 93 در جلسات شورایعالی بیمه افزایش تعهدات در بسته تعهدات بیمه‌ای درآمده و نیازهای سلامتی سالمندان نیز در بسته قراردادی بیمه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: 750 داروی بیماران صعب‌العلاج در یک تفاهم منطقی با معاونت غذا و دارو و سازمان‌های بیمه‌گر مورد تأیید قرار گرفت.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در سال 94 دو رویکرد اساسی در برنامه‌های سازمان بیمه قرار گرفته است، بیان داشت: در سال 94 توانمندسازی بیمه‌شدگان و خرید راهبردی خدمات بیمه‌ای مد نظر قرار گرفته تا ضمن افزایش مطالبه‌گری خدمات بیمه‌ای بتوان قیمت خدمات بیمه‌ای را واقعی‌تر کرد.

وی با بیان اینکه 200 هزار نفر در سال 93 بیمه شدند، افزود: سازمان بیمه سلامت در همدان نیازمند یک ساختمان است که کلنگ‌زنی آن را تا تأمین منابع مالی انجام نمی‌دهیم، زیرا باید بلافاصله پس از کلنگ‌زنی اجرای کار آغاز شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار