رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: از آغاز سال جدید تاکنون ۴ موقوفه جدید به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۲۰۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲ 10 April 2016

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: از آغاز سال جدید تاکنون ۴ موقوفه جدید به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است.

به گزارش تسنیم،حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدرضا خزایی در نهاوند اظهار داشت: اولین موقوفه امسال نهاوند وقف سه دانگ از یک عمارت مسکونی به مساحت 250 متر و به ارزش یک میلیارد ریال است که خانم فاطمه سیدان این عمارت را با نیت تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی وقف کرد.

وی گفت:همچنین موقوفه دوم یک قطعه زمین به مساحت چهارصد متر و به ارزش یک میلیارد ریال در روستای تپه یزدان نهاوند و با نیت ساخت زینبیه در این روستا وقف‌شده است.

خزایی اظهار داشت: موقوفه سوم وقف یک قطعه زمین به مساحت 350 متر و ارزش 100 میلیون ریال و با نیت ساخت مسجد است که توسط آقای جمشید کولیوند در روستای قیلاب بخش خزل نهاوند انجام شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند بیان کرد: موقوفه چهارم شهرستان نهاوند در سال جدید وقف یک قطعه زمین به مساحت 400 متر و به ارزش 110 میلیون ریال با نیت ساخت مسجد در روستای برجک نهاوند اهدا شد.

خزایی گفت: با موقوفاتی که از ابتدای سال جدید تاکنون به ثبت رسید تعداد آنها در نهاوند به بیش از 100 موقوفه رسیده است و بر اساس نیت واقفان مردم از برکات آنها بهره می‌برند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان نهاوند دارای بیش از 24 بقعه متبرکه می‌باشد که آستان مقدس شاهزاده محمد (ع) و امام‌زاده ابراهیم (ع) و امام‌زاده جعفر (ع) از مهم‌ترین این رقبه ها هستند که همگی ثبت ملی شده‌اند و بیشترین مراسم‌های ملی و مذهبی و دینیدر این اماکن متبرکه برگزار می شود و سالانه نزدیک به 150 هزار زائر در ایام سال نو در این مکان‌های مقدس حضور می‌یابند.

وی با اشاره به نیازهای شهرستان و اثرات وقف بر زندگی دنیوی و اخروی واقفان در نهاوند گفت: با توجه به‌سختی زندگی مردم به علت تورم و مشکلات اقتصادی در شهرستان نهاوند و روستاهای آن بیشتر نیازمند به ساخت خوابگاه، ازدواج جوانان، تحصیل و اشتغال هستیم و در جلسات توجیهی با واقفان قبل از ثبت خیریه آنها در این موارد با واقفان صحبت می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار