مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: 23 هزار و 54 نفر از 26 اسفند ماه 94 تا پایان ششم فروردین سال جاری از خدمات طرح ایمنی و سلامت نوروزی این جمعیت بهره مند شده اند.
کد خبر: ۲۰۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 26 March 2016

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: 23 هزار و 54 نفر از 26 اسفند ماه 94 تا پایان ششم فروردین سال جاری از خدمات طرح ایمنی و سلامت نوروزی این جمعیت بهره مند شده اند.

به گزارش تابناک ایلام؛محمد سلیمانی اظهار کرد: همچنین طی این مدت هشت هزار و 498 نقشه جغرافیایی استان، 10 هزار و 982 بروشور رعایت نکات ایمنی و 9 هزار و 714 اقلام فرهنگی میان مسافران نوروزی توزیع شده است.
وی افزود: 900 نفر از اعضای جوانان این جمعیت در اجرای طرح ایمنی و سلامت نوروزی مسافران و میهمانان در این استان را راهنمایی می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام یادآور شد: 27 پست ثابت و سیار در ورودی و خروجی شهرهای استان ایلام دایر شده تا ضمن راهنمایی مسافران بسته های فرهنگی شامل بروشور نقشه جغرافیای استان و نکات ایمنی را بین آنها توزیع کنند.
سلیمانی با بیان اینکه در اجرای این طرح از مسافران بصورت رایگان تست فشار خون و قند خون نیز انجام می شود، افزود: در جوار این پایگاه ها فضای دوستدار کودک نیز به منظور سرگرمی کودکان راه اندازی شده است.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح داوطلب یار امداد این جمعیت در نوروز 95 گفت: پزشکان، پرستاران و بهیاران در این طرح نیز در پایگاه های امداد و نجات جاده ای مستقر و خدمات امدادی به مسافران نوروزی ارائه می کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات جاده ای این جمعیت در تعطیلات نوروزی تاکید کرد: در اجرای این طرح علاوه بر 11 پایگاه جاده ای ثابت مستقر در جاده های ارتباطی استان، پنج پایگاه دیگر نیز به صورت سیار راه اندازی شده است.
سلیمانی یادآور شد: 40 دستگاه خودرو نجات، آمبولانس و پشتیبان نیز به همراه یک هزار و 280 نفر روز امدادگر در این پایگاه ها مستقر شده اند و تا 15 فروردین سال آینده نسبت به ارائه خدمات امداد جاده ای به مسافران نوروزی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه علاوه بر این، 2 پایگاه کوهستانی نیز در جاده های ارتباطی نقاط مرتفع و کوهستانی این استان مستقر شده اند.
به گفته وی، از این شمار هشت پایگاه در قالب طرح سحاب با عنوان سامانه حرکت امدادی بشر دوستانه با استفاده از دوچرخه خدمات امدادی و فرهنگی را به مسافران نوروزی در جاده های ارتباطی ارائه حواهند کرد.
سلیمانی از استقرار بالگرد این جمعیت از سوم فروردین ماه در مرکز این استان با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی سوانح احتمالی جاده ای و کاهش تلفات حوادث خبر داد.
وی اظهار کرد: بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران این بالگرد از سوم فروردین به مدت یک هفته در این استان مستقر است تا در صورت نیاز امدادرسانی به حوادث در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.
اجرای طرح های امداد نوروزی و راهنمایی مسافران نوروزی همه ساله با هدف کاهش تلفات جاده ای و ارائه خدمات به مسافران تعطیلات نوروزی همزمان با سراسر کشور در این استان اجرا می شود./ع

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار